
A2Z תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק לפי שווי 260 מיליון דולר
קבוצת A2Z הישראלית תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול AZ. החברה תתחיל להיסחר לפי שווי של 260 מיליון דולר, בדומה לשווי שלה בבורסת TSXV הקנדית. החברה תמשיך להיסחר בקנדה גם לאחר ההנפקה בניו יורק. המשקיעים במניות החברה לא נדרשים לבצע כל פעולה כתוצאה מהמעבר של מניות החברה לנאסד"ק. מוצר הדגל של החברה הוא עגלה החכמה, שמתפקדת גם כקופה עצמאית. העגלה של חברת Cust2Mate מייעלת את חוויית הקנייה על ידי שימוש באלגוריתם חכם, מערכת ידידותית למשתמש, מסך מגע ומערכת ראייה ממוחשבת, העגלה מאפשרת סריקה של מוצרים שנרכשו ואפשרות תשלום בעגלה, כך שלקוחות יכולים פשוט "לבחור וללכת" ולעקוף את התור הארוך בקופה. אפשרות זו יוצרת חוויית קנייה יעילה יותר עבור הלקוחות, חוסכת שטחי מדף וכוח אדם, ומספקת יכולות שליטה ובקרה מתקדמות למנהלי החנויות. פתרון התוכנה של Cust2Mate מספקת גם תובנות צרכניות לקמעונאי ומאפשר פרסום ממוקד, שיווק ישיר ומבצעים מיוחדים המייצרים הכנסות ורווחים מוגברים לקמעונאים. היום ב-19:00 שיעור בקורס ללימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת על השקעות סולידיות, מרצה: אבישי עובדיה. לכניסה לחצו כאן יוסף בנצור, מנכ"ל ומייסד :A2Z: "תחילת המסחר בנאסד"ק מהווה אבן דרך משמעותית עבור A2Z והיא מעידה על המיצוב של העגלות החכמות של חברת Cust2Mate מקבוצת A2Z כפתרון מוביל בעולם לביצוע קניות בעגלות חכמות. בחודשים האחרונים השגנו התקדמות משמעותית בכניסה של העגלות החכמות של Cust2Mate לפיילוטים אצל קמעונאים ברחבי העולם, ובאמצעות שותפויות עם כמה מהיצרנים והמשווקים המובילים. לבורסת נאסד"ק מוניטין מוצדקים בכל הנוגע להשבחת ערך של חברות צמיחה ואנחנו מאמינים שהרישום בה הוא שלב חשוב ומתבקש בהתפתחות הקבוצה, שיגביר את הנראות שלנו בשווקים העולמיים, ויחשוף את הקבוצה בפני קהל משקיעים רחב יותר". באחרונה הודיעה A2Z כי חתמה על הסכם עם רשת המרכולים הכשרים אוורגרין, המפעילה סניפים בניו-יורק ובניו-ג'רזי, לקיום פיילוט לשילוב העגלות החכמות שלה. זוהי הרשת האמריקנית השנייה שבה ישולבו העגלות החכמות, לאחר רשת מורטון ויליאמס ממנהטן. הסכמים דומים נחתמו לאחרונה עם רשתות נוספות בעולם. בישראל נמצאות העגלות החכמות בשלב פריסה ברשת יוחננוף 1.31% .

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית
לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים
אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29% . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.
פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים.
דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.
האיזון בין עלות לביצועים
הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.
- טסלה עולה; המשקיעים מעדיפים לשלם 30 מיליארד דולר - העיקר שמאסק נשאר
- השכר הכי גבוה מעולם לאדם הכי עשיר מעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית
לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים
אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29% . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.
פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים.
דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.
האיזון בין עלות לביצועים
הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.
- טסלה עולה; המשקיעים מעדיפים לשלם 30 מיליארד דולר - העיקר שמאסק נשאר
- השכר הכי גבוה מעולם לאדם הכי עשיר מעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.