אייזיק דבח דלתא
צילום: ליאת מנדל
ראיון

המשקיעים התאכזבו מדוחות דלתא: האם הם צודקים?

למרות שחברת ההלבשה סיימה שנת שיא, במהלכה הציגה צמיחה של 10% בהכנסות ו-20% ברווחים, המשקיעים התאכזבו מהתחזיות לשנת 2025; בראיון עם ביזפורטל, מנסים אייזק דבאח, מכ"ל החברה ובעל השליטה בה ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, להסביר מה עומד מאחורי התוצאות וכיצד הם רואים את העתיד של דלתא?

איתן גרסטנפלד | (1)

דלתא דלתא גליל 0.45%  סיימה שנת שיא שבה היא רשמה צמיחה של 10% בהכנסות לצד קפיצה של 18.5% ברווחים, ובאופן כללי היא ממשיכה את מגמת הצמיחה ארוכת השנים שלה. עם זאת, המשקיעים, פחות התרשמו מהנתונים ושלחו את המניה לירידות במסחר בתל אביב. בשיחה עם ביזפורטל, מנסים אייזק דבאח, מכ"ל החברה ובעל השליטה בה ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, להסביר מה עומד מאחורי התוצאות וכיצד הם רואים את העתיד.


"סיימנו שנה מעולה ורבעון מעולה. השנה הצגנו גידול של 10% בהכנסות וברווחיות. מדובר בשנת שיא בהכנסות, שיפרנו את כל הפרמטרים שלנו. צמחו בכל אחד מהאזורים הגיאוגרפים שאנחנו עובדים בהם ובשלושת המגזרים העיקריים שלנו. גם הרבעון הרביעי היה מעולה, רשמנו גידול של 18% בהכנסות וצמחנו ברווחיות ב-15%. המותגים בבעלות שלנו צמחו בצורה משמעותית כולל מכירות האינטרנט, כשכ-22% מהמכירות של המותגים שלנות מגיעות מהאינטרנט", מסברים דבח ובנדק.


למרות הנתונים החיוביים עליהם הם מצביעים, המשקיעים התאכזבו קמעה מהתחזיות שפרסמה החברה, שצופה כי תסיים את 2025 עם צמיחה של בין 4%-6% בהכנסות, לעומת צמיחה של 10% בשנה החולפת. בהקשר זה, הזכרנו לדבח את הדברים שאמר לנו ברבעון הקודם, כי בדלתא "מקווים לגדול בכל שנה ב-10% במכירות ו-20% ברווחיות", נתון בו הם עמדו בהצלחה רבה השנה אך כפי שהם מעריכים לא יחזור על עצמו בשנה הקרובה. "הצמיחה שאני דיברתי עליה כוללת רכישות. בטווח הארוך אנחנו מעריכים שנציג צמיחה של 10% בהכנסות וברווחיות. אם נסתכל על ה-14 שנים האחרונות גדלנו בסביבות ה-10%, כשחצי הוא אורגני וחצי מגיע מרכישות שאנחנו מבצעים. צריך גם להסתכל על שנת 2024, שהייתה שנת שיא, וקשה להתעלות על זה. הגידול הצפוי שלנו בשנה הקרובה הוא טוב יותר מהרבה חברות מתחרות", הסביר דבח.


נתון נוסף שקצת אכזב את המשקיעים הוא הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון האחרון, ממה זה נבע?

"במהלך השנה האחרונה, שיעור הרווח הגולמי עלה. ברבעון הרביעי עלויות ההובלה בכל האזורים שבהם אנחנו פועלים עלו. אנחנו כבר רואים ירידה בעלויות הללו, כך שאנחנו מאד חיוביים לגבי הדבר הזה. בנוסף, בגלל התמהיל, מכרנו יותר מותגים שהתאפיינו בשיעורי רווח גולמי נמוך יותר, אבל רווח תפעולי גבוה יותר. גם שערי החליפין של השקל מול הדולר לא הועילו לנו. בסוף הירידה הזו, היא חלק משנה שלמה שבה הצגנו שיפור, לכן אנחנו מאד חיוביים לקראת השנה הקרובה".


בהקשר זה כדאי לציין שהחברה דיווחה על תכנית ארגון מחדש מקיפה במפעלים של המותגים הפרטיים במזרח הרחוק, הכוללת סגירת מפעל בתאילנד וצמצום פעילות הייצור במפעל בסין. "במהלך 2025 אנחנו נסגור את אחד משני המפעלים שלנו לתאילנד, ונעביר את הייצור לאתרים אחרים שלנו ולקבלן משנה. אנחנו כל הזמן בוחנים, איפה אנחנו יכולים להיות מבחינת ייצור ועלויות, ורוצים להמשיך ולגדול ושמר את הרווחיות שלנו במגזר המותגים, וזה חלק מתוכנית ההתייעלות והשיפור", מסביר בנדק. 


הזכרתם את המאזן שלכם, ואת הרצון להניע את הצמיחה באמצעות רכישות, מה אתם מחפשים?

"אנחנו מחפשים חברות סינרגטיות שיכולות להשתלב בדלתא. לצערנו אין משהו עכשיו על הפרק, מה שיש הוא יותר מי יקר ולא בשבילנו. אבל אנחנו כל הזמן מסתכלים על השוק".


אם אנחנו מסתכלים קדימה מה יניע את הצמיחה בשנתיים הקרובות?

"הרבה דברים. אנחנו חברה של צמיחה, כבר 13 שנה שאנחנו צומחים. אנחנו מאד עקביים וצפויים, ומייצרים רווחיות ותזרים מזומנים חזקים. כמו שאפשר לראות בתחזיות אנחנו הולכים לצמוח גם שנה הבאה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


שנה חזקה תחזיות פחות

דלתא דיווחה על הכנסות של 599.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.  בשורה התחתונה, הרווח הנקי, בנטרול סעיפים חד פעמיים, גדל בכ-8.4% והסתכם ב-41 מיליון דולר, לעומת 37.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.


במבט קדימה, החברה צופה צמיחה של בין 4%-6% בהכנסות ב-2025 לעומת צמיחה של 10% ב-2024. הרווח התפעולי צפוי לצמוח בין 4%-9% ולהסתכם בין 192-200 מיליון שקל, והרווח הנקי צפוי לעמוד על בין 112-118 מיליון שקל, גם כן צמיחה של בין 4%-9%.



דלתא היא אחת החברות הוותיקות בבורסה, הפועלת מאז 1975 ועוסקת בייצור ושיווק של מוצרי הלבשה. בשנה אחרונה עלתה מניית החברה בכ-28% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.3 מיליארד שקל.

מניית דלתא גליל בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דב בירן 13/02/2025 17:05
    הגב לתגובה זו
    חב רצינית דלתא ואני מעריך שהיא מנית צמיחה .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

טאואר קופצת 5%, נובה מוסיפה 4.6% ;מדד הביטוח יורד 2.8%

הלחץ על מניות הביטוח ממשיך מצד הרגולטור, שעשוי לפגוע בעסקי הליבה שכבר חווים תחרות, והמניות נסחרות בטריטוריה שלילית; מניות השבבים הדואליות חוזרות עם פער חיובי ונסחרות בעליות 

מערכת ביזפורטל |

ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה


אתמול כתבנו שהפער בין התנהגות שוק המניות לבין שוק האג"ח והמט"ח מעלה שאלה: האם העליות החדות הן תחילתו של "ראלי הקלה מוניטרית", או רק אנחת רווחה קצרה. ואכן, יום המסחר האחרון סיפק תשובה חלקית אחרי אתמול המדדים סגרו בירידות, אחרי מסחר חיובי לאורך השעות הראשונות שהיה כהמשך למומנטום החיובי אמש - ת"א 35 ירד 0.79% ות"א 90 ירד ב-0.22%.  במגזר הפיננסים, ת"א ביטוח היה הסיפור המרכזי לאחר שמחק את העליות בתחילת היום וצנח 4.2% זה בהמשך לזינוק של 4% שלשום. ייתכן שהשוק מבין עכשיו טוב יותר שהפחתת ריבית של 0.25% לא משנה את תמונת המאקרו בצורה כה משמעותית, ושהמסלול קדימה של בנק ישראל יישאר זהיר ומדוד.

מדד הביטוח התחיל כאמור חיובי, ואף רשם שיא חדש של כל הזמנים ברקע דוחות הראל (הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%). עם זאת, המגמה השתנתה לשלילה ואף החריפה ברקע דוחות כלל (כלל ביטוח: רווח נקי של 590 מיליון שקל ותשואה על ההון של 24.9%). הדוחות של כלל אכן היו חיוביים, אך בנטרול רווחי שוק ההון, פעילות הליבה דווקא רשמה ירידה ברווח. לכאורה זה אולי נראה קטנוני, אבל אחרי ריצה כזו במניות הביטוח, כמעט 140% מתחילת השנה, המשקיעים רגישים לכל דבר. בנוסף, ייתכן שקיבלנו אישור מ"הצד השני", כאשר ליברה ליברה -2.86%  (ליברה עם זינוק חד ברווח והמשך צמיחה בפרמיות) ואיידיאיי ביטוח איידיאיי ביטוח -6.03%  (האמא של ביטוח ישיר ביטוח ישיר קופצת לאחר שהציגה זינוק של 24% ברווח הכולל, בניכוי הוצאות משפטיות חריגות) זינקו אתמול. המשקיעים חוששים אולי מגידול בנתח השוק של החברות הקטנות יותר, מה שיפגע בתוצאות בהמשך ככל ושוק ההון לא יחזור על הביצועים האחרונים.

אתמול בערב נחשף כי הממונה על שוק ההון והביטוח הציב אולטימטום לחברות הביטוח: הורידו את מחירי פוליסות הביטוח המקיף וצד ג' לרכב תוך שלושה חודשים, או שתישלל מכן האפשרות למכור אותם. לפי בדיקת הממונה "נמצאו פערים בין הסיכון לבין הפרמיה שחברות הביטוח גובות". אחרי הרווחים המטורפים של הבנקים, נראה הרגולטור "התעורר משנת החורף", והחליט לבדוק את המקדם בין עליית הפרמיות של הביטוח, לעליית הסיכון בפועל. לכאורה, מנתוני הדוחות עולה שהמקדם הזה התנתק, כאשר החברות רושמות רבעוני שיא עוקבים ותשואות פנומנליות על ההון. גם בנטרול רווחים עודפים משוק ההון החברות עדיין במכפיל נמוך מ-20, זאת כאמור אחרי ריצה של קרוב ל-140% מתחילת השנה.

מגדל מגדל ביטוח -5.05%  עדכנה הבוקר כי קיבלה מכתב מהממונה כי היא לא בין החברות שצריכות להוריד את מחירי הביטוח על הרכב. ייתכן כי מגדל, שאינה שחקנית ענקית בתחום אך כן מחזיקה בנתח שוק לא קטן ואף זכתה במכרזים משמעותיים, ביניהם מכרז החשכ"ל, מציעה מחירים תחרותיים בתחום ועשויה לשמש כבנצ'מארק לחברות האחרות, שיצטרכו לעשות את ההתאמות הנכונות במידה והרגולטור יתערב. עבור מגדל מדובר ביתרון, שכן היא כבר פועלת ברווחיות הנכונה על פי המכתב שפורסם.