ARM
צילום: Open Grid Scheduler / Grid Engine

מניית Arm נופלת ב-16% - האנליסטים חושבים שזו הזדמנות קנייה

מעצבת השבבים רשמה רווח למניה של 40 סנט על הכנסות של 939 מיליון דולר. האנליסטים ציפו לרווח למניה של 34 סנט על הכנסות של 906 מיליון דולר. האכזבה הגיעה מכיוון התמלוגים שעמדו על 467 מיליון, לעומת צפי ל-492 מיליון דולר
אדיר בן עמי | (4)

מניית מעצבת השבבים הבריטית Arm ARM HOLDINGS נסחרת בירידות שערים חדות למרות שהחברה דיווחה לרבעון הראשון הפיסקאלי שלה על עלייה של 39% בהכנסות. הסיבה לכך היא ההכנסות מתמלוגים של החברה, שעמדו על 467 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-492 מיליון דולר. לפי Arm, הירידה בתמלוגים נבעה מחולשה במגזר הציוד ל-IOT ורשת. 

יצרניות השבבים רוכשות בעצם רישיון לעיצוב השבבים של Arm ולאחר מכן משלמות תמלוגים עבור כל שבב שנמכר. העיצובים של החברה נמצאים בכל מקום בשוק הסמארטפונים ו-Arm שמה לעצמה למטרה להתרחב גם בשוק המעבדים למחשבים אישיים ושרתים מתקדמים.

מניית החברה זינקה ב-92% עד כה השנה, בעקבות התלהבות המשקיעים מהשימוש הנרחב שנעשה בעיצוביה של החברה בשוק הסמארטפונים והמחשבים התומכים בבינה מלאכותית. לכן בוול-סטריט הניחו שכל פספוס יגרום לירידות חדות במניה.

"אנו רואים כל לחץ על המניות בטווח הקרוב כהזדמנות קנייה אטרקטיבית במיוחד, שכן הסיכונים עשויים לרדת ברבעון הנוכחי", כתבו בבנק אוף אמריקה. "בינתיים הזינוק בהכנסות מתמלוגים, עם גידול דו ספרתי שנתי הוא אינדיקטור מוביל לגודל אימוץ הטכנולוגיה של Arm וההמרה בסופו של דבר להכנסות".

המסחר ב-Arm הוא תנודתי במיוחד גם בעקבות הכמות הקטנה של מניות הזמינות למסחר, כאשר סופטבנק מחזיקה ב-90% מ-Arm והנפיקה אותה בשנה שעברה.

בג'יי פי מורגן סבורים כי Arm יכולה לראות שיעור צמיחה CAGR של 20% או יותר בשנים הקרובות. בין הסיבות לכך, האנליסטים מציינים: "קניין רוחני גדול יותר שמוביל לשיעור תמלוגים גבוה יותר, עלייה בנתח השוק לעומת ארכיטקטורות מחשוב אחרות וחדירת השוק ההולכת וגוברת של Arm לפלחים עם צמיחה גבוהה יותר כמו בינה מלאכותית ומרכזי נתונים". 

מעצבת השבבים רשמה רווח למניה של 40 סנט, בעוד האנליסטים ציפו ל-34 סנט. הכנסות החברה עמדו על 939 מיליון דולר, לעומת 675 מיליון דולר שנה קודם לכן. בוול-סטרייט ציפו ל-906 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מתחרה לאינוידיה 03/08/2024 05:10
    הגב לתגובה זו
    מתחרה לאינוידיה
  • 3.
    תכף הכול חוזר חברה מתחרה לאינוידיה . 03/08/2024 05:10
    הגב לתגובה זו
    תכף הכול חוזר חברה מתחרה לאינוידיה .
  • 2.
    בתור התחלה להתראות ב-77 $ (ל"ת)
    קשקש 01/08/2024 22:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קובי 01/08/2024 21:34
    הגב לתגובה זו
    לקחו שורטים חברה מעולה היזדמנות ליקנות קשה ליקנות בתחתית החבית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.