זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

עליבאבא - לקנות או לברוח? וגם: האם ריביאן לפני זינוק?

אנפייז, המתחרה של סולאראדג' נפלה אתמול. האם זו הזדמנות ומה מצבן של סטארבקס, רובלוקס ומאנדיי הישראלית?
זיו סגל | (4)

יום רביעי הוא יום הפוקוס שלנו בניתוח טכני ומכיוון שרק יום מסחר אחד מפריד ביננו לבין המאמר הקודם נתמקד היום בסקירה טכנית של 10 מניות מעניינות להשקעה / מעקב - מסחר לונג. את רובן אני לוקח מסקירות החודשים האחרונים וכך משלב גם עדכון ולמידה.

 

1.

ENPH. ב-26.04 נכתב כאן: ״נסיים את סקירת המניות עם בקשה של הקורא מ. לעדכן את הניתוח הטכני של ENPH. החברה מתמחה בפתרונות אנרגיה חלופית/נקיה ביתית. הגרף מראה התנגדות ב-230 ותמיכה שמתכנסת לכיוון 200. סה״כ המניה מתחת לממוצע הנע ל - 200 יום כך שנראה שרכישה למעוניינים יכולה להיות או מעל השער 200 או לאחר פריצה ב - 230. בנקודת הסגירה של אתמול אפשר להמתין.״ ציטטתי מכיוון שבדרך כלל אני מציג רעיונות רק כשהם בשלים לקניה ובמקרה הזה ההנחיה היתה להמתין ונמשיך ממנה.

מאז המניה ממשה את החולשה (עם פער מחיר יורד) והגיעה לנקודה מעניינת בתצורת אזור תמיכה. כעת היא עובדת על סגירת הפער. אפשר להצטרף מעל 180 או מעל 200.

 

2.

SCHW. העניין שהבעתי במניה היה טכני  - סנטימנטאלי. מדובר בחברה איכותית שאני עוקב אחריה ולומד ממנה וממייסדה  שנים ארוכות. התמיכה שצוינה בזמנו עבדה והמניה מתקדמת יפה בעליה. לאחרונה קראתי גם חיזוק כלכלי להשקעה בה. מהלך מעל 60 נקבל סימן חיובי נוסף.

 

3.

SBUX. אם כבר סנטימנטליים, המניה שהכי מזוהה איתי. גם בשל חיבתי לבתי קפה בכלל ולסטארבאקס בפרט וגם משום שאני מעריך, לומד ומלמד את הדרך שבה החברה הזו מתנהלת: עסקית, חברתית ואקולוגית. נתמכה יפה ב - 98 דולר, מעל הממוצע ל - 200 יום ורמת תמיכה. אפשר להשאר לכוס קפה שניה.

 

4.

RIVN. תסתכלו על הגרף ותראו התעגלות יפה בתחתית. פוטנציאל לפריצה משמעותית למעלה. את הסימן הראשון קבלנו מחציית אזור הממוצעים ל - 21-89 יום. עכשיו נשאר לפרוץ את קמת ההתנגדות. פריצה תלמד על פוטנציאל לזינוק.

 

5.

RBLX. סיכוי טוב שתסגור את פער המחיר היורד ותעלה לכיוון 45 דולר. מהלך מעל 45 דולר יחשב סימן חיובי נוסף. נתמכת מעל רמת תמיכה ומעל ממוצע ל - 200 יום. גם גרף העוצמה וגם האינדיקטורים הטכניים נמצאים בטריטוריה החיובית.

 

6.

BABA. רוקדת סביב הממוצע ל - 200 יום ובמקביל יצרה תבנית של משולש. עוד דוגמא לכך שדברים לוקחים זמן ושהחלטנו נכון ליצר כאן שגרה של מעקב ועדכונים כך שדברים יהיו פחות באוויר בבחינת ״היה או לא היה...״. הן המשולש ואת הממוצע ל - 200 יום נפרצו כלפי מעלה כך שהמניה בהחלט מעניינת.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

7.

TCOM. נישאר בסין עם הענף שאמור להראות התעוררות ממשית - ענף התיירות ונציגתו TCOM. לא קרה הרבה מאז כתבתי עליה לאחרונה במאי אבל היא מעל קו התמיכה, מעל הממוצע ל - 200 יום ומתחזקת מול קרן הסל MCHI. שווה תשומת לב.

 

8.

VALE. הוזכרה כאן באותו מאמר ביחד עם TCOM. הגרף שלהלן הוא עם אותם סימונים כפי שהיו בפעם הקודמת. אתם יכולים לראות שהיא גלשה קצת מתחת לתמיכה וחזרה מעליה. ללמדנו שלפעמים אפשר להעלים עין לזמן מה... פוטנציאל לעליה. מהלך מעל 15.5 יהיה סימן חיובי.

 

9.

MNDY. אחרי תקופת דשדוש אופקית כל כך ממושכת ופריצה של רמת התנגדות נראה שמסע העליה של MNDY רק התחיל. רכש מעל 180 דולר ושיהיה בהצלחה...

 

10.

RELX. נסיים עם מניה שלא ביקרה אצלנו מעולם והתגלתה לי במסגרת הרעיונות שמגיעים אלי על גלי ה - AI. החברה נותנת שירותים מבוססי AI, בעלת שווי שוק של 64 מיליארד ונסחרת במכפיל 32 כך שהעובדה שלא הסתכלתי עליה היא רק מעצם מגבלות זווית הראיה של אדם אחד. נתקן את זה עכשיו. המניה אומנם נמצאת קצת מתחת לשיא החדש אבל מכיוון שהוא הגיע אחרי תקופת הירידה הממושכת (אליפסה אדומה על הגרף), גל עולה ותיקון יורד שאחריו, נראה שאפשר להצטרף למומנטום כל עוד היא מעל השיא האחרון: 33.33 (כן, זה המספר, תראו בגרף).

 

ולסיום BIDU

במהלך הערב אמש הגיעה בקשה לניתוח של BIDU. בשמחה נרחיב את הזווית הסינית. רמת המפתח היא 140. מעליה: פוטנציאל מעניין לעליה. מתחתיה: דשדוש. סביר שנראה ניסיון לעליה. מהלך מעל 160 דולר יהיה סימן חיובי מאוג.

 

 

עלו והרוויחו!

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    SCHW מתקרבת ל 60 (ל"ת)
    ארנון 12/07/2023 21:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תותח 21/06/2023 16:51
    הגב לתגובה זו
    תודה על כתבות מעניינות עם תכלס
  • 2.
    אנונימי 21/06/2023 15:16
    הגב לתגובה זו
    מתי חבירה תהייה נוחה?
  • 1.
    עמי 21/06/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    גם עולה וגם דיבידנדים מטורפים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.