יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
יוסי כרמיל, המנכ"ל הוותיק של סלברייט, פרש לאחרונה מתפקידו לאחר כהונה של 20 שנה. כרמיל הצטרף לסלברייט ב-2004 כעובד החמישי בחברה והפך למנכ"ל שנה בתקופת כהונתו, סלברייט הפכה לחברה של 5 מיליארד דולר המעסיקה מעל 1,100 עובדים.
זו חברה יחסית שקטה שעושה דברים מאוד מרשימים – היא מתמחה בחקירות דיגיטליות שזה אומר לעזור לגופי משטרה, צבא ועוד לנתח את הניידים, מחשבים ואמצעים דיגיטליים. אנחנו לא יודעים ולא יגידו לנו כמה ואם היא עזרה לצבא ולמשטרה במלחמה, אבל יש סיכוי טוב שכן.
כרמיל הוביל את החברה לוול סטריט ולמרות התחלה קשה, הוא החזיר אותה לצמיחה אחרי מספר רבעונים והביא אותה לשיא של 5 מיליארד דולר. אחת מהישראליות הגדולות בוול סטריט. כרמיל הוא אחד מאנשי השנה של מערכת ביזפורטל. הוא התארח בוועידת ההשקעות השנתית של ביזפורטל.
עשרים שנה בסלבריט, מפעל חיים, אתה יודע מה תעשה בהמשך?
״הכל פתוח. סיימנו פרק של 20 שנה כמנכ"ל, אתה יכול להבין שזו החלטה שלא באה בקלות ובאה אחרי התלבטויות עם עצמי, עם המשפחה ועם אנשים קרובים. אני שלם איתה לגמרי. זו הייתה תקופה של ניהול חיים מפוצלים בין ארה"ב לישראל ואני חייב להגיד שהמלחמה חיברה גם אותי וגם את המשפחה לארץ יותר מאי פעם ולכן זו החלטה שהיה חשוב לי לקבל אותה. הייתה לי תרומה גדולה בבניית סלברייט כפלטפורמה עסקית מובילת שוק, טכנולוגיה מובילה, אסטרטגיה ברורה לשנים הקרובות ואני מסתכל עליה בגאווה איך ממשיכה לצמוח הלאה.״
- סלברייט הכתה ציפיות: הכנסות עלו ב-18%, שיא ב-ARR של 418.9 מיליון דולר
- סלברייט רוכשת את Corellium ב-170 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״לשאלתך מה אעשה בהמשך - אמשיך לתרום לתעשייה, אבל אני צריך לקחת את הזמן ולחשוב״.
אין ספק שהתעשייה תשמח. מה החברה עושה? איזה שירותים מספקת?
״סלברייט היא חברת תוכנה בתחום חקירות דיגיטליות ומודיעין דיגיטאלי. החברה נותנת פתרונות לאורך כל שרשרת הערך של הצד הדיגיטלי של חקירות שנועדו להילחם בפשיעה וטרור. אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו, שזה בעיקר גופי אכיפת חוק אבל גם גופי ביטחון אחרים, לשלוף מידע וראיות דיגיטליות מכל מיני מקורות, מובייל, מחשב, ענן, קריפטו, יש תוכנות לניהול ראיות וחקירות ויש כלי אנליטיקה שמאפשרים להפריד את המוץ מהתבן ולהגיע כמה שיותר מהר לראיית הזהב.״
״החברה נסדא״קאית כמעט 4 שנים, 1200 עובדים, מטה בישראל עם שוק גדול בארה"ב ואירופה. החברה מספקת לכ-7,000 סוכנויות - 5,500 בצד הבטחוני ועוד 1,500 במגזר הפרטי. וזה סיפור הצלחה ישראלי מדהים במלוא מובן המילה״
אם תוכל לומר איך עברה עליכם השנה האחרונה?
״השנה האחרונה הייתה שנה מדהימה. סלברייט יצאה כספאק (מקביל לשלד בורסאי בארה״ב; חב״ה) להנפקה לפני 4 שנים. היו לזה הרבה סיבות. בשונה מהרבה ספאקים היא חברה אמיתית וגם אז היא הייתה חברה אמיתית עם הרבה ביזנס. אני שמח שסיימנו את השנה כהנפקה מדהימה. ביחס למה שקרה ב-2021 גל הנפקות בארה"ב (גל ההנפקות, חב״ה) אנחנו בטופ 4%. אני חושב שהחברה עשתה צעדים משמעותיים גם בהתכווננות על שוק מטרה הרבה יותר רחב ועל הדרך זה איפשר לה לייצר ערך עם הפלטפורמה שמסתכלת על כל תהליך החקירות מהרגע שהמשטרה נוגעת בראיה ועד שצריכה להביא אותה לבית המשפט.״
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
״היה שדרוג משמעותי בצד הטכנולוגי ברמת ההשקעות בקלאוד ו-AI ולקוחות סלברייט עוד יהנו מזה בעתיד. אני חושב שהשנה הבנו שהמפתח העיקרי - והוא תמיד נכון אבל עשינו את זה גם טוב - מיקוד. עוד שנה של רווחיות מדהימה עם עלייה בהכנסות חוזרות. יש חברות שמשקיעות המון בלמכור על חשבון רווחיות ויש כאלו שנאלצות לחדד את השורה התחתונה בגלל אי צמיחה מספקת. סלברייט היא חברה צומחת מעל 25% ARR משנה לשנה, עם רווחיות של למעלה מ-20%.״
״אני מאוד שמח, אני חושב שאולי כדאי להוסיף - השנה הייתה נהדרת גם של החברה מול שוק ההון, קודם כל הצלחה
מבחינת התוצאות שלנו, זה הדבר הטוב ביותר והבסיסי. הייתה פה שנה שחינכנו יותר טוב גם את השוק, גם על החברה וגם על התעשייה. זה דבר שיכולנו לעשות יותר טוב בהתחלה אבל הדברים האלה לוקחים זמן. עבדנו על מסר מאוד ברור, יצרנו יותר אמון במודל הצמיחה של החברה, השתחררנו
מהתדמית של הספאק וגם נכנסנו למוסדיים יותר משמעותיים כך שזו הייתה שנה נהדרת לחברה הטובה ביותר. אפרופו גם החציה של רף ה-400 מיליון דולר בהכנסות״
- 2.מקורב 28/01/2025 12:30הגב לתגובה זואין מה להגיד. הבן אדם בולדוזר. אם לא הולך בכוח ילך ביותר כוח.הבעיה כשזה לא משולב בהבנת שוק וטכנולוגיה וכשאין מי שיכוון אותו הבולדוזר דוהר לכיוון לא נכון ודורס כל דבר טוב בדרך.חפר את הבור לעצמו ובסוף מצא את עצמו בחוץ.
- 1.מרקוס 28/01/2025 10:26הגב לתגובה זואחרי הפסד של 80 מיליון $ בשנה שעברה החברה עושה שיא של מעל 300 מ $ הפסד.ישראבלוף דוחות כספיים

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?