סוכני הביטוח ממליצים ללקוחות - אל תעברו לביטוח בריאות במסלול משלים שב"ן
בסקר סוכני הביטוח לשנת 2024 של לשכת סוכני הביטוח נמצא כי 63% מהסוכנים ימליצו ללקוחותיהם להישאר במסלול המקורי "מהשקל הראשון". 23% ציינו כי יבחנו כל מקרה לגופו, ו-14% השיבו כי ימליצו לעבור למסלול משלים שב"ן.
על פי הסקר כלל ביטוח היא החברה המובילה בשירות במוצרי ביטוח הבריאות. נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק, אמר במקביל לפרסום הדירוג: "חברות הביטוח חייבות להמשיך ולשפר את מדדיהן, במטרה לסייע לסוכנים להמשיך לתת שירות מצוין לקהל המבוטחים".
לשכת סוכני ביטוח ערכה במהלך החודשים יוני-יולי סקר בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד בקרב 924 סוכני ביטוח, באמצעות שאלון מקוון, על ידי מכון שריד. הסקר בחן את שביעות הרצון של סוכני הביטוח מהחברות עמן הם עובדים. מרווח הטעות עמד על כ-3%. במסגרת הסקר ניתנה לסוכנים אפשרות לדרג את כל החברות עמן הם עובדים, ובסה"כ נתקבלו למעלה מ-2000 דירוגים.
מהתוצאות עולה שהמדדים החשובים ביותר לסוכנים הינם: השירות שהם מקבלים מחברות הביטוח (7.4), זמן הטיפול בתביעות (7), הוגנות סילוק תביעות (6.7), זמינות עובדי ומנהלי החברה (6.1), הימנעות מתחרות בסוכנים (6), הוגנות העמלות (5.6), מערך החיתום בחברה (5.5), היקף רשימת הרופאים בהסדר (5.1), ייחודיות וערך מוסף במוצרי החברה (5.1) ותכנית ההדרכות (4). שוב נמצא כי פרמטר "הוגנות בעמלות" נדחק עמוק בדירוג. נתון זה מוכיח כי מדד ההכנסות אינו מה שמניע את סוכני הביטוח, אלא צורכי המבוטח.
- יונייטד הלת' חותכת תחזית - המניה מתרסקת ב-19%
- רצח מנכ"ל UnitedHealthcare מציב את תעשיית הביטוח תחת ביקורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלל זכתה במקום הראשון בשביעות הרצון בביטוחי הבריאות (3.7 מתוך 5), ולאחריה איילון (3.6) מנורה מבטחים (3.6), הכשרה (3.5), הראל (3.5), מגדל (3.5) והפניקס במקום האחרון (3.3).
כלל הצטיינה גם במדד נכונות הסוכנים להמליץ על החברה (7.3 מתוך 10), ולאחריה איילון (7), מנורה (6.9), הראל (6.9), הכשרה (6.8), מגדל (6.4) והפניקס במקום האחרון (5.9).
בהתייחס לרפורמה בביטוח הבריאות, מרבית הסוכנים (63%) ציינו כי ימליצו ללקוחותיהם להישאר במסלול המקורי "מהשקל הראשון". 23% ציינו כי יבחנו כל מקרה לגופו, ו-14% השיבו כי ימליצו לעבור למסלול משלים שב"ן.
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- הממונה על הביטוח: גמזו לא יכהן כיו"ר במגדל ביטוח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים...
בקטגוריית שביעות הרצון מחברת השירות, לראשונה נבחנו השנה שתי קטגוריות בנפרד: חברות "פנימיות" (דרך חברות הביטוח) וחברות "חיצוניות" ( ישירות מול סוכן הביטוח).
בקרב החיצוניות המובילה היא מיי דוקטור (4.3), ולאחריה מדיהו (3.6), ומדיקר (3.3).
בקרב הפנימיות:B Well (3.4) ולאחריה femi ( 2.9), ביקור רופא (2.9) וטרגטקר (2.7).
בביטוח נסיעות לחו"ל החברה המובילה בשביעות רצון הסוכנים הינה פספורטכארד (4.6), ולאחריה הראל (4.2), הפניקס (4), מגדל (3.9) וכלל (3.4). מרבית הסוכנים ימליצו על פספורטכארד לביטוח נסיעות לחו"ל (58%) לעומת הראל (22%), הפניקס (8%), כלל (5.2%), מגדל (2.5%) ומנורה (1.7%)
כלל הובילה ב-5 פרמטרים: שירות לסוכן (3.9), זמן טיפול בתביעות (3.9), הוגנות סילוק תביעות (3.7), זמינות עובדי ומנהלי החברה (3.8), ומערך החיתום (3.9).
איילון דורגה ראשונה ב-3 מדדים: יחודיות במוצרי החברה (3.8), הוגנות העמלות (3.7), הימנעות מתחרות בסוכנים (4.1).
- 1.הסוכנים מדרגים את חברות הביטוח לפי העמלות השמנות. (ל"ת)אבי 13/07/2024 08:39הגב לתגובה זו

איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
כמעט כולם חזו שסוכני הביטוח ייעלמו בעידן הדיגיטלי, אבל המציאות הפוכה: מסוכני ביטוח הם הפכו להיות משווקים של גמל, השתלמות ופנסיה והרוויחו עמלות ענקיות
לפני 20 שנה וגם לפני 10 שנים, כמעט כולם היו בטוחים: סוכני הביטוח הם דינוזאורים שעומדים להיכחד. האינטרנט, אפליקציות השוואת מחירים ורפורמת בכר אמורים היו להעביר אותם לספר ההיסטוריה. אבל משהו דרמטי קרה בדרך - לא רק שהם שרדו אלא שהם גם התפתחו למכונות עמלות במכשירים פיננסים.
כיום פועלים בישראל קרוב ל-15 אלף בעלי רישיון סוכן ביטוח, כאשר כ-13 אלף מהם מורשים בתחום הפנסיוני, שזה הזהב האמיתי של המקצוע. זהו תחום פעילות חדש יחסית (10-20 שנה) שהיה אמור להשאיר אותם בחיים, במקביל לתחום הביטוח שאמור היה לרדת. בפועל, הביטוח לא ירד - יש עדיין עמלות שמנות בתום, והפיננסים הפך למנוע צמיחה גדול שיצר מאות רבות של מיליונרים גדולים וכמה אלפים טובים של סוכני ביטוח שמרוויחים מצוין, מהעשירון העליון במדינה.
הסוכנים של היום הם לא אותם סוכנים של פעם. הם הפכו למתכננים פיננסיים שמנהלים תיקי השקעות של מיליוני ישראלים. הם יודעים בדיוק איך להזיז כסף בין קרנות השתלמות, גמל להשקעה ופנסיה. הם יודעים להרוויח מעמלות ואיך להפוך כל שינוי רגולטורי להזדמנות רווח.
על פי ההערכות בשוק סוכני הביטוח בישראל מקבלים עמלות של מעל 1 מיליארד שקל בחודש. העמלות הפיננסיות מסתכמות בכ-250-300 מיליון שקל בחודש. אבל יש גם תמריצים ובונוסים על מכירות שמגדילות את המספרים הרשמיים.
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכונת העמלות: איך בדיוק הסוכנים מרוויחים
הרווחיות של סוכני הביטוח בנויה על מספר מנגנונים מתוחכמים שהציבור הרחב לרוב אינו מכיר: עמלות שוטפות ועמלות היקף. עמלות שוטפות הן עמלות שמתקבלות מדי חודש. הסוכן מקבל בין 0.25% ל-0.3% מכלל הכספים שהעביר לניהול. עבור תיק של 10 מיליון שקל, זה אומר הכנסה חודשית של 2,500-3,000 שקל לכל החיים. תיק טוב יכול להניב הכנסה פסיבית למשך 30-40 שנה.

איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
כמעט כולם חזו שסוכני הביטוח ייעלמו בעידן הדיגיטלי, אבל המציאות הפוכה: מסוכני ביטוח הם הפכו להיות משווקים של גמל, השתלמות ופנסיה והרוויחו עמלות ענקיות
לפני 20 שנה וגם לפני 10 שנים, כמעט כולם היו בטוחים: סוכני הביטוח הם דינוזאורים שעומדים להיכחד. האינטרנט, אפליקציות השוואת מחירים ורפורמת בכר אמורים היו להעביר אותם לספר ההיסטוריה. אבל משהו דרמטי קרה בדרך - לא רק שהם שרדו אלא שהם גם התפתחו למכונות עמלות במכשירים פיננסים.
כיום פועלים בישראל קרוב ל-15 אלף בעלי רישיון סוכן ביטוח, כאשר כ-13 אלף מהם מורשים בתחום הפנסיוני, שזה הזהב האמיתי של המקצוע. זהו תחום פעילות חדש יחסית (10-20 שנה) שהיה אמור להשאיר אותם בחיים, במקביל לתחום הביטוח שאמור היה לרדת. בפועל, הביטוח לא ירד - יש עדיין עמלות שמנות בתום, והפיננסים הפך למנוע צמיחה גדול שיצר מאות רבות של מיליונרים גדולים וכמה אלפים טובים של סוכני ביטוח שמרוויחים מצוין, מהעשירון העליון במדינה.
הסוכנים של היום הם לא אותם סוכנים של פעם. הם הפכו למתכננים פיננסיים שמנהלים תיקי השקעות של מיליוני ישראלים. הם יודעים בדיוק איך להזיז כסף בין קרנות השתלמות, גמל להשקעה ופנסיה. הם יודעים להרוויח מעמלות ואיך להפוך כל שינוי רגולטורי להזדמנות רווח.
על פי ההערכות בשוק סוכני הביטוח בישראל מקבלים עמלות של מעל 1 מיליארד שקל בחודש. העמלות הפיננסיות מסתכמות בכ-250-300 מיליון שקל בחודש. אבל יש גם תמריצים ובונוסים על מכירות שמגדילות את המספרים הרשמיים.
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכונת העמלות: איך בדיוק הסוכנים מרוויחים
הרווחיות של סוכני הביטוח בנויה על מספר מנגנונים מתוחכמים שהציבור הרחב לרוב אינו מכיר: עמלות שוטפות ועמלות היקף. עמלות שוטפות הן עמלות שמתקבלות מדי חודש. הסוכן מקבל בין 0.25% ל-0.3% מכלל הכספים שהעביר לניהול. עבור תיק של 10 מיליון שקל, זה אומר הכנסה חודשית של 2,500-3,000 שקל לכל החיים. תיק טוב יכול להניב הכנסה פסיבית למשך 30-40 שנה.