מחקר חדש: הסכם שלום עם הפלסטינים יזרים לישראל מעל 120 מיליארד דולר בעשור

כך לפי מכון ראנד. מנגד, אל הכלכלה הפלסטינית יוזרמו 50 מיליארד שקל בעשור כאשר מכון המחקר צופה כי התוצר לנפש יעלה ב-36%
|
(23)
שלום לכסף

הסכם שלום שיסיים את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני יזרים לישראל יותר מ-120 מיליארד דולר לכלכלה הישראלית בעשור הקרוב, כך לפי מחקר של מכון ראנד. מנגד, אל הכלכלה הפלסטינית יוזרמו 50 מיליארד דולר בעשור כאשר מכון המחקר צופה כי התוצר לנפש יעלה ב-36%.

"הכלכלה הישראל תגדל ב-5% במונחים של תוצר מקומי גולמי בדולרים, בעוד הכלכלה הפלסטינית תגדל ב-50% עד 2024. זאת במידה והצדדים יסכימו על פתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר צ'רלס רייס, ממכון ראנד.  מנגד, במידה ולא יהיה הסכם ואף מדינות העולם יחליטו להחרים את ישראל, מכון ראנד קובע כי כלכלת ישראל תאבד 250 מיליארד דולר בעשור בעוד התמ"ג לנפש בקרב הפלסטינים יצנח ב-46%.

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    ואם יהיה שלום עם דעעש וחיזבאוללה?
    מוטי 08/06/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם ואם ואם. ספרו לנו מה יקרה אם נחתום הסכם שתי מדינות, והפלסתינים יעשו הפיכה, וחמאס או דעעש יעלו לשלטון. כמה מינהרות ייחפרו מקלקיליה לרעננה וכפר סבא? כמה גראדים יירו ביום על פתח תקוה ותל אביב? כמה משקיעים יבואו לשדה התעופה בלוד כאשר יפלו טילים על המסלול? זה יהיה שלום כמו הסכם צ'מברליין עם היטלר. יחזיק חודשיים . אולי.
    סגור
  • 18.
    הנחת היסוד של המחקר שהפלסטינים רוצים שלום מופרכת
    ליצן 08/06/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פלסטיני מתון רוצה להחזיר את היהודים לאירופה . פלסטיני ימני רוצה להשמיד את היהודים . אף פלסטיני כולל אבו מאזן ( המתון ) לא הצהיר על ויתור על זכות השיבה . היהודים ויתרו על זכות השיבה לאירופה ומדינות ערב .
    סגור
  • 17.
    יש יותר סיכוי לנדל"ן על הירח מאשר להגיע איתם להסכם.
    רז 08/06/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • 16.
    לא מוכרים אמא בשביל כסף!!! (ל"ת)
    כסף..כסף..כסף... 08/06/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    כמה נזק הדיקטטור עושה לנו--"דימונה" תתעוררי...... (ל"ת)
    אלי 08/06/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    ואז יהיה לנו טוב? צריך לשאול את החוקר (ל"ת)
    יובל 08/06/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    לא צריך שלום יש בורסה שם מרויחים יותר.
    מאיר 08/06/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואלה שחוקרים הגיע הזמן שיחקרו את עצמם למה הם כל הזמן חוקרים. כניראה משועממים שיא
    סגור
  • 12.
    הגז יכניס לנו יותר. שימשיכו לקגוח (ל"ת)
    גבריאל 08/06/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    מותג חדש למוצר ישן
    שמואל 08/06/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לאחר הפחדות הדמוגרפיה - מספר הערבים יגדל מעל היהודים, נוכחנו כי דווקא לנו גידול במספר הנפשות ; הפחדות חרם הנפט והאנרגיה - אף מדינה לא תספק לנו נפט, נמצאו מאגרים של גז והפכנו ליצואנים ; הפחדות החרם ליצוא - אף מדינה לא תקנה מוצרים מישראל, היצוא רק גדל משנה לשנה והתוצר לנפש רק עולה (גם ביחס למדינות אירופה) ; עד לא מזמן הפחידו אותנו בצונאמי מדיני - צונאמי כלכלי - צונאמי מכל דבר. ראו שבהפחדות לא הולך, מצאו דווקא סוכריה. אם תוותרו על החיים ועל "השטחים" תוכלו להרוויח 100 מיליארד דולר. לא שכחו גם המשך ההפחדות, אחרת תפסידו 250 מיליארד דולר. גם לסוכריות המורעלות אלו נמצא פתרון.
    סגור
  • 10.
    שלום עם הפלסטינאים יביא לאבטלה המונית וסגירת מפעלים....
    מני 08/06/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    להם כוח אדם זול, הכול יעתיקו או יעבירו לשטחים ושלא יעבדו עליכם בעלי ההון האינטרסנטים כמו לאוט.שהעביר מפעליו לאירביד. וחבריו מאותה הברנז'ה
    סגור
  • 9.
    שלום עם הפלסטינאים יביא לאבטלה המונית וסגירת מפעלים....
    מני 08/06/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כוח אדם זול הכול יעתיקו או יעבירו לשטחים ושלא יעבדו עליכם בעלי ההון האינטרסנטים כמו לאוט.. וחבריו מאותה הברנז'ה
    סגור
  • 8.
    עוד קשקוש - כמו נבואת אוסלו על מזרח תיכון חדאש (ל"ת)
    007 08/06/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אובמה! אולי תעשה שלום עם דעעש?
    אכן, מזרח תיכון חדעש 08/06/2015 23:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה יזרים 500 מליארד לסוריה, לוב, עיראק, ומצרים. בכלל, אולי תוותר לרוסיה על אוקראינה? זה מצויין לכלכלה! יזרים מליארדים לאוקראינה. ואולי תוותר על ניו מכסיקו למכסיקו? למה לכבוש בכח? ההתנחלות האמריקאית שם היא בלתי חוקית!
    סגור
  • 7.
    שאלה קטנה
    יאיר 08/06/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מרכז ראנד - מה תעשה הבורסה ביומיים הבאים? אני מניח שקטן עליכם לענות על זה אחרי שידעתם לתת תחזיות מה יקרה אחרי השלום. קצת צניעות חכמים שלי.
    סגור
  • 6.
    זה יחזק את השקל, יפחית את הריבית, ומחירי הדירות ימריאו (ל"ת)
    בעיה 08/06/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 5.
    הסכם אוסלו עלה לנו במאות מיליארדים.......
    בעז 08/06/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ה"מחקר" הנ"ל מתעלם מהמציאות, סוג של מומחיות של שמאלנים. כל מה שקרה מאז הסכם אוסלו מלמד על ההפך !!
    סגור
  • איך בדיוק הפסדנו ? אולי תפרט ??? (ל"ת)
    קורמורן 08/06/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 4.
    זה בדיוק מה שאמרו אחרי הסכמי אוסלו. קבלנו הרוגים וחרמות (ל"ת)
    שוב פעם הזויות 08/06/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • נכון. לפני אוסלו לא היו הרוגים וחרמות....
    קורמורן 08/06/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    3 5
    האמת היא שלאחר חתימת הסכם אוסלו, הארגונים שמתנגדים להסדר שלחו מתאבדים שהתפוצצו באוטובוסים ומסעדות במטרה ללבות את השנאה ולטרפד את הנכונות הישראלית למו"מ. רבין ז"ל הבין את המהלך והתעקש להמשיך ולהתקדם מול הפלסטינים. הבעיה שחלק גדול מאזרחי ישראל בלעו את הפתיון, קנאי חסר אחריות רצח את רבין וכך נעצר תהליך שאולי היה חוסך לנו הרבה דם והוצאות בטחון.
    סגור
  • טיפשים לא מתים רק מתחלפים
    מוטי 08/06/2015 16:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי שכחת כבר איך נראו רחובות תל אביב וירושלים. אנשים פחדו לעלות על אוטובוס. בפתח המסעדות עמדו מאבטחים שלא פעם נהרגו על ידי המתאבדים. ואם המנוול עמיר לא היה רוצח את רבין, רבין היה מפסיד את הבחירות לביבי . כי העם היה מיואש מהשלום המתפוצץ כל יום. 1200 הרוגים אזרחים ואלפי פצועים זה מתכון לשלום?
    סגור
  • 3.
    בתנאי שישראל תשרוד את העשור... (ל"ת)
    אלכס 08/06/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    אל תספרו לאובמה