אייזיק דבח דלתא
צילום: ליאת מנדל
ראיון

המשקיעים התאכזבו מדוחות דלתא: האם הם צודקים?

למרות שחברת ההלבשה סיימה שנת שיא, במהלכה הציגה צמיחה של 10% בהכנסות ו-20% ברווחים, המשקיעים התאכזבו מהתחזיות לשנת 2025; בראיון עם ביזפורטל, מנסים אייזק דבאח, מכ"ל החברה ובעל השליטה בה ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, להסביר מה עומד מאחורי התוצאות וכיצד הם רואים את העתיד של דלתא?

איתן גרסטנפלד | (1)

דלתא דלתא גליל 0.92%  סיימה שנת שיא שבה היא רשמה צמיחה של 10% בהכנסות לצד קפיצה של 18.5% ברווחים, ובאופן כללי היא ממשיכה את מגמת הצמיחה ארוכת השנים שלה. עם זאת, המשקיעים, פחות התרשמו מהנתונים ושלחו את המניה לירידות במסחר בתל אביב. בשיחה עם ביזפורטל, מנסים אייזק דבאח, מכ"ל החברה ובעל השליטה בה ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, להסביר מה עומד מאחורי התוצאות וכיצד הם רואים את העתיד.


"סיימנו שנה מעולה ורבעון מעולה. השנה הצגנו גידול של 10% בהכנסות וברווחיות. מדובר בשנת שיא בהכנסות, שיפרנו את כל הפרמטרים שלנו. צמחו בכל אחד מהאזורים הגיאוגרפים שאנחנו עובדים בהם ובשלושת המגזרים העיקריים שלנו. גם הרבעון הרביעי היה מעולה, רשמנו גידול של 18% בהכנסות וצמחנו ברווחיות ב-15%. המותגים בבעלות שלנו צמחו בצורה משמעותית כולל מכירות האינטרנט, כשכ-22% מהמכירות של המותגים שלנות מגיעות מהאינטרנט", מסברים דבח ובנדק.


למרות הנתונים החיוביים עליהם הם מצביעים, המשקיעים התאכזבו קמעה מהתחזיות שפרסמה החברה, שצופה כי תסיים את 2025 עם צמיחה של בין 4%-6% בהכנסות, לעומת צמיחה של 10% בשנה החולפת. בהקשר זה, הזכרנו לדבח את הדברים שאמר לנו ברבעון הקודם, כי בדלתא "מקווים לגדול בכל שנה ב-10% במכירות ו-20% ברווחיות", נתון בו הם עמדו בהצלחה רבה השנה אך כפי שהם מעריכים לא יחזור על עצמו בשנה הקרובה. "הצמיחה שאני דיברתי עליה כוללת רכישות. בטווח הארוך אנחנו מעריכים שנציג צמיחה של 10% בהכנסות וברווחיות. אם נסתכל על ה-14 שנים האחרונות גדלנו בסביבות ה-10%, כשחצי הוא אורגני וחצי מגיע מרכישות שאנחנו מבצעים. צריך גם להסתכל על שנת 2024, שהייתה שנת שיא, וקשה להתעלות על זה. הגידול הצפוי שלנו בשנה הקרובה הוא טוב יותר מהרבה חברות מתחרות", הסביר דבח.


נתון נוסף שקצת אכזב את המשקיעים הוא הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון האחרון, ממה זה נבע?

"במהלך השנה האחרונה, שיעור הרווח הגולמי עלה. ברבעון הרביעי עלויות ההובלה בכל האזורים שבהם אנחנו פועלים עלו. אנחנו כבר רואים ירידה בעלויות הללו, כך שאנחנו מאד חיוביים לגבי הדבר הזה. בנוסף, בגלל התמהיל, מכרנו יותר מותגים שהתאפיינו בשיעורי רווח גולמי נמוך יותר, אבל רווח תפעולי גבוה יותר. גם שערי החליפין של השקל מול הדולר לא הועילו לנו. בסוף הירידה הזו, היא חלק משנה שלמה שבה הצגנו שיפור, לכן אנחנו מאד חיוביים לקראת השנה הקרובה".


בהקשר זה כדאי לציין שהחברה דיווחה על תכנית ארגון מחדש מקיפה במפעלים של המותגים הפרטיים במזרח הרחוק, הכוללת סגירת מפעל בתאילנד וצמצום פעילות הייצור במפעל בסין. "במהלך 2025 אנחנו נסגור את אחד משני המפעלים שלנו לתאילנד, ונעביר את הייצור לאתרים אחרים שלנו ולקבלן משנה. אנחנו כל הזמן בוחנים, איפה אנחנו יכולים להיות מבחינת ייצור ועלויות, ורוצים להמשיך ולגדול ושמר את הרווחיות שלנו במגזר המותגים, וזה חלק מתוכנית ההתייעלות והשיפור", מסביר בנדק. 


הזכרתם את המאזן שלכם, ואת הרצון להניע את הצמיחה באמצעות רכישות, מה אתם מחפשים?

"אנחנו מחפשים חברות סינרגטיות שיכולות להשתלב בדלתא. לצערנו אין משהו עכשיו על הפרק, מה שיש הוא יותר מי יקר ולא בשבילנו. אבל אנחנו כל הזמן מסתכלים על השוק".


אם אנחנו מסתכלים קדימה מה יניע את הצמיחה בשנתיים הקרובות?

"הרבה דברים. אנחנו חברה של צמיחה, כבר 13 שנה שאנחנו צומחים. אנחנו מאד עקביים וצפויים, ומייצרים רווחיות ותזרים מזומנים חזקים. כמו שאפשר לראות בתחזיות אנחנו הולכים לצמוח גם שנה הבאה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


שנה חזקה תחזיות פחות

דלתא דיווחה על הכנסות של 599.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.  בשורה התחתונה, הרווח הנקי, בנטרול סעיפים חד פעמיים, גדל בכ-8.4% והסתכם ב-41 מיליון דולר, לעומת 37.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.


במבט קדימה, החברה צופה צמיחה של בין 4%-6% בהכנסות ב-2025 לעומת צמיחה של 10% ב-2024. הרווח התפעולי צפוי לצמוח בין 4%-9% ולהסתכם בין 192-200 מיליון שקל, והרווח הנקי צפוי לעמוד על בין 112-118 מיליון שקל, גם כן צמיחה של בין 4%-9%.



דלתא היא אחת החברות הוותיקות בבורסה, הפועלת מאז 1975 ועוסקת בייצור ושיווק של מוצרי הלבשה. בשנה אחרונה עלתה מניית החברה בכ-28% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.3 מיליארד שקל.

מניית דלתא גליל בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דב בירן 13/02/2025 17:05
    הגב לתגובה זו
    חב רצינית דלתא ואני מעריך שהיא מנית צמיחה .
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה 1.46%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגוריט מתחזקת 8%, מיטרוניקס ב-7%; תדיראן מאבדת 5.5% - מגמה שלילית במדדים

רוטציה במגזר הפיננסים הבנקים עולים קלות בעוד ת"א ביטוח יורד; דצמבר נפתח ב"רגל שמאל" כשהסנטימנט מעבר לים מעיב על המדדים; עונת הדוחות מאחורינו ואפשר לסכם אותה כעונה של תוצאות טובות בפיננסים, חריקות ביזמיות הנדל"ניות ותוצאות מעורבות אצל הקמעונאיות כשהשקל גם שיחק בתפקיד מפתח

מערכת ביזפורטל |

הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

הנה השורה התחתונה שלהם: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".

"אף שהשיפור ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות אינם תורגמו לשורה התחתונה ברבעון, אנו מעריכים כי המהלך המבני לשיפור היעילות התפעולית - הכולל אופטימיזציה לוגיסטית, רכישת משאיות, שיפוץ סניפים, מעבר להובלה עצמאית, צמצום פחת, חיסכון בהוצאות הוניות (חסכון של בין 150 ל-300 מיליון בשנה להערכתנו) והטמעת פתרונות טכנולוגיים - ימשיך לייצר רווחיות תפעולית גבוהה יותר ויתרום באופן מובהק ל־EBITDA בשנים הקרובות.