יוסי כרמיל סלברייט
צילום: גבע טלמור
ועידת ההשקעות

יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר

חיים בן הקון | (2)

יוסי כרמיל, המנכ"ל הוותיק של סלברייט, פרש לאחרונה מתפקידו לאחר כהונה של 20 שנה. כרמיל הצטרף לסלברייט ב-2004 כעובד החמישי בחברה והפך למנכ"ל שנה בתקופת כהונתו, סלברייט הפכה לחברה של 5 מיליארד דולר המעסיקה מעל 1,100 עובדים.

 זו חברה יחסית שקטה שעושה דברים מאוד מרשימים – היא מתמחה בחקירות דיגיטליות שזה אומר לעזור לגופי משטרה, צבא ועוד לנתח את הניידים, מחשבים ואמצעים דיגיטליים. אנחנו לא יודעים ולא יגידו לנו כמה ואם היא עזרה לצבא ולמשטרה במלחמה, אבל יש סיכוי טוב שכן.

 

כרמיל הוביל את החברה לוול סטריט ולמרות התחלה קשה, הוא החזיר אותה לצמיחה אחרי מספר רבעונים והביא אותה לשיא של 5 מיליארד דולר. אחת מהישראליות הגדולות בוול סטריט. כרמיל הוא אחד מאנשי השנה של מערכת ביזפורטל. הוא התארח בוועידת ההשקעות השנתית של ביזפורטל. 




 עשרים שנה בסלבריט, מפעל חיים, אתה יודע מה תעשה בהמשך?


״הכל פתוח. סיימנו פרק של 20 שנה כמנכ"ל, אתה יכול להבין שזו החלטה שלא באה בקלות ובאה אחרי התלבטויות עם עצמי, עם המשפחה ועם אנשים קרובים. אני שלם איתה לגמרי. זו הייתה תקופה של ניהול חיים מפוצלים בין ארה"ב לישראל ואני חייב להגיד שהמלחמה חיברה גם אותי וגם את המשפחה לארץ יותר מאי פעם ולכן זו החלטה שהיה חשוב לי לקבל אותה. הייתה לי תרומה גדולה בבניית סלברייט כפלטפורמה עסקית מובילת שוק, טכנולוגיה מובילה, אסטרטגיה ברורה לשנים הקרובות ואני מסתכל עליה בגאווה איך ממשיכה לצמוח הלאה.״


״לשאלתך מה אעשה בהמשך - אמשיך לתרום לתעשייה, אבל אני צריך לקחת את הזמן ולחשוב״.


 אין ספק שהתעשייה תשמח. מה החברה עושה? איזה שירותים מספקת?


״סלברייט היא חברת תוכנה בתחום חקירות דיגיטליות ומודיעין דיגיטאלי. החברה נותנת פתרונות לאורך כל שרשרת הערך של הצד הדיגיטלי של חקירות שנועדו להילחם בפשיעה וטרור. אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו, שזה בעיקר גופי אכיפת חוק אבל גם גופי ביטחון אחרים, לשלוף מידע וראיות דיגיטליות מכל מיני מקורות, מובייל, מחשב, ענן, קריפטו, יש תוכנות לניהול ראיות וחקירות ויש כלי אנליטיקה שמאפשרים להפריד את המוץ מהתבן ולהגיע כמה שיותר מהר לראיית הזהב.״


״החברה נסדא״קאית כמעט 4 שנים, 1200 עובדים, מטה בישראל עם שוק גדול בארה"ב ואירופה. החברה מספקת לכ-7,000 סוכנויות - 5,500 בצד הבטחוני ועוד 1,500 במגזר הפרטי. וזה סיפור הצלחה ישראלי מדהים במלוא מובן המילה״


 אם תוכל לומר איך עברה עליכם השנה האחרונה?


״השנה האחרונה הייתה שנה מדהימה. סלברייט יצאה כספאק (מקביל לשלד בורסאי בארה״ב; חב״ה) להנפקה לפני 4 שנים. היו לזה הרבה סיבות. בשונה מהרבה ספאקים היא חברה אמיתית וגם אז היא הייתה חברה אמיתית עם הרבה ביזנס. אני שמח שסיימנו את השנה כהנפקה מדהימה. ביחס למה שקרה ב-2021 גל הנפקות בארה"ב (גל ההנפקות, חב״ה) אנחנו בטופ 4%. אני חושב שהחברה עשתה צעדים משמעותיים גם בהתכווננות על שוק מטרה הרבה יותר רחב ועל הדרך זה איפשר לה לייצר ערך עם הפלטפורמה שמסתכלת על כל תהליך החקירות מהרגע שהמשטרה נוגעת בראיה ועד שצריכה להביא אותה לבית המשפט.״

קיראו עוד ב"שוק ההון"


״היה שדרוג משמעותי בצד הטכנולוגי ברמת ההשקעות בקלאוד ו-AI ולקוחות סלברייט עוד יהנו מזה בעתיד. אני חושב שהשנה הבנו שהמפתח העיקרי - והוא תמיד נכון אבל עשינו את זה גם טוב - מיקוד. עוד שנה של רווחיות מדהימה עם עלייה בהכנסות חוזרות. יש חברות שמשקיעות המון בלמכור על חשבון רווחיות ויש כאלו שנאלצות לחדד את השורה התחתונה בגלל אי צמיחה מספקת. סלברייט היא חברה צומחת מעל 25% ARR משנה לשנה, עם רווחיות של למעלה מ-20%.״     


״אני מאוד שמח, אני חושב שאולי כדאי להוסיף - השנה הייתה נהדרת גם של החברה מול שוק ההון, קודם כל הצלחה מבחינת התוצאות שלנו, זה הדבר הטוב ביותר והבסיסי. הייתה פה שנה שחינכנו יותר טוב גם את השוק, גם על החברה וגם על התעשייה. זה דבר שיכולנו לעשות יותר טוב בהתחלה אבל הדברים האלה לוקחים זמן. עבדנו על מסר מאוד ברור, יצרנו יותר אמון במודל הצמיחה של החברה, השתחררנו מהתדמית של הספאק וגם נכנסנו למוסדיים יותר משמעותיים כך שזו הייתה שנה נהדרת לחברה הטובה ביותר. אפרופו גם החציה של רף ה-400 מיליון דולר בהכנסות״

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מקורב 28/01/2025 12:30
    הגב לתגובה זו
    אין מה להגיד. הבן אדם בולדוזר. אם לא הולך בכוח ילך ביותר כוח.הבעיה כשזה לא משולב בהבנת שוק וטכנולוגיה וכשאין מי שיכוון אותו הבולדוזר דוהר לכיוון לא נכון ודורס כל דבר טוב בדרך.חפר את הבור לעצמו ובסוף מצא את עצמו בחוץ.
  • 1.
    מרקוס 28/01/2025 10:26
    הגב לתגובה זו
    אחרי הפסד של 80 מיליון $ בשנה שעברה החברה עושה שיא של מעל 300 מ $ הפסד.ישראבלוף דוחות כספיים
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.