גוגל מאשרת לבבילון: "לא נדרשות פעולות נוספות לתיקון הליקויים"

ערן יעקובי: ה"מהלך של גוגל יצב את החברה שצפויה להינות מחיבוק חוזר מגוגל המאופיין ברווחיות גבוהה יותר. ההודעה מהבוקר עשויה להצביע על כוונות שני הצדדים לחדש את החוזה שיסתיים בסוף השנה"
יעל גרונטמן | (5)
נושאים בכתבה בבילון גוגל

החששות מבעיות בחוזה ההתקשרות של בבילון מול גוגל, בו היתה לחברה תלות משמעותית ביותר הובילו לכך שמנייתה איבדה מאז אוגוסט מחצית משוויה. הבוקר קיבלה בבילון מסר מרגיע מגוגל והמניה מזנקת בכ-3.7%.

חברת בבילון דיווחה לבורסה כי בהמשך לדיווח מה-1 בדצמבר 2012, ולאחר ביקורת נהלים שבוצעה במהלך החודשים האחרונים על ידי גוגל, התקבל היום מכתב מגוגל, המאשר שלא נדרשות פעולות נוספות בכדי לתקן את הליקויים שנמצאו וזאת בכדי לעמוד בהוראות ההסכם בן שתי החברות.

בתגובה להודעת בבילון אמר הבוקר (ה') ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר, דש ברוקראז': "מעז יצא מתוק. המהלך של גוגל יצב את החברה שצפויה להינות מחיבוק חוזר מגוגל".

לדברי יעקובי, "בבילון יצאה הבוקר בהודעה לאקונית שנראית קצרה ולא מעניינת. עם זאת, יש לזכור את הלחץ בשוק ההון כאשר נודע כי החברה קיבלה את אותו מכתב המציין ליקויים ולכן יש חשיבות ל- clearance מגוגל."

"הרבה יותר חשוב מכך, הוא האיתות שאנו יכולים לשאוב מההודעה לגבי המשך היחסים עם גוגל. כזכור, החוזה ביניהן מסתיים בסוף השנה הזו וההודעה מהבוקר עשויה להצביע על כוונות שני הצדדים לחדש את החוזה (לכך מתווסף חוזה מלפני כמה חודשים בנושא הסלולר).

"אנו מעריכים כי גוגל תעשה בתקופה הקרובה הרבה למען השותפות ההיסטוריות שלה שהחלו באופן טבעי להעביר תעבורת פרסום ליאהו. אנו מאמינים כי בסופו של דבר מעז יצא מתוק".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שוקה הון 30/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    בבילון הוכיחה בעצם שהיא מסוגלת להיות ריווחיתת גם ללא הגב של גוגל. כרגע נסחרת בחסר עמוק ולכן האפסייד גבוה. חוסר הוודאות מתבהר ולכן מהלך ההנפקה בוול סטריט חוזר להיות רלוונטי. לטעמי האישי הזדמנות קניה, אך רק לטווח ארוך (שנתיים לפחות). בהצלחה לכולם!
  • יוסי 30/05/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    יש סיכוי טוב שזה בדיוק מה שרצו להוכיח בבבילון לפני שיוצאים להנפקה
  • 3.
    הכיוון מעלה מעלה ל3000 (ל"ת)
    בבילון לא לפספס 30/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי כהן 30/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    גוגל התיימרה להיות רגולטור על שמכתיב לשוק מה מותר ומה אסור. לפי דעתי מה שקרה הוא שחברות כמו בבילון, פריון,AVG, ASK ועוד העבירו תנועה לחברות אחרות כגון יאהו שקיבלו אותם בזרועות פתוחות. עכשיו היא תצטרך להתאמץ כדי להחזיר את המצב לקדמותו!
  • 1.
    חוזרת לעליות בחודש הקרוב (ל"ת)
    ג'וני 30/05/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.