איתן אפנהיים
צילום: יחצ

נובה בתוצאות טובות ותחזית טובה להמשך - סיימה את 2022 בתוצאות שיא

צופה הכנסות של 130 מיליון דולר ורווח של 1.03 דולר למניה, מעל הקנסנזוס; אבל ההנהלה מדברת על אי וודאות בשווקים
דור עצמון |

חברת נובה 1.23% מדווחת על שיא בהכנסות הרבעוניות - 151.2 מיליון דולר, עלייה של 24% משנה לשנה. הרווח על בסיס Non-GAAP עלה ל-40.8 מיליון דולר או 1.28 דולר למניה בדילול מלא, עלייה של 19% משנה לשנה

בשנת 2022 נרשמו הכנסות שיא של 570.7 מיליון דולר, עלייה של 37% משנה לשנה. הרווח המתואם עלה ל-161.5 מיליון דולר, או 5.07 דולר למניה מדוללת, עלייה של 32% משנה לשנה. איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר על רקע התוצאות: "אנו ממשיכים ליישם את התוכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, על מנת למצב את מעמדנו בשוק ולמנף הזדמנויות בסביבה דינמית זו"

"הרבעון הרביעי מהווה סיום חזק לשנת שיא נוספת, שהתאפיינה בעלייה ניכרת בהכנסות וברווחיות החברה ברמה השנתית. על אף התנודתיות בשווקים, במהלך הרבעון הרביעי החברה הצליחה להציג ביצועים טובים המדגישים את המודל העסקי המגוון והגמיש שלנו", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, "אנו שומרים על העירנות המתבקשת נוכח האתגרים הנוכחיים, ובו בזמן ממשיכים ליישם את התוכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, על מנת למצב את מעמדנו בשוק ולמנף הזדמנויות בסביבה דינמית זו".

תחזית פיננסית לרבעון הראשון של 2023:

•          הכנסות בטווח של 125-135 מיליון דולר

•          רווח למניה בדילול מלא על בסיס GAAP בטווח של 77-98 סנט

•          רווח למניה בדילול מלא על בסיס Non-GAAP בטווח של 0.93-1.14 דולר

האנליסטים ציפו להכנסות של 125 דולר למניה ורווח של 1 דולר למניה. כלור, נובה מספקת את הסחורה. 

תוצאות כספיות לרבעון הרביעי של 2022 - ההכנסות ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ב-151.2 מיליון דולר, עליה של 5% בהשוואה לרבעון השלישי של 2022, ועליה של 24% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2022 עמד על 55%, בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 57% ברבעון השלישי של 2022, ובהשוואה לשיעור רווח גולמי של 56% ברבעון הרביעי של 2021.

הוצאות התפעול ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ב-46.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-43.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022, ובהשוואה ל-38.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021. על בסיס GAAP, החברה דיווחה על רווח נקי שהסתכם ב-36.1 מיליון דולר, או 1.14 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של 2022. זאת בהשוואה לרווח נקי של 35.1 מיליון דולר, או 1.10 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון השלישי של 2022, ובהשוואה לרווח נקי של 22.2 מיליון דולר, או 73 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של 2021.

על בסיס Non-GAAP, החברה דיווחה על רווח נקי שהסתכם ב-40.8 מיליון דולר, או 1.28 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של שנת 2022. זאת בהשוואה לרווח נקי של 39.7 מיליון דולר, או 1.24 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון השלישי של 2022, ובהשוואה לרווח נקי של 32.8 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2021.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.