אורן הולצמן
צילום: ביז
דוחות

תחזית חזקה באודיטי - אבל השוק ציפה ליותר

חברת האם של חברת האיפור IL MAKIAGE הכניסה ברבעון הרביעי 97 מיליון דולר - גידול של 44% לעומת הרבעון המקביל; צופה צמיחה של בין 22%-24% בהכנסות ב-2024 - השוק ציפה ליותר והמניה ירדה ב-10.5% באפטר
רוי שיינמן |

אודיטי טק אודיטי , חברת האם של חברת האיפור IL MAKIAGE דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנה כולה וסיפקה תחזית חזקה. החברה דיווחה על הכנסות של 97 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 44% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-85.5 מיליון דולר. הרווח המדולל המתואם למניה הסתכם ב-17 סנט בהשוואה לבעון המקביל בו הנתון עמד על 1 סנט, ולעומת צפי האנליסטים שהיה ל-12 סנט.

אורן הולצמן, מנכ"ל החברה, נבחר לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל והגיע לועידת ההשקעות של ישראל, הנה מה שאמר שם.

בשנת 2023 כולה החברה הכניסה סכום שיא של 509 מיליון דולר, גידול של 57% לעומת 2022. עם זאת, לשנת 2024 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 620-630 מיליון דולר, משמע צמיחה של 22%-24% - האטה לעומת הצמיחה שהציגה החברה ב-2023. 

ועדיין, התחזית של אודיטי חזקה לעומת האנליסטים שצופים לה הכנסות של 591.6 מיליון דולר. גם התחזית לרבעון הראשון חזקה - שם החברה צופה הכנסות של 204-207 מיליון דולר ורווח מדולל מתואם למניה של 47-50 סנט, זאת לעומת האנליסטים שצופים הכנסות של 199.5 מיליון דולר ורווח למניה של 47 סנט.

עוד נתונים מהרבעון הרביעי

הרווח הגולמי הסתכם ב-67 מיליון דולר לעומת 44 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2022, המהווה גידול של 53%. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-69.4%, גידול מ-65.4% ברבעון הרביעי בשנת 2022. הרווח הנקי הסתכם ב-5.1 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2022. שיעור הרווח הנקי הסתכם ב-5.3% לעומת 1.0%- ברבעון הרביעי בשנת 2022.

ה-Ebitda המתואם הסתכם ב-16.3 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2022, גידול של 520%. שיעור ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-16.8% לעומת 3.9% ברבעון הרביעי בשנת 2022. המזומנים ושווי מזומנים, מזומנים מוגבלים ופיקדונות לזמן קצר הסתכמו בכ-168 מיליון דולר, ללא חוב ב-31 בדצמבר 2023.

יעדים שהחברה השיגה ב-2023

אודיטי השיגה מספר יעדים בשנה שחלפה, אלה כוללים: עקיפת תחזית התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימה ב-31.12.23. חציית אבן הדרך של 500 מיליון דולר בהכנסות. חציית אבן הדרך של 100 מיליון דולר ב- Ebitda המתואם. חציית אבן הדרך של 50 מיליון משתמשי הפלטפורמה. 

בנוסף, החברה דיווחה על הקמת מעבדות אודיטי כפלטפורמת גילוי המולקולות הגדולה בתעשייה המועצמות על ידי רכישת ושילוב Revela ומאזן חזק הכולל 168 מיליון דולר של מזומנים, שווי מזומנים והשקעות ללא חוב נכון ל-31 בדצמבר 2023 ותוספת של מסגרת אשראי של 100 מיליון דולר.

"הרבעון הרביעי סיפק סיום יוצא מן הכלל לשנת שיא", מסר אורן הולצמן, מייסד ומנכ"ל אודיטי. "השגנו צמיחה של 57% בהכנסות עם Ebitda מתואם של 107 מיליון דולר המהווה מרווח Ebitda מתואם של 21% לשנה כולה, העולה על התחזית. ההשקעות הגדולות שלנו בטכנולוגיה ובמוצרים בחמש השנים האחרונות מניבות תשואות משמעותיות ומאפשרות את השילוב הנדיר של התרחבות, צמיחה ורווחיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

אנחנו פועלים בשוק ענק שעובר שינוי והצבנו את העסק שלנו להוביל בשני עמודי התווך של השינוי הזה. ראשית, מעבר הצרכן לאינטרנט, שוק שבו להערכתנו אנחנו כבר פלטפורמת המכירה הישירה לצרכן הגדולה ביותר. שנית, המעבר למוצרים חדשים בעלי ביצועים גבוהים מגובי מדע, כאשר לתחום זה נכנסנו באופן מלא כשאנו בונים את הפלטפורמה הגדולה ביותר והמתקדמת ביותר בתעשייה לגילוי מולקולות חדשות. אם נעשה את זה נכון, מעבדות אודיטי ישנו את התעשייה שלנו ואת החברה שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.