פסגות חותך במחיר היעד לאל על ומותיר 'קניה' עם אפסייד גדול
בבית ההשקעות פסגות פרסמו היום עדכון המלצה למניית אל על 0% וזאת כחודש ושבוע לאחר שהחברה פרסמה דו"חות שגררו מפולת דו-יומית של כ-20% במניה. בפסגות חותכים את מחיר היעד מ-4.2 שקלים ל-3.5 שקלים אך מותירים את ההמלצה על 'קניה' שכן עדיין מדובר באפסייד גדול של כמעט 50% על מחיר השוק.
וכך כותב האנליסט נועם פינקו מפסגות: "הדוח לרבעון השני היה מאכזב, בעיקר בשורת ההוצאות שהיו גבוהות מציפיותינו. עלויות ההפעלה עלו בכ-20 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל וזאת על אף שברבעון המקביל היו הוצאות גבוהות בשל חכירות רטובות שנבעו מבעיות עם הטייסים ולמרות ירידה קלה בשעות טיסה. הגידול בהוצאות נבע קודם כל מהיחלשות הדולר מול השקל (כ-8 מיליון דולר) שכן כל שינוי של 1% בשע"ח פוגע בכ-5.5 מיליון דולר ברווח התפעולי של החברה (ברמה שנתית) וכן עליה של 6 מיליון דולר בהוצאות דס"ל בשל עליית מחיר הנפט, 2 הוצאות שהיו ידועות. הוצאות אחרות נבעו מעליות שכר, בין היתר בשל ההסכמות עם הטייסים והוצאות אחרות, חלקן חד פעמיות".
לגבי המשך השנה, כותב פינקו כך: "הצמיחה הדרמטית בהיקף הנוסעים בנתב"ג (17% מתחילת השנה) נמשכת עם צמיחה של 13% ביולי ו-17% באוגוסט ותמשיך ללוות אותנו כנראה עד סוף השנה. באל על חלה ירידה של 2.2% ביולי בהיקף הנוסעים וצמיחה של 6% באוגוסט. בחודש ספטמבר החגיגה בנתב"ג נמשכת אך אל על צפויה להציג ירידה משמעותית בהיקף הנוסעים בשל מספר ימי טיסה נמוך ב-3 ימים מספטמבר שעבר (כ-13%). באוקטובר המצב מתהפך וצפוי גידול חד בכמות הנוסעים באל על. את הירידה ביולי ניתן להסביר בין היתר בהתארכות זמני התחזוקה ב-2 המטוסים כאמור לעיל"
לדבריו של פינקו, "את העובדה שאל על כבר לא ממש צומחת בכמות הנוסעים, בוודאי לא בקצב של השוק ניתן בעיקר להסביר בשיעורי התפוסה הגבוהים שלה והיעדר יכולת להגדיל כמות טיסות בשל העובדה שהטייסים כבר עובדים באופן מלא ואין אפשרות לשנות זאת מהותית בטווח הקצר (אל על לא יכולה לגייס טייסים שאינם ישראלים). הנקודה החיובית שיוצאת משיעורי התפוסה הגבוהים והביקוש הגבוה הינה הפסקת תהליך ירידת המחירים (הנמדד בתשואה ל-RPK) ואף עלייה קלה, זאת לאחר ירידה דו ספרתית בשנים 2015- 2016 (במצטבר). נציין כי גם בחברות התעופה הוותיקות באירופה נרשמה מתחילת 2017 יציבות יחסית במחיר לאחר שנתיים של ירידות חדות המוסברת בעליה בביקושים (בשל המחיר הנמוך) ותחרות פחות חזקה יחסית בקווים הארוכים. אי לכך אנו סבורים כי נראה המשך צמיחה קלה בהכנסות".
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי הרבעון הנוכחי: פינקו כותב כי באופן כללי כנראה שנראה ירידה בתוצאות הרבעון השלישי לעומת אשתקד, גם בשל ירידה בכמות הנוסעים כאמור לעיל (לצד עליית מחיר הנפט ומט"ח) ורבעון רביעי טוב יותר מהמקביל, גם בשל כמות הנוסעים וגם נוכח השבתות טיסות שנרשמו ברבעון המקביל. "אנו מורידים את תחזית הרווח הנקי וה-EBITDA שלנו מ-65 מיליון דולר ו-280 מיליון דולר בהתאמה לכ-50-45 מיליון דולר ו-270-260 מיליון דולר. נדגיש כי מאוד קשה לתת תחזיות מדויקות לחברה לאור מספר רב שלמשתנים שקשה לחזותם", כך פינקו.
במבט קדימה: פינקו כותב כי "אל על נמצאת בתהליך של שינוי מהותי הכולל החלפת ציי מטוסים ישן במטוסי הדרימליינרים החדישים ומיזוג חברת ישראייר. החלפת המטוסים צפויה לארך 4 שנים והיא צפויה להוביל לחסכון בעלויות תפעול והגדלה ה-ASK במעט ולאורך זמן (נוכח ירידה בימי תחזוקה). מיזוג ישראייר שצומחת בקצב מואץ ובעלת נתח שוק של 5.3% ,לתוך סאן דור, צפוי להוביל לגידול היקף הפעילות של החברה ויכלול גם סינרגיות תפעוליות ושיווקיות (הגדלת שיווק חבילות וקווים חדשים). מהלכים אלו עשויים להגדיל הוצאות בטווח קצר אך לייצר ערך משמעותי בטווח הארוך. עוד אנו סבורים כי כמות הנוסעים לחו"ל תמשיך לגדול (לצד המשך גידול בתיירות הנכנסת) אך לא בקצב החריג של 2017."
בשורה התחתונה בפסגות אמנם מורידים את מחיר היעד אך כותבים כך: "אנו סבורים שמניית אל על זולה יחסית ועדיין ממליצים עליה בקניה".
- 5.שלמה 25/09/2017 08:33הגב לתגובה זושווה קניה ותתחילו עכשיו 3000 שלב ראשון 340 שלב שני ושלא יבלבלו לכם את המוח מניה זולה קניתי 235 וכבר 250 עד שתזוזו 270
- 4.לא לגעת קנו פרוטרום קנו בזק קנו אלוני וטאואר (ל"ת)צחי 25/09/2017 07:47הגב לתגובה זו
- 3.קובי 25/09/2017 07:46הגב לתגובה זוכץגם היום לא לגעת. יש טטבות פי אלף אלוני חץ.פרוטרום בזק...בקצרהנלא כיל לא חל ולא אל על
- 2.יוסי 24/09/2017 15:40הגב לתגובה זועכשיו שקנו את ישראייר. גם היא תיפגע . יותר ויותר חברות יפתחו את הקווים למזרח ששם הם עדיין חולבים את הישראלים ואז תגיע הקירסה הצפויה של החברה הזו.
- 1.האם אל על שווה כניסה ? (ל"ת)דון 24/09/2017 15:32הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על
מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.
רבעון חלש
הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד.
סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות.
לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור
כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר.
למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.
- אמות פותחת את השנה ביציבות, אך שומרת על תחזית שמרנית
- המשקיעים החדשים - כך נראית הדרך של הצעירים להיכנס לשוק הנדל"ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חולשה בת"א
אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת
בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳,
שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות
במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.