דו"חות הוט: הרווח השנתי התרסק בשיעור של 97%, כמה משלמים על 'טריפל'?

וגם, כמה משלם לחודש לקוח סלולר ('הוט מובייל') בממוצע? מספר מנויי הטלוויזיה בירידה - צפו בטבלה
יוסי פינק | (9)
נושאים בכתבה הוט

חברת התקשורת הוט פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2015 כולה. בשורה התחתונה, הוט מציגה נפילה של 97% ברווח הנקי, מרמה של 216 מיליון שקל לרמה של 7 מיליון שקל בלבד, זאת בשל קיטון בהכנסות (ירידה במספר מנויי הכבלים) ועלייה בהוצאות התפעוליות (בעיקר בגין דמי קישוריות בתחום הסלולר). נציין כי הוט מדווחת לבורסה שיש לה סדרות אג"ח. 

מספר מנויי הטלוויזיה ירד ל-824 אלף, זאת מול 853 אלף מנויים ב-2014. מספר מנויי האינטרנט הסתכם ב-694 אלף, זאת מול 713 אלף ב-2014. גם במספר מנויי הטלפון של הוט נרשמה ירידה ל-660 אלף קווים. מדהים לראות שנוכח הירידה במספרים, ההכנסה החודשית מלקוח נותרה כמעט ללא שינוי ואפילו עלתה במעט ל-232 שקלים. ההכנסה החודשית מלקוח עבור שירותי טלוויזיה עמדה על 191 שקלים (מול 190 שקלים אשתקד) וההכנסה החודשית מלקוח על 'טריפל' עמדה על 324 שקלים, מול 330 שקלים ב-2014.

ההכנסות ב-2015 הסתכמו ב-3.97 מיליארד שקל, זאת מול 4.05 מיליארד שקל בשנת 2014. הירידה ביחס לאשתקד נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות במגזר הכבלים המתקזזת בעלייה מהכנסות במגזר הסלולר. 

בתוך כך, הוצאות התפעול קפצו ל-1.89 מיליארד שקל, זאת מול הוצאות תפעול של 1.77 מיליארד שקל בלבד שנה קודם. הקפיצה בהוצאות נובעת בין היתר מגידול בהוצאות דמי הקישוריות בסך של כ-80 מיליון שקל. והוצאות אלו נובעות בעיקר מכיוון שישנו גידול בכמות הדקות (שמקורו בעלייה במספר מנויי מגזר הסלולר ומגידול בעלויות רכישת מכשירים עבור מגזר הסלולר בסך של כ-47 מיליון שקל).

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אזרח 15/03/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    בכדי לשמור על ערך החברה ( בארה"ב זה מבוצע כבר שנים ועכשיו זה מצטמצם שם .. )
  • 6.
    ואני חושבת על אלפי הצעירים העובדים בהוט (ל"ת)
    שיר 15/03/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישראל כ. 15/03/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    מי ייתן ובקרוב מספר המנויים להוט יעמוד על 0 עגול ויפה...
  • 4.
    מי אמר שאין בשורות טובות? (ל"ת)
    1 15/03/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
  • עידן פלוס 15/03/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    חברה עם DNA נוכלי.
  • חיים 15/03/2016 11:43
    בהתחלה חברת גולן מפתה אותך במחיר אטרקטיבי שלא תוכל לסרב. אבל בתום תקופת החבילה אתה מתחיל לשלם פי 3 ויותר . הפתרון שם זה פשוט לזכור מתי נגמרת החבילה. האמינו לי רוב האנשים פשוט שוכחים ! זאת חברה שקבלה הטבות מוגזמות מהממשלה מפני שהיא תחרותית כביכול. אבל אין ארוחות חינם ! הכל עבודה בעיניים .
  • 3.
    אבי 15/03/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    ים כסף הם גובים על כלום, יש כאן לחקור את הנתונים בשליש מהמחיר היום הם ברווח מוגזם.
  • 2.
    כל כלב בא היום שלו (ל"ת)
    אסף 15/03/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הוט אשמה פטנט על ״ נוכלים בתקשורת ״ (ל"ת)
    מאיר פ 15/03/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.