איזה עוד אישור אפשרי לשוק השורי? למה לקנות את HD והאם הביטקוין יעלה?
אני כבר סומך עליכם שאתם יודעים להפריד בין מחשבות והגות שיש לי על השווקים, שאני מעלה כאן כגוונים לציור תמונת השווקים ולפיתוח השיח ביננו, לבין הניתוח הטכניים שמתבססים על הגרפים בלבד. ומכיוון שכך אני מעלה כאן מחשבה שהיא בגדר הימור: הפד לא יעלה פעמיים את הריבית השנה. מקסימום פעם אחת. למה?
ראשית משום שאני מעריך שהפד משתמש באיום על מנת לווסת התלהבות מעצירת הריבית ולשמור על דיכוי מנטאלי של האינפלציה. זה מרגיש כמו טקטיקה ומה שאני מניח שנראה זה דחיות ב״איום״ העלאת הריבית לאור נתונים מעודדים מבחינת האינפלציה.
שנית משום שעון תקופת הבחירות מתקתק וככל האפשר הפד ימנע מהשפעה מדכדכת על הכלכלה שהיא בניגוד לאינטרס הממשל והעם.
סיבה נוספת, מקבילה לקודמת, היא שהפד למתן את המיתון ככל האפשר. הוא החזיר את השווקים לעולם של ״רוקדים עם הריבית״, כפי שניתחנו כאן ביום רביעי. עכשיו הוא ירצה לשמור על החלק של ה-״רוקדים״.
עד כאן הרהורי בנושא הריבית. השווקים מסתבר גם לא מתרגשים. מה אתכם? שתפו מחשבות כאן בתגובות.
אישור הדאו למגמת העליה
את נציגות השווקים כאן היום ניתן לדאו. היה זה דאו האיש שאמר שבשביל שמגמה תהיה מהימנה כל מדדי המניות צריכים לנוע ביחד. עקבנו כאן איך הנאסד״ק 100 פרץ למעלה, אחריו ה-S&P500 ועכשיו הגיע תורו של הדאו. הוא פורץ למעלה לכיוון 35000 בשלב ראשון. (להלן נראה מי עוד יכול לעלות לשער דומה...).
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על גרף העוצמה תוכלו לראות שהוא עדיין חלש בהשוואה ל-S&P500. זה אומר שכרגע אין העדפה לקרן סל שעוקבת אחרי הדאו. נעקוב אחר אינדיקטור זה ואם יהיה שינוי נדבר עליו.
אחת ממניות הדאו שמשכו את תשומת ליבי השבוע היא HD. זאת בעקבות כתבה על כניסתה לתחום הבניה כשהחלה למכור בתים קטנים מוכנים להרכבה עצמית. תחום שיכול להתחבר להרבה מהמגמות העולמיות. הגרף מראה שהמניה נהנית מתמיכה ומחממת מנועים. מהלך מעל 310 יאשר מגמת עליה. נסחרת במכפיל 19 ועם ביטא 0.93 ויש לנו כאן אפשרות מעניינת לגיוון התיק.
מניית דאו שהיתה השבוע בכותרות היא DIS. בינתיים היא נהנית רק מתמיכה. מהלך מעל 100 ילמד שהיא התחילה לעלות על ה - Space Mountain.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
במסגרת שגרת העדכונים אחזיר היום שוב את BA. אנחנו נערכים כאן לזינוק של המניה והימים האחרונים תמכו בהערכות הזו. התמיכה חזקה והפוטנציאל הוא עליה לכיוון 270 דולר. תומכת בעליית הדאו.
גם PFE יכולה לתמוך בעליית הדאו. מטפסת לכיוון 42-43 דולר ומהלך מעל 43 דולר יחשב סימן חיובי מאוד.
מהו המהלך החזק של NVDA ומה משמעותו?
זוכרים את פער המחיר העולה שאפיין את מהלך העליה האחרון של NVDA? אחרי כשבועיים של דשדוש בין תמיכה להתנגדות נפרצה ההתנגדות. המשמעות היא המשך עליה. ניתן לראות על הגרף הסגול ש-NVDA ממשיכה להתחזק מול ה-SMH כך שאחרי שבשבוע שעבר ״חנינו״ קצת אצל ה-SMH עד שנראה מה קורה אפשר לחזור בהדרגה ל-NVDA.
במתחם הטכנולוגיה שימו לקרן הסל של התוכנה ושירותי התוכנה XSW. פרצה רמת התנגדות מאוד משמעותית. מכיוון שמדובר בקרן מפוזרת מאוד היא נותנת חשיפה מעניינת לצד הזה של הטכנולוגיה. תמיכה באזור ה-132 ויעד לעליה באזור ה-153.
נקודת קניה לביטקוין
הביטקוין ירד מהכותרות (לפחות החיוביות) לאחרונה אבל כדאי שנחזיר אותו לשם. הוא נמצא מעל רמת תמיכה חשובה מאוד ויש סיכוי שממנה יעלה ל - 34500 ויותר.
גם בורסת המסחר בקריפטו, COIN, אחת האחזקות המרכזיות של ARKK - קרן החדשנות של ARK, מצאה תמיכה חזקה ויכולה לתת מהלך של עליה. בכך גם תצטרף לתומכות בעליה של הקרן עצמה. מהלך מעל קו המגמה היורד שסימנתי יהיה איתות טכני חיובי.
ואם כבר בורסה, אחת החדשות הפיננסיות המעניינות של השבוע שעבר הוא ההצהרה של בורסת הנאסד״ק שהיא נכנסת לתחום הפינטק ורכישה של חברה מהתחום. הרכישה עלתה למניה בירידה ובפער מחיר יורד והדבר אופייני להתנהגות שאחרי רכישות. הירידה החזירה את מנית הנאסד״ק - NDAQ אל רמת תמיכה חשובה. במכפיל 22 ולאור הגאות בשווקים והמהלכים העסקיים - אסטרטגיים שווה להקדיש לה מחשבה.
עלו והרוויחו!
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 7.יצחק 23/06/2023 09:41הגב לתגובה זושלום זיו בבקשה האם תוכל להתייחס לבואינג במצב הנתון.האם שווה קניה או שהכל השתנה..תודה..קניתי ומאז רק יורדת
- 6.לזיו 20/06/2023 14:46הגב לתגובה זושל אדם ישר,בחו"ל שם מוחך יושב ישמה שנקרא גילוי נאות שמשום מה אינך דוגל בו ומתעלם ולא מגיב,הכיצד?
- 5.זיו, מה קורה למניית תדיראן? (ל"ת)דן 19/06/2023 14:24הגב לתגובה זו
- 4.תמשיכו לקנות במלוא העוצמה במכפילי רווח של 24 30- 90 (ל"ת)והכי הכי חשוב ... 19/06/2023 13:05הגב לתגובה זו
- 3.שרגא 19/06/2023 12:40הגב לתגובה זוסביר להניח שהריבית לא תעלה כיוון שעלייה משמעותה בעיות מימון קשות בזמן שהאינפלציה מראה סימני התקררות.
- 2.ש.ק. 19/06/2023 12:30הגב לתגובה זושמח על הרחבת הדיון גם למישור הכלכלי במקביל למישור הטכני. גם אני חושב שהפד מנסה לשלוט בציפיות המשקיעים ועושה מהלך של ללכת בלי עליית ריבית אך להרגיש עם האיום העתידי שספק יתממש.אבל יש לשם לב לכך שאינפלציית הליבה אינה יורדת באופן משמעותי ונראית דיי דביקה. היא עוד עלולה להפתיע לרעה בהמשך ולקלקל לנו את החגיגה... כרגע ה FOMO שולט.
- 1.כנראה שהמצב כל כך טוב פה עבור ציבור עם הון לקנית מניות (ל"ת)ברי 19/06/2023 11:54הגב לתגובה זו
- אמת 19/06/2023 17:03הגב לתגובה זומי שלא זורק אותו על דירה במחירי בועה יש לו כסף לעשות פי עשר תשואה בבורסה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
