
ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
החברה תשיק יחד עם השותפות את כרטיס 'סופרפליי', שיציע הטבות בתחום התיירות והצרכנות, ויתחרה ב'פלייקארד' של אל על. ההסכם כולל התחייבות של ישראייר להקצות מושבים בעונות השיא - והצבת יעד של 300 אלף כרטיסים פעילים עד סוף 2026
חברת ישראייר ישראייר גרופ -1.19% העוסקת בארגון,שיווק והפעלת טיסות וחבילות נופש, מודיעה על רכישת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט, לפי שווי של 200 מיליון שקל - צעד שמכניס אותה למרכז שוק הצרכנות של הישראלים.
במסגרת ההסכם, החברה תשיק יחד עם שותפותיה את כרטיס האשראי החדש 'סופרפליי', שיציע שילוב של הטבות צרכניות, בדגש על רשת רמי לוי - יחד עם הטבות תיירותיות אטרקטיביות בשירותי ישראייר.
הכרטיס צפוי להתחרות ישירות בכרטיס 'פלייקארד' של אל על, שנחשב
עד כה לדומיננטי בזירה הזו, ומכוון בדיוק לאותו קהל: נוסעים תכופים שמחפשים ערך מוסף מהכרטיס שהם מחזיקים בארנק.
ישראייר תתחייב להקצות מראש מושבים בעונות הביקוש הגבוהות - יולי, אוגוסט ובחגים, לטובת מחזיקי הכרטיס, ותציע גם מימון ייעודי לחופשות והלוואות
נלוות דרך המועדון.
שיתוף הפעולה החדש מבוסס על חברת המועדון הקיימת, שבשליטת רמי לוי (80%) ובשיתוף ישראכרט (20%). עם כניסתה של ישראייר, יחולקו האחזקות מחדש: רמי לוי יירד ל-64%, ישראכרט תחזיק 16%, וישראייר תצטרף עם 20%.
בישראייר סימנו יעד
לשנה וחצי הקרובות: להגיע ל-300 אלף כרטיסים פעילים עד סוף 2026, מספר שמהווה לא רק מנוף נאמנות לקוחות, אלא גם פוטנציאל להכנסה חודשית שוטפת, שתסייע לגוון את מקורות ההכנסה של החברה ולהעמיק את הקשר עם הלקוח הרבה מעבר לכרטיס הטיסה.
מדובר במודל מוכר בשוקי
תעופה בעולם, אבל יחסית חדש בישראל: הרחבת הפעילות העסקית של חברת תעופה גם לעולמות הפיננסים, הצרכנות והאשראי.
אמצעי שימור ושיווק ללקוחות
במובנים רבים, המהלך של ישראייר מהדהד מודלים
עסקיים שנפוצים כבר שנים בחברות תעופה ברחבי העולם. אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד, שלוש מחברות התעופה הגדולות בארה"ב, מפעילות מועדוני כרטיסי אשראי עצמאיים או בשותפות עם בנקים, כשלמעשה מדובר באחד ממקורות ההכנסה הרווחיים ביותר עבורן. לעיתים אף יותר מהטיסות עצמן.
אל על, בישראל, מפעילה את מועדון 'פלייקארד' כבר שנים, והכרטיס נחשב לאחד מאמצעי השימור והשיווק המשמעותיים שלה, עם הכנסות יציבות גם בזמנים שבהם ענף התעופה כולו מצוי בקשיים.
הכניסה של ישראייר לתחום מעלה את השאלה, האם מדובר בתחילתה של מגמה
מקומית? האם חברות התעופה בישראל מתחילות לפצל את המודל העסקי, ולחפש מנועי צמיחה שלא תלויים במחירי הדלק, בשערי מטבע או במגבלות רגולציה?
מעבר להיבט השיווקי ולחיזוק הקשר עם הלקוח, למועדוני אשראי יש משמעות כלכלית ברורה: הם יודעים לייצר כסף. ההכנסות מגיעות ממספר מקורות, עמלות סליקה על כל עסקה שמתבצעת בכרטיס, עמלות שימוש ושירות, ריביות על הלוואות או עסקאות בתשלומים, וגם שיתופי פעולה מסחריים עם מותגים, רשתות קמעונאיות ואתרי תיירות.
כרטיסים כמו זה שישראייר צפויה להשיק, מציעים ערך מוסף לנוסע, אך גם יודעים לתגמל את החברה עצמה.
במקרה של כרטיס תעופתי, הערך העיקרי הוא הצטברות נקודות. אך מאחורי הקלעים מתבצע מנגנון חלוקת הכנסות בין חברת האשראי לחברת התעופה, שלרוב נהנית מעמלה על
כל רכישה בכרטיס, גם אם היא לא קשורה לתיירות.
עבור ישראייר, מדובר לא רק בהזדמנות שיווקית, אלא גם בפוטנציאל להכנסה שוטפת, יציבה ויחסית לא תנודתית, מה שיכול להוות איזון חשוב בתקופות של חוסר ודאות בענף.
- 2.אנונימי 15/07/2025 16:33הגב לתגובה זובטח! אחרי שדפקו אותנו במחירי טיסות במלחמות עכשיו יש להם בוחטות שצריך להשקיע!
- 1.אנונימי 15/07/2025 12:53הגב לתגובה זוזו עיסקת בעלי ענין הטעונה אישור מטעם בעלי מניות המיעוט בשתי החברותוהיכן הדחצים שומרי הסף

יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
ראש המוסד לשעבר מכוון להיות ראש ממשלה, אבל בדרך עוצרים באקזיט ענק וגם מה חשוב יותר לכהן - המדינה או כסף?
יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר התארח בפודקאסט של יסמין לוקץ' והסביר לנו למה הוא צריך להיות ראש הממשלה הבא. העיתוי של הראיון כנראה לא מקרי. כהן שמר על עמימות ובחר שלא להיכנס לפוליטיקה כדי לא לפגוע בכיס שלו. הוא בחר בכסף הגדול בשנים האחרונות ולא "בהצלת העם", ועכשיו אחרי שהכסף כבר בדרך, הוא נזכר שהוא סופרמן.
כהן, מתקרב לאקזיט של 40-60 מיליון דולר. כהן מחזיק באופציות בדוראל LLC (דוראל ארה"ב) המוחזקת על ידי דוראל, קרן אפולו וקבוצת מגדל ומרכזת פעילות רחבה בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב. דוראל הודיעה ממש לאחרונה באופן רשמי על קידום ההנפקה בוול סטריט. זה היה אחד מהתפקידים של כהן - לפתוח דלתות, לקדם את הפעילות בארה"ב, לקדם את ההנפקה ועל זה הוא קיבל שכר ובעיקר אופציות בהיקף גדול.
ההנפקה צפויה להיות לפי שווי של 2-2.5 מיליארד דולר, לכהן יש אופציות ל-3% מהחברה לפי מחיר מימוש של מתחת ל-1 מיליארד דולר. השווי של האופציות צפוי להיות 40 עד 60 מיליון דולר, ויש עוד בונוסים ומענקים נוספים.
יוסי כהן בשני אקזיטים - כסף ופוליטיקה
לכהן יש עדיין תפקיד בקידום ההנפקה, אבל פחות קריטי מבעבר - המהלכים שעשה או לא עשה (מספיק שיודעים שראש המוסד הישראלי לשעבר הוא דירקטור בחברה) כנראה עזרו, פתחו דלתות. הפעילות גייסה כסף גדול ממשקיעי עוגן וקרנות השקעה, נכנסה לפרויקטים ענקיים בארה"ב ונערכת להמשך הרחבת הפעילות. כלומר, העסק כבר רץ טוב פנימית וחיצונית; ועכשיו זה זמן טוב לעשות אקזיט נוסף - עוד צעד לכיוון הפוליטיקה ולספק הערכה על התמודדות על תפקיד ראש הממשלה.
- דוראל עם צמיחה בהכנסות ותכנית הנפקה בוול סטריט
- האקזיט של יוסי כהן מתקרב - דוראל ארה"ב נערכת להנפקה בוול סטריט בשנה הקרובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה לא מפתיע. חשוב להזכיר שכהן כבר אמר בעבר דברים בסגנון: הציבור רוצה אותי, הציבור קורא לי, יש לי אחריות. כן, כהן רוצה שתבינו שהוא עושה את זה בשבילנו, הוא לא בא בשביל כבוד, לא בשביל כוח, ובטח שלא כסף וטובות הנאה (את זה הוא כבר השיג, והאמת שעדיף ראש ממשלה עשיר, כזה שכנראה יהיה קשה יותר לשחד). הוא בא להציל אותנו.

יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
ראש המוסד לשעבר מכוון להיות ראש ממשלה, אבל בדרך עוצרים באקזיט ענק וגם מה חשוב יותר לכהן - המדינה או כסף?
יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר התארח בפודקאסט של יסמין לוקץ' והסביר לנו למה הוא צריך להיות ראש הממשלה הבא. העיתוי של הראיון כנראה לא מקרי. כהן שמר על עמימות ובחר שלא להיכנס לפוליטיקה כדי לא לפגוע בכיס שלו. הוא בחר בכסף הגדול בשנים האחרונות ולא "בהצלת העם", ועכשיו אחרי שהכסף כבר בדרך, הוא נזכר שהוא סופרמן.
כהן, מתקרב לאקזיט של 40-60 מיליון דולר. כהן מחזיק באופציות בדוראל LLC (דוראל ארה"ב) המוחזקת על ידי דוראל, קרן אפולו וקבוצת מגדל ומרכזת פעילות רחבה בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב. דוראל הודיעה ממש לאחרונה באופן רשמי על קידום ההנפקה בוול סטריט. זה היה אחד מהתפקידים של כהן - לפתוח דלתות, לקדם את הפעילות בארה"ב, לקדם את ההנפקה ועל זה הוא קיבל שכר ובעיקר אופציות בהיקף גדול.
ההנפקה צפויה להיות לפי שווי של 2-2.5 מיליארד דולר, לכהן יש אופציות ל-3% מהחברה לפי מחיר מימוש של מתחת ל-1 מיליארד דולר. השווי של האופציות צפוי להיות 40 עד 60 מיליון דולר, ויש עוד בונוסים ומענקים נוספים.
יוסי כהן בשני אקזיטים - כסף ופוליטיקה
לכהן יש עדיין תפקיד בקידום ההנפקה, אבל פחות קריטי מבעבר - המהלכים שעשה או לא עשה (מספיק שיודעים שראש המוסד הישראלי לשעבר הוא דירקטור בחברה) כנראה עזרו, פתחו דלתות. הפעילות גייסה כסף גדול ממשקיעי עוגן וקרנות השקעה, נכנסה לפרויקטים ענקיים בארה"ב ונערכת להמשך הרחבת הפעילות. כלומר, העסק כבר רץ טוב פנימית וחיצונית; ועכשיו זה זמן טוב לעשות אקזיט נוסף - עוד צעד לכיוון הפוליטיקה ולספק הערכה על התמודדות על תפקיד ראש הממשלה.
- דוראל עם צמיחה בהכנסות ותכנית הנפקה בוול סטריט
- האקזיט של יוסי כהן מתקרב - דוראל ארה"ב נערכת להנפקה בוול סטריט בשנה הקרובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה לא מפתיע. חשוב להזכיר שכהן כבר אמר בעבר דברים בסגנון: הציבור רוצה אותי, הציבור קורא לי, יש לי אחריות. כן, כהן רוצה שתבינו שהוא עושה את זה בשבילנו, הוא לא בא בשביל כבוד, לא בשביל כוח, ובטח שלא כסף וטובות הנאה (את זה הוא כבר השיג, והאמת שעדיף ראש ממשלה עשיר, כזה שכנראה יהיה קשה יותר לשחד). הוא בא להציל אותנו.