מארק קובן
צילום: צילום מסך/ABC ביוטיוב

"גידרתי את כל תיק ההשקעות שלי"

המיליארדר מארק קיובן מוטרד מהמצב בשווקים - "הריבית האפסית הפכה שווקים רבים לספקולטיביים. אין בועה, אבל תהיה דפלציה במחירי הנכסים"
ארז ליבנה | (8)

המיליארדר מארק קיובן, שמשתתף בגרסה האמריקאית של התוכנית "הכרישים" והבעלים של קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס, מודאג וסבור שאנחנו לפני תיקון משמעותי בשווקים. עד כמה מודאג? הוא כבר גידר לגמרי את הפורטפוליו שלו.

 

"גידרתי את כל תיק ההשקעות שלי, אמר קיובן בתקשורת האמריקאית. "הריבית הכמעט אפסית יצרה כמה שווקים ספקולטיביים, בהם מטבעות דיגיטליים, קלפי החלף (Trading Cards) וטוקנים בלתי ניתנים להחלפה (Non fungible).

 

"כשיש ריבית כזו, מקבלים עלייה בשווי הנכסים – זה מייצר המון דאגות, כי מתי שנראה ריבית של 4 או 5%, בין אם זה ייקח שנים או עשורים, לאנשים יהיו קריטריונים אחרים לגמרי לקבלת החלטות להשקעה", הוסיף.

 

"לא יהיה נכון לקרוא למצב בשווקים בועה, בגלל הריבית האפסית, אבל תהיה סוג של דפלציה (ירידת ערך) בנכסים וזה יהיה מפחיד כשזה יקרה", סיכם.

 

קיובן התייחס למה שמתרחש במניית גיימסטופ וקבוצת וול סטריט בטס, לאחר שהאחרונים טרגטו מספר מניות בשורט כדי לייצר בהן שורט סקוויז. "זה יכול להיות המהלך שמייצר שוויון בוול סטריט, לאחר עשרות שנים שבהם היא נשלטה על ידי מוסדיים וקרנות גידור", אמר.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סתם מחרטט (ל"ת)
    רונן 01/02/2021 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Jsjs 01/02/2021 19:36
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מבינים שיושב ראש הפד אומר שהוא לא הולך להעלות את הריבית בתקופה של לפחות שלוש שנים ואנשים מתעקשים לחשוב שהריבית חייבת לעלות. הריבית כיום היא אפסית והיא תישאר ככה. קיימת חבילת סיוע חדשה שממתינה. אין סיבה שהשוק ייפול עכשיו. אולי בטווח של כמה חודשים.
  • 4.
    לגדר עולה כסף שמתאדה עם זמן הפקיעה הוא מהמר על קרן הצבי (ל"ת)
    שגיא 01/02/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 01/02/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
    מה זה לגדר תיק השקעות סליחה על הבורות
  • 2.
    מנהל תיקים ותיק 01/02/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    לומר גידור זה יותר מקצועי ורציני . למה לשם עלויות גידור וכו' - כדי שאם ימשיך לעלות יוכל לומר שבכל זאת הרוויח משהו ולא יצא טמבל .
  • רון ו 01/02/2021 13:38
    הגב לתגובה זו
    ובינתיים מהעליות תוך פרמיית ביטוח
  • מנהל תיקים ותיק 01/02/2021 17:08
    עלויות הגידור אוכלות את הרווח מהעליות או יותר גרוע בשוק סטטי שוחקות את התיק וגורמות להפסד . אפשר לזמן קצר אב ל לשבת ככה לטווח ארוך ולחכות למשבר קולוסאלי.... עדיף למכור ולשבת בחוץ . סתם קשקשן
  • 1.
    כותבי תרחישים 01/02/2021 09:31
    הגב לתגובה זו
    המסקנה-ברורה לעומת זאת השופט יניב בוקר שאל את עו"ד חן האם יש מסמך כסף שוחד עוד חן השיבה בכן- השופט יניב בוקרה- פסק נגד המדווח עיסקאות השוחד!! איך השופט בוקרה הפך לשופט ראו יושב ראש לישכת עורכי הדין- איך דאג שהיא תהיה שופטת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social