יוסי כרמיל סלברייט
צילום: שלומי יוסף

סלברייט צופה צמיחה של 15% בהכנסות ל-310 מיליון דולר; ה-EBITDA יעלה ל-38 מיליון דולר

דור עצמון |

סלברייט המתמחה בפתרונות Digital Intelligence (DI) למגזר הציבורי והפרטי, מדווחת על הכנסות של 74 מיליון דולר ברבעון הרביעי - גידול של 9% לעמת רבעון מקביל. "סיימנו את 2022 עם רבעון חזק בזכות הטכנולוגיה המובילה שלנו. סלברייט ממשיכה להיות שחקנית חזקה בשוק, וזאת בעקבות ההתקדמות הממשית וההשקעות בחדשנות שבצענו בכל הפתרונות שלנו", אמר יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. "בזמן שכמויות המידע גדלות במהירות, מורכבות המידע גדלה, וההקפדה על אתיקה ואחריות על המידע גוברת, אנו מחוייבים לסייע ללקוחותינו במודרניזציה של תהליכי החקירה שלהם, על ידי דיגיטיזציה של תהליכי הטיפול בראיות מקצה לקצה. התחלנו את שנת 2023 בעמדת פתיחה טובה, שמאפשרת לנו להאיץ את קצב גידול ההכנסות שלנו ולייצר שיפור ברווחיות תוך כדי ניצול הביקוש המתמשך לפתרונות שלנו".

ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) הסתכמו ב-249 מיליון דולר, גידול של 33% לעומת שנה קודמת.  הרווח למניה המתואם בדילול מלא - 8 סנט למניה.

תוצאות שנת 2022 - הכנסות של 270.7 מיליון דולר, גידול של 10% לעומת שנה שעברה, מהן הכנסות ממנויים של 216.0 מיליון דולר, גידול של 18% לעומת שנה שעברה. רווח נקי מתואם של 19.7 מיליון דולר.  הנהלת החברה מדווחת כי סגרה 29 עסקאות גדולות ברבעון הרביעי, בהיקף של מעל 500,000 דולר, כל אחת. החברה חתמה על עסקה בהיקף 14 מיליון דולר עם גוף אכיפת חוק מוביל באסיה לשימוש בפתרון מתקדם של החברה לאיסוף נתונים. כמו כן, היא חתמה על עסקה בהיקף של מעל 10 מיליון דולר עם משטרה מרכזית במערב אירופה, שהינה אחת העסקאות הגדולות ביותר של החברה בתחום ה-Digital Intelligence.

תחזית קדימה

"סלברייט כמעט והשלימה מעבר מוצלח ורב-שנתי למודל מנויים, עם צמיחה חזקה בשיעור של 33% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR) בשנת 2022, כאשר 84% מההכנסות שלנו ברבעון הרביעי הגיעו ממנויים", אמרה דנה גרנר, סמנכ"לית הכספים של סלברייט. "אנחנו במקום טוב המאפשר לנו להגדיל את שיעור צמיחת ההכנסות שלנו ולהמשיך במומנטום האיתן של ARR בשנת 2023, תוך שאנחנו ממשיכים להרחיב את נתח השוק שלנו בקרב לקוחות קיימים, ובנוסף תוך צירוף לקוחות חדשים. אנו צופים שהשילוב של הצמיחה החזקה שלנו עם ההשקעות הזהירות שלנו בתפעול יאפשרו לנו להציג שיפור ברווחיות, ובכך אנו נשארים במסלול המקורי של הגעה ל EBITDA מתואם של 20% או יותר בטווח הארוך".

ה-ARR שלנו בדצמבר 2023 צפוי להגיע לטווח שבין 300 ו-310 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 21-25% לעומת שנה קודמת. ההכנסות של שנת 2023 צפויות להיות בין 305 ל-315 מיליון דולר , המשקפות צמיחה של 13-16% לעומת שנה קודמת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.