גוגל מאשרת לבבילון: "לא נדרשות פעולות נוספות לתיקון הליקויים"

ערן יעקובי: ה"מהלך של גוגל יצב את החברה שצפויה להינות מחיבוק חוזר מגוגל המאופיין ברווחיות גבוהה יותר. ההודעה מהבוקר עשויה להצביע על כוונות שני הצדדים לחדש את החוזה שיסתיים בסוף השנה"
יעל גרונטמן | (5)
נושאים בכתבה בבילון גוגל

החששות מבעיות בחוזה ההתקשרות של בבילון מול גוגל, בו היתה לחברה תלות משמעותית ביותר הובילו לכך שמנייתה איבדה מאז אוגוסט מחצית משוויה. הבוקר קיבלה בבילון מסר מרגיע מגוגל והמניה מזנקת בכ-3.7%.

חברת בבילון דיווחה לבורסה כי בהמשך לדיווח מה-1 בדצמבר 2012, ולאחר ביקורת נהלים שבוצעה במהלך החודשים האחרונים על ידי גוגל, התקבל היום מכתב מגוגל, המאשר שלא נדרשות פעולות נוספות בכדי לתקן את הליקויים שנמצאו וזאת בכדי לעמוד בהוראות ההסכם בן שתי החברות.

בתגובה להודעת בבילון אמר הבוקר (ה') ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר, דש ברוקראז': "מעז יצא מתוק. המהלך של גוגל יצב את החברה שצפויה להינות מחיבוק חוזר מגוגל".

לדברי יעקובי, "בבילון יצאה הבוקר בהודעה לאקונית שנראית קצרה ולא מעניינת. עם זאת, יש לזכור את הלחץ בשוק ההון כאשר נודע כי החברה קיבלה את אותו מכתב המציין ליקויים ולכן יש חשיבות ל- clearance מגוגל."

"הרבה יותר חשוב מכך, הוא האיתות שאנו יכולים לשאוב מההודעה לגבי המשך היחסים עם גוגל. כזכור, החוזה ביניהן מסתיים בסוף השנה הזו וההודעה מהבוקר עשויה להצביע על כוונות שני הצדדים לחדש את החוזה (לכך מתווסף חוזה מלפני כמה חודשים בנושא הסלולר).

"אנו מעריכים כי גוגל תעשה בתקופה הקרובה הרבה למען השותפות ההיסטוריות שלה שהחלו באופן טבעי להעביר תעבורת פרסום ליאהו. אנו מאמינים כי בסופו של דבר מעז יצא מתוק".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שוקה הון 30/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    בבילון הוכיחה בעצם שהיא מסוגלת להיות ריווחיתת גם ללא הגב של גוגל. כרגע נסחרת בחסר עמוק ולכן האפסייד גבוה. חוסר הוודאות מתבהר ולכן מהלך ההנפקה בוול סטריט חוזר להיות רלוונטי. לטעמי האישי הזדמנות קניה, אך רק לטווח ארוך (שנתיים לפחות). בהצלחה לכולם!
  • יוסי 30/05/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    יש סיכוי טוב שזה בדיוק מה שרצו להוכיח בבבילון לפני שיוצאים להנפקה
  • 3.
    הכיוון מעלה מעלה ל3000 (ל"ת)
    בבילון לא לפספס 30/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי כהן 30/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    גוגל התיימרה להיות רגולטור על שמכתיב לשוק מה מותר ומה אסור. לפי דעתי מה שקרה הוא שחברות כמו בבילון, פריון,AVG, ASK ועוד העבירו תנועה לחברות אחרות כגון יאהו שקיבלו אותם בזרועות פתוחות. עכשיו היא תצטרך להתאמץ כדי להחזיר את המצב לקדמותו!
  • 1.
    חוזרת לעליות בחודש הקרוב (ל"ת)
    ג'וני 30/05/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.