פסגות חותך במחיר היעד לאל על ומותיר 'קניה' עם אפסייד גדול
בבית ההשקעות פסגות פרסמו היום עדכון המלצה למניית אל על 0% וזאת כחודש ושבוע לאחר שהחברה פרסמה דו"חות שגררו מפולת דו-יומית של כ-20% במניה. בפסגות חותכים את מחיר היעד מ-4.2 שקלים ל-3.5 שקלים אך מותירים את ההמלצה על 'קניה' שכן עדיין מדובר באפסייד גדול של כמעט 50% על מחיר השוק.
וכך כותב האנליסט נועם פינקו מפסגות: "הדוח לרבעון השני היה מאכזב, בעיקר בשורת ההוצאות שהיו גבוהות מציפיותינו. עלויות ההפעלה עלו בכ-20 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל וזאת על אף שברבעון המקביל היו הוצאות גבוהות בשל חכירות רטובות שנבעו מבעיות עם הטייסים ולמרות ירידה קלה בשעות טיסה. הגידול בהוצאות נבע קודם כל מהיחלשות הדולר מול השקל (כ-8 מיליון דולר) שכן כל שינוי של 1% בשע"ח פוגע בכ-5.5 מיליון דולר ברווח התפעולי של החברה (ברמה שנתית) וכן עליה של 6 מיליון דולר בהוצאות דס"ל בשל עליית מחיר הנפט, 2 הוצאות שהיו ידועות. הוצאות אחרות נבעו מעליות שכר, בין היתר בשל ההסכמות עם הטייסים והוצאות אחרות, חלקן חד פעמיות".
לגבי המשך השנה, כותב פינקו כך: "הצמיחה הדרמטית בהיקף הנוסעים בנתב"ג (17% מתחילת השנה) נמשכת עם צמיחה של 13% ביולי ו-17% באוגוסט ותמשיך ללוות אותנו כנראה עד סוף השנה. באל על חלה ירידה של 2.2% ביולי בהיקף הנוסעים וצמיחה של 6% באוגוסט. בחודש ספטמבר החגיגה בנתב"ג נמשכת אך אל על צפויה להציג ירידה משמעותית בהיקף הנוסעים בשל מספר ימי טיסה נמוך ב-3 ימים מספטמבר שעבר (כ-13%). באוקטובר המצב מתהפך וצפוי גידול חד בכמות הנוסעים באל על. את הירידה ביולי ניתן להסביר בין היתר בהתארכות זמני התחזוקה ב-2 המטוסים כאמור לעיל"
לדבריו של פינקו, "את העובדה שאל על כבר לא ממש צומחת בכמות הנוסעים, בוודאי לא בקצב של השוק ניתן בעיקר להסביר בשיעורי התפוסה הגבוהים שלה והיעדר יכולת להגדיל כמות טיסות בשל העובדה שהטייסים כבר עובדים באופן מלא ואין אפשרות לשנות זאת מהותית בטווח הקצר (אל על לא יכולה לגייס טייסים שאינם ישראלים). הנקודה החיובית שיוצאת משיעורי התפוסה הגבוהים והביקוש הגבוה הינה הפסקת תהליך ירידת המחירים (הנמדד בתשואה ל-RPK) ואף עלייה קלה, זאת לאחר ירידה דו ספרתית בשנים 2015- 2016 (במצטבר). נציין כי גם בחברות התעופה הוותיקות באירופה נרשמה מתחילת 2017 יציבות יחסית במחיר לאחר שנתיים של ירידות חדות המוסברת בעליה בביקושים (בשל המחיר הנמוך) ותחרות פחות חזקה יחסית בקווים הארוכים. אי לכך אנו סבורים כי נראה המשך צמיחה קלה בהכנסות".
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי הרבעון הנוכחי: פינקו כותב כי באופן כללי כנראה שנראה ירידה בתוצאות הרבעון השלישי לעומת אשתקד, גם בשל ירידה בכמות הנוסעים כאמור לעיל (לצד עליית מחיר הנפט ומט"ח) ורבעון רביעי טוב יותר מהמקביל, גם בשל כמות הנוסעים וגם נוכח השבתות טיסות שנרשמו ברבעון המקביל. "אנו מורידים את תחזית הרווח הנקי וה-EBITDA שלנו מ-65 מיליון דולר ו-280 מיליון דולר בהתאמה לכ-50-45 מיליון דולר ו-270-260 מיליון דולר. נדגיש כי מאוד קשה לתת תחזיות מדויקות לחברה לאור מספר רב שלמשתנים שקשה לחזותם", כך פינקו.
במבט קדימה: פינקו כותב כי "אל על נמצאת בתהליך של שינוי מהותי הכולל החלפת ציי מטוסים ישן במטוסי הדרימליינרים החדישים ומיזוג חברת ישראייר. החלפת המטוסים צפויה לארך 4 שנים והיא צפויה להוביל לחסכון בעלויות תפעול והגדלה ה-ASK במעט ולאורך זמן (נוכח ירידה בימי תחזוקה). מיזוג ישראייר שצומחת בקצב מואץ ובעלת נתח שוק של 5.3% ,לתוך סאן דור, צפוי להוביל לגידול היקף הפעילות של החברה ויכלול גם סינרגיות תפעוליות ושיווקיות (הגדלת שיווק חבילות וקווים חדשים). מהלכים אלו עשויים להגדיל הוצאות בטווח קצר אך לייצר ערך משמעותי בטווח הארוך. עוד אנו סבורים כי כמות הנוסעים לחו"ל תמשיך לגדול (לצד המשך גידול בתיירות הנכנסת) אך לא בקצב החריג של 2017."
בשורה התחתונה בפסגות אמנם מורידים את מחיר היעד אך כותבים כך: "אנו סבורים שמניית אל על זולה יחסית ועדיין ממליצים עליה בקניה".
- 5.שלמה 25/09/2017 08:33הגב לתגובה זושווה קניה ותתחילו עכשיו 3000 שלב ראשון 340 שלב שני ושלא יבלבלו לכם את המוח מניה זולה קניתי 235 וכבר 250 עד שתזוזו 270
- 4.לא לגעת קנו פרוטרום קנו בזק קנו אלוני וטאואר (ל"ת)צחי 25/09/2017 07:47הגב לתגובה זו
- 3.קובי 25/09/2017 07:46הגב לתגובה זוכץגם היום לא לגעת. יש טטבות פי אלף אלוני חץ.פרוטרום בזק...בקצרהנלא כיל לא חל ולא אל על
- 2.יוסי 24/09/2017 15:40הגב לתגובה זועכשיו שקנו את ישראייר. גם היא תיפגע . יותר ויותר חברות יפתחו את הקווים למזרח ששם הם עדיין חולבים את הישראלים ואז תגיע הקירסה הצפויה של החברה הזו.
- 1.האם אל על שווה כניסה ? (ל"ת)דון 24/09/2017 15:32הגב לתגובה זו
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה - מניות הארביטראז', ארית, תקציב ואג"ח
על הטעויות הגדולות של משקיעים ואיך להימנע מהן
מחקרים מהשנים האחרונות תומכים במחקרי עבר ומייצרים למשקיעים יכולת להבין את הטעויות הגדולות שלהם. הבנה של דפוסי פעולה שגויים יעזרו לכם לייצר תשואה טובה לאורך זמן. צריך להבין איפה "המלכודות" וצריך משמעת - מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
אחרי נפילה של 20% בארית ארית תעשיות 0% , מעניין יהיה לראות אם העצירה תיבלם. הנפילה מיוחסת לכוונה להנפיק את רשף הבת של ארית. זו הנפקה שנתפסת כמוזרה - היא משמרת את המכשיר הבעייתי שנקרא - חברות החזקה. למה להנפיק את רשף הבת שהיא בעצם 98% מהפעילות של ארית. למה שתי חברות? זו טכניקה לבצר את השליטה בחברת ההחזקות. צבי לוי מחזיק 46%, ואם היה מנפיק בארית החזקתו היתה מדלדלת ל-36%, ואולי מדובר על ויתור שליטה. הוא מעדיף להנפיק את החברה מתחת, ולהישאר עם 46^ בארית שתחזיק 80% ברשף.
אבל, זה רק חלק קטן מההסבר לנפילה. ההסבר המרכזי הוא שכאשר בעל שליטה מוכר ומממש בכמת כזו (גם הצעת מכר וגם הנפקה) זה מסוכן לבעלי המניות. בעל השליטה יודע מתי למכור יותר מכולם. ארית הצליחה בשנה האחרונה לזנק לשווי של 5 מיליארד שקל (לפני הנפילה), כשהיא מייצרת רווחים מרשימים, אבל הרווחים האלו בשיעורי הרווחיות האלו לא יכולים להחזיק הרבה זמן. הצגנו את הנתונים בשבוע שעבר, יכולים להרחיב: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור, המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים. ורק נדגיש כי למרות הסיכון, צפוי שהרווחים ימשיכו להיות חזקים בטווח הקרוב.
האם ההנפקה תצליח או לא זו שאלה אחת - אם צוללים לתוך הדוחות מגלים שהצבר בארית קפוא. מזה חמישה חודשים שהצבר בארית רק יורד, כלומר המכירות מתבצעות ממימוש של הזמנות כשמהצד השני לא נכנסות הזמנות חדשות לצבר - הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- חברה לישראל ואייסיאל נפלו עד 7.6%, טאואר איבדה 6.6% - נעילה שלילית בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניות הדואליות חוזרות בעלייה קלה. פער חיובי של 0.1% בלבד. הנה רשימת המניות הדואליות הגדולות ופערי הארביטראז' (הקליקו לרשימה המלאה):
