לקראת דוחות אפל: למה אפשר לצפות?
ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE תדווח על תוצאותיה לרבעון השלישי לאחר הסגירה ובוול-סטריט ממתינים לראות איך התוצאות ישפיעו הן על מניית החברה והן על השוק כולו. סביר להניח שהמשקיעים ינסו להבין מה אפל צופה למכירות האייפון ויחכו לעדכון בנוגע להוצאות על יוזמות הבינה המלאכותית הג'נרטיבית של החברה.
האנליסטים מצפים לראות עלייה של 6.3% משנה לשנה ברווח למניה ל-1.34 דולר וצמיחה בהכנסות של 3.2% ל-84.4 מיליארד דולר. שנה קודם לכן, החברה דיווחה על רווח למניה של 1.26 דולר על הכנסות של 81.8 מיליארד דולר.
בוול-סטריט מצפים לירידה המכירות האייפון של 2.6% ל-38.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי, בעקבות האטה בביקושים ותחרות מוגברת מצד חברות סיניות. עם זאת, המכירות של מחשבי ה-Mac צפויות לזנק ב-12% משנה לשנה. אפל השיקה את ה-MacBook Air החדש שלה עם מעבד ה-M3 בחודש מרץ האחרון.
בנוסף, יצרנית האייפון צפויה לספק תחזית לרבעון הנוכחי, כאשר האנליסטים מצפים לרווח למניה לפחות של 1.55 דולר על הכנסות של 93.36 מיליארד דולר.
מניית ענקית הטכנולוגיה עלתה ב-15% השנה למחיר של 222.08 דולר, נכון למחיר הסגירה אמש (רביעי). בעוד מניות הטכנולוגיה היו תחת לחץ בחודש האחרון, כאשר המשקיעים החלו לעבור למניות הקטנות, אפל הלכה נגד הרוח ועלתה ב-5%.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה אומרים האנליסטים
ב-Evercore ISI סבורים כי אפל תעקוף את הציפיות לרבעון ותספק תחזית בהתאם או מעט טובה יותר מהצפי של וול-סטריט. האנליסטים מדרגים את המניה ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 250 דולר. ב-TD Cowen מדרגים את אפל ב"קנייה" עם מחיר יעד גם כן של 250 דולר. האנליסטים סבורים שהחברה תדווח על תוצאות בהתאם לצפי וייתכן מאוד גם על הפסד צנוע של נתח שוק בסין לחברת Huawei ובעקבות חולשה בביקושים.
בבנק אוף אמריקה מדרגים את אפל ב"קנייה" עם מחיר יעד של 256 דולר וסבורים כי התוצאות לרבעון יוני "פחות רלוונטיות לטווח הארוך". לפי האנליסטים, המשקיעים יחפשו בעיקר לראות מה ההנהלה תגיד בנוגע למכשירי האייפון החדשים מבוססי הבינה המלאכותית, הצמיחה בהכנסות בסין ויחפשו כל פרשנות בנוגע להשפעות על נתח השוק של אפל בסביבה התחרותית הנוכחית.
הבינה המלאכותית
הצמיחה הפוטנציאלית בהכנסות של אפל הודות למכשירי האייפון מבוססי AI היא נושא חם בוול-סטריט מאז הכריזה החברה על השקת אסטרטגיית ה-AI שלה בכנס המפתחים העולמי ביוני. הקונצנזוס בקרב האנליסטים טוען כי העדכונים שאפל מתכננת להשיק, הכוללים סירי מבוססת AI, כלים ליצירת תמונות ועוד, אמורים להניע סייקל שדרוג גדול בקרב הלקוחות, היות והעדכונים הללו יהיו זמינים רק למשתמשים שיחזיקו במכשירי אייפון 15 פרו ומעלה.- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"צפוי סייקל שדרוג משמעותי, כאשר 270 מיליון מכשירי אייפון לא שודרגו במשך יותר מ-4 שנים לפי הערכתינו", כתב דן איבס מוודבוש. האנליסט מדרג את מניית אפל ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 275 דולר. כל אינדיקציה בשיחת הרווחים לכך שהביקוש למכשירי האייפון החדשים צפוי להיות גבוה, עשוי לדחוף את המניה מעלה.
על מנת להפעיל יישומי בינה מלאכותית, החברות צריכות שבבים מתקדמים שאינם זולים. ההתמקדות העיקרית בעונת הדוחות האחרונה הייתה על הוצאות הון. אלפאבית GOOGLE ומיקרוסופט MICROSOFT ספגו מכה לאחרונה אחר שדיווחו על תוצאותיהן, כאשר שתי החברות הודיעו שהוצאות ה-AI שלהן ימשיכו להיות גבוהות גם בעתיד. המשקיעים ממשיכים לחכות בקוצר רוח לעדכון מתי ההשקעות העצומות הללו בבינה מלאכותית יחלו להשפיע על שורת הרווח.
- 1.לאחר עליות מטורפות בכול השווקים במשך 5 שנים הגיע הזמ.. (ל"ת)דש 01/08/2024 19:48הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
