ענתבי מכין מהפכה בפנסיה: "בקרוב נצמצם את מסלולי החסכון הפנסיוני"

הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר: "לא נאפשר המוני מסלולים, אלא רק 5 מסלולים, מתוכם 3 מסלולי ברירת מחדל ועוד שניים שמאפשרים בחירה"
קובי ישעיהו |

בעקבות הטלטלה בעברה על חלק נכבד מאפיקי החסכון הפנסיוני בשנה האחרונה, במשרד האוצר פועלים בחודשים האחרונים לשנות את המצב הנוכחי כך שרמת הסיכון בתיקי החסכון תלך ותרד ככל שהחוסך מתקרב לגיל הפרישה.

ידין ענתבי, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, דיבר בעניין זה הבוקר בכנס לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת. "אנחנו מעוניינים לבטל את המסלולים הכלליים בחיסכון הפנסיוני. אי אפשר לנהל חיסכון של מיליוני אנשים באותו מקום בלי להתייחס לשונות בין האנשים ורמת הסיכון שהם צריכים בתיק החיסכון", אמר אנתבי.

"מה שנקבע כברירת המחדל בתחום החיסכון ארוך הטווח יש לו ערך עצום כי הוא מנתב את החיסכון של רוב האוכלוסיה. "בצ'ילה אמרו שלא יתנו לאדם את ההכרח לחשוב על איזה מסלול ותמהיל השקעות הוא מעוניין בו, ואם לא יאמר אחרת ייכנס למסלול מסוים. יותר מזה, לא נאפשר המוני מסלולים, אלא רק 5 מסלולים, מתוכם 3 מסלולי ברירת מחדל ועוד שניים שמאפשרים בחירה. כמו כן נתערב בסוג החשיפה של תמהיל ההשקעות בכל מסלול ומסלול".

"בסופו של דבר נגיע לחלוקה יותר צודקת ונכונה של הסיכונים בחיסכון הפנסיוני בישראל. יש לנו כ-570 מסלולי השקעה רבים בקופות הגמל, ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה ולחוסך יש יכולת התאמה לפרופיל הסיכון שלו בנמצא. אבל בכל זאת, 95% מהכסף נמצא במסלולים הכלליים ורק 5% במסלולים מתמחים. אנו מזהים כשל בהתאמה בין רמת הסיכון שהלקוח מעוניין לקחת לבין התיק שהוא בחר בפועל. מכאן, שהכניסה של החוסך הממוצע בישראל לא נעשתה בצורה הכי מקצועית".

לדבריו, "המודל הצ'יליאני קובע 3 קטגוריות של גיל, אם אתה אדם עד גיל 35 אתה נכנס למסלול מסוים עם רמת סיכון יחסית גבוהה, עם תמהיל מניות גבוה, מגיל 55 עוברים למסלול השקעה אחר, סולידי יותר, אוטומטית. במסגרת השיטה הזו אם אתה בין גיל 35-55 אז יש לך חופש בחירה לעבור למסלולים אחרים עם רמת סיכון שונה, לעומת זאת אם אתה מעל גיל 55 אז אפשרות הבחירה שלך לעבור למסלול אחר, מצומצמת", אמר ענתבי.

עוד אמר ענתבי כי "המטרה שלנו היא ליצור ברירת מחדל המותאמת לגיל החוסך - ברגע שאדם פורש נקבע לחלוטין את החיסכון שלו. לאדם בגיל 60 נצמצם משמעותית את הסיכון באמצעות שינוי תמהיל ההשקעות שלו, למשל הגדלת החשיפה לאג"ח ממשלה בתיק", אומר ענתבי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

חודרת לאסיה: מזור קיבלה הזמנה ראשונה ממפיץ באזור דרום מזרח היבשת

חברת Transmedic Pte Ltd קיבלה הזמנה ראשונה למערכת הרובוטית ה-Renaissance של מזור בהנוי, בירת וייטנאם
רקפת סלע |
חברת מזור רובוטיקה העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי לניתוחי עמוד שדרה, מדווחת היום (ג') כי קיבלה הזמנה ראשונה למערכת הרובוטית ה- Renaissance מהמפיץ הדרום מזרח אסיאתי, חברת Transmedic Pte Ltd. המערכת שהוזמנה תוצב בבית החולים Viet Duc בהנוי, בירת וייטנאם. Transmedic Pte Ltd הינה חברה בעלת מוניטין רב המעניקה שירותים מתמחים במוסדות בריאות מובילים בדרום מזרח אסיה. בית החולים Viet Duc הינו בית חולים המכיל כ- 1,000 מיטות ונחשב למרכז הכירורגי הגדול והמתקדם ביותר בוייטנאם. בית החולים מעניק קשת רחבה של שירותים רפואיים מתקדמים ומתמחה בניתוחים מורכבים ומחלות קשות. Transmedic Pte Ltd,, נוסדה בשנת 1980 ולה ניסיון רב ומוניטין בהפצת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות למדינות דרום מזרח אסיה סינגפור, מלזיה, אינדונזיה, תאילנד, ברוני, וייטנאם והפיליפינים. Teo Kee Meng, מנכ"ל חברת Transmedic Pte Ltd אמר היום כי "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת מזור, ולשווק את המערכת הרובוטית המתקדמת שלה לניתוחי עמוד שדרה וגב לדרום מזרח אסיה. חברתנו שואפת לשמש בתפקיד מרכזי להבאת ציוד רפואי המתקדם ביותר בעולם לאזור ואנחנו מאמינים שמערכת ה- Renaissance של מזור תשפר באופן ניכר את הטיפול שיוענק לחולים באזור דרום מזרח אסיה". אורי הדומי מנכ"ל מזור רובוטיקה אמר היום "מזור עושה צעדים גדולים ומשמעותיים בביסוס נוכחותה ובחדירה נרחבת בשוק האסייתי. שיתוף הפעולה הפורה וההדוק בין שתי החברות יתרום לכך שהמערכת הרובוטית שלנו ה- Renaissance תהווה חוד החנית במתן שירותים רפואיים מתקדמים עם תוצאות משופרות משמעותית עבור החולים בכל האזור". נזכיר כי מזור חתמה בתחילת השבוע על הסכם הפצה עם חברת ADACHI MEDICAL INSTRUMENTS לשיווק והפצה של מערכת רובוטית מסוג Renaissance ביפן. בהתאם להסכם ההפצה התחייבה ADACHI להוביל את תהליך קבלת אישורים הרגולטורים מול רשות ה-PMDA (המקבילה ל-FDA האמריקאי) היפנית, שבסמכותה לאשר שיווק מוצרים רפואיים ביפן - מדינה שהיא שוק הבריאות השני בגודלו בעולם.