פורטוגל
צילום: unsplash

ערים בפורטוגל חוץ מליסבון שיזמי נדל״ן חייבים להכיר

תוכן בחסות |

עם מעל 3 מיליון ישראלים שזכאים פוטנציאלית לדרכון הפורטוגלי, הפכה פורטוגל ליעד אטרקטיבי עבור ישראלים רבים, ביחוד כאלו שכבר קיבלו אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי. המשכנתא נוחה (עד 80% מימון לאזרחי המדינה), מזג האוויר מצויין וים תיכוני, התיירות מתפתחת - וכל אלו הופכים את פורטוגל למוקד למשיכה עבור משקיעים מכל העולם. בדומה לשוק הנדל״ן בישראל, בו דווקא תל אביב המבוקשת היא עיר המניבה תשואות נמוכות יותר למשקיעים, כך המצב גם בפורטוגל. ליסבון, עיר הבירה, מניבה תשואות נמוכות יותר מערים מרוחקות. הכנו לכם טעימה מערים פורטוגליות שאינן ליסבון והפכו ליעדים מבוקשים עבור משקיעים, לפי פורבס

 

פורטו: העיר השנייה בגודלה ואתר מורשת עולמי 

העיר פורטו היא השנייה בגודלה בפורטוגל, עם אוכלוסייה של כרבע מיליון תושבים בעיר עצמה ועוד כ-2 מיליון תושבים במטרופולין. העיר משופעת בבתים צבעוניים שהפכו לסימן ההיכר שלה, על גדות נהר הדורו המפורסם. מלבד קתדרלות, כנסיות ואווירת ימי הביניים, תוכלו למצוא בעיר גם מחירי נדל״ן אטרקטיביים מאד. מרכז העיר ההיסטורי הוגדר על ידי אונסק״ו כאתר מורשת עולמית,  בשל סגנון ה״בארוק״ הנפוץ בו בריכוז גבוה. הסיפור של פורטו עם ארכיטקטורת הבארוק, דומה מאד לסיפור של תל אביב עם ארכיטקטורת הבאוהאוס, מה שצד את עיניהם של אנשי נדל״ן רבים המבינים את החשיבות של בעלות על נכסים עם ערך היסטורי עשיר. 

נכסים אלו גם הפכו את פורטו ליעד לא רק למשקיעים, אלא לתיירים וסטודנטים רבים. בעוד האוכלוסייה של פורטוגל כולה מצטמצמת בשל שיעור ילודה נמוך, פורטו ממשיכה לגדול והראתה עלייה בכמות התושבים בשנים האחרונות. 

סינטרה: ההרצליה פיתוח של פורטוגל 

כמו שלצד תל אביב יש את הרצליה פיתוח, לצד ליסבון יש את סינטרה. מדובר בעיר שממוקמת בסמוך לליסבון, על חופי האוקיינוס האטלנטי, אך במקום להפוך לעיר שינה משעממת, היא הפכה לאחד הלוקיישנים החמים ביותר של הריביירה הפורטוגזית. ממוקמות  בה השכונות היוקרתיות ביותר באיזור והיא הפכה ליעד לתיירות יוקרה. בכל שנה מארחת העיר את "Open de Portugal" - תחרות הגולף הלאומית, שהיא קצת כמו ה-"Tour de france" ברמת החשיבות שלה עבור הפורטוגלים. רק בשנה  האחרונה, הגיעו אל העיר מעל 4 מיליון תיירים, יותר מפי 10 מאוכלוסיית העיר. (תארו לעצמכם למשל שלירושלים היו מגיעים 10 מיליון תיירים בשנה).

אביירו Aviero : הונציה של פורטוגל 

אחרי ההשוואה המשעשעת להרצליה פיתוח, הגיע הזמן לדבר על העיר שנבנתה לה בתוך התעלות. אביירו היא עיר מיוחדת מאד גם בקנה מידה פורטוגלי: התחבורה העירונית בעיר היא מחזה שמושך אליו תיירים רבים. הסירות הצבעוניות שפוקדות את התעלות הצרות בה, לצד הגלידריות והמסעדות הרבות הפכו אותה ליעד שתיירים שמים על המפה מיד כשהם נוחתים בפורטוגל. 

 

פונשאל Funchal: הסיני של פורטוגל 

 פונשאל היא חלק משטחה של פורטוגל, אך היא ממוקמת אי שם באוקיינוס האטלנטי, בין מרוקו לפורטוגל, זכר לאימפריה הפורטוגזית הגדולה של העבר ממנה לא נותר הרבה. אם היינו צריכים להקביל אותה למושגים ישראליים, היינו קוראים לה ״הסיני״ של פורטוגל. היא משמשת כמקום תיירותי, מושך, זול יותר, חמים מאד ושופע אטרקציות, רק עם יותר דגש על ביטחון פנים, בהשוואה לסיני. העיר  היא חלק מהאי מדיירה, השוכן כ-400 ק״מ מצפון לאיים הקנריים, והינו ארכיפלג בשליטת פורטוגל. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.