פפסיקו רוכשת את סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר
פפסיקו רוכשת את סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר, כך על פי דיווח שפורסם היום (ב') לפני דקות אחדות. על פי הדיווח פפסיקו (NASDAQ: PEP) וסודהסטרים (NASDAQ: SODA) הודיעו היום על חתימת הסכם במסגרתו תרכוש פפסיקו את כל הון המניות של סודהסטרים, במחיר של 144 דולר למניה במזומן. מחיר אשר מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים ופרמיה של כ-10% על מחיר השוק הנוכחי.
סודהסטרים נרשמה למסחר בתל אביב בסוף שנת 2015, בתקופה בה המניה היתה יחסית זולה ומאז זינקה בכמעט 700%. לעומת זאת, מי שרכש את המניה כאשר החברה החלה להיסחר בוול סטריט (בנובמבר 2010), נהנה מתשואה של כ-440% "בלבד" עד כה.
"פפסיקו וסודהסטרים הן שידוך מעורר השראה", אמרה יו"ר ומנכ"לית פפסיקו אינדרה נואי. "דניאל וצוות ההנהלה של סודהסטרים בנו חברה יוצאת דופן המאפשרת לצרכנים ליצור משקאות טעימים, תוך צמצום כמות הפסולת המיוצרת. מיקוד זה תואם את חזון ה"ביצועים עם תכלית" (Performance with Purpose) של פפסיקו, הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר".
- למי יש הכי הרבה: משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל
- בעלי המניות אישרו את מיזוג סודהסטרים עם פפסיקו ברוב של 99%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר: "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3000 העובדים שלנו בארץ ובעולם". עוד הוסיף בירנבאום: "רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום."
יכולות ההפצה החזקות של פפסיקו, הנוכחות הגלובלית, המו"פ והמומחיות בעיצוב ובשיווק, בשילוב עם קו המוצרים המבודל והייחודי של סודהסטרים יאפשר לסודהסטרים להמשיך ולהתרחב ולהציג חדשנות פורצת דרך.
"סודהסטרים משלימה את מגוון המוצרים של פפסיקו ותואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, תוך האצת היכולת של החברה להציע פתרונות ביתיים ומותאמים אישית למשקאות ברחבי העולם", כך אמר רמון לגוארטה, המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו. "פפסיקו מוצאת דרכים חדשות וחדשניות להגיע לצרכנים מעבר למשקאות בבקבוקים - החל מחידושים פורצי דרך כמו Drinkfinity, טכנולוגיות ליצירת משקאות עבור תעשיית המזון כמו Spire ועד לתחנות מים Aquafina למקומות עבודה ומכללות. הרכישה של היום עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו".
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בהתאם לתנאי ההסכם בין פפסיקו לסודהסטרים, פפסיקו תרכוש את כל הון המניות של סודהסטרים תמורת 144 דולר למניה, בעסקה לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר. העסקה תמומן על ידי פפסיקו באמצעות מזומנים שבקופתה.
- 7.גרפס צבעוני עם מח גא 20/08/2018 16:19הגב לתגובה זוגאוני
- 6.משה 20/08/2018 16:14הגב לתגובה זוהכרתי את החברה הזו לפני 30 שנה עם איזה בעלים אנגלי תמהוני. מי היה מאמין שהם יגיעו לאקזיט הזה. המסקנה: חלומות מתגשמים !!!
- 5.יאיר 20/08/2018 13:36הגב לתגובה זואשמח לקבל תשובה
- יפדו לך אותם לפי 144$ ליחידה ובהתאם לשער הדולר שיקבע (ל"ת)המג'יק 20/08/2018 15:41הגב לתגובה זו
- 4.שאפו (ל"ת)dd 20/08/2018 12:51הגב לתגובה זו
- 3.לא הבנתי ממי הם רוכשים את החברה אם אין בעל שליטה (ל"ת)גדי 20/08/2018 11:27הגב לתגובה זו
- 2.כמו בבריינסווי 20/08/2018 09:38הגב לתגובה זוכמו בבריינסווי שנצליח למצוא אמריקאים פרייארים שיסכימו לשלם פי 2 וגם פי 7 מעל מחיר המניה. הרי השוק של סודהסטרים הוא אינסופי (פוטנציאל הגידול של מכירות סודהסטרים היום ביחס לגודל שוק המשקעות העולמי - פוטנציאל אסטרונומי)
- 1.הפרמייה על השער הנוכחי כ 10.5% (ל"ת)רואה בכוכבים 20/08/2018 09:20הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
