מה יעצור את מניית וויקס? משלימה ראלי של יותר מ-180% בחודשיים
וול סטריט מזנקת בתקופה האחרונה בחסות התמיכה המוחלטת שמעניקים הבנקים המרכזיים לשוקי האשראי. במקביל, נראה כי המשקיעים מתגמלים בעיקר חברות צמיחה. עבור המשקיעים בחברת בניית האתרים וויקס (סימול:WIX) מדובר בחלום - מניית החברה משלימה היום ראלי של יותר מ-180% מהשפל שנקבע במהלך חודש מארס האחרון.
כפי שציינו בתחילת החודש שעבר (לכתבה המלאה) - הסיטואציה הנוכחית היא סיטואציה מושלמת עבור החברה ונראה כי המשקיעים ממתלהבים מהצמיחה המהירה בעקבות השינויים שנגרמים מנגיף הקורונה. ניקח לדוגמה את תעשיית המסעדות: אם עד כה בעלי העסקים בתחום יכלו להסתדר ללא חשיפה באונליין, ההגבלות החדשות (כמו ביצוע ההזמנות באמצעות טייק אווי בלבד) מייצרות למעשה סיטואציה בה אם לעסק אין דף עסקי באינטרנט, הוא כבר לא קיים מבחינת ציבור הלקוחות. ניתן כמובן לעשות הקבלה של הסיטואציה בתעשיית המסעדות לתעשיות רבות. המסקנה היא ברורה - עסקים רבים צריכים להתרחב לאונליין.
הכתבה בתחילת החודש שעבר: מניית החברה עלתה ביותר מ-36% מאותו תאריך
בדוחות האחרונים אישרה החברה את הצפי לצמיחה חזקה וטענה כי "חודש אפריל הראה מומנטום משמעותי של הפלטפורמה כתוצאה מהגידול המואץ בצורך לנוכחות דינמית אונליין", מסבירים מנהלי החברה, וזה ברור - עסקים קטנים, עצמאים ובעצם כולם הבינו במשבר הקורונה שהם צריכים (אפילו חייבים) נוכחות באינטרנט - וויקס היא אחרי וורדפרס מבין פלטפורמות בניית האתרים המועדפת על עסקים קטנים ועצמאים".
כתוצאה מכך וויקס, מספקת תחזית משופרת לרבעון השני עם צמיחה מואצת בהכנסות ובגביה - הנהלת החברה מצפה לצמיחה של 30%-28% בגביה בהשוואה לרבעון אשתקד (לכתבה המלאה).
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזינוק החד במחיר המניה של החברה בחודשים מביא את החברה להיסחר הערב לפי שווי שוק של 11.3 מיליארד דולר. ניתן בהחלט לטעון כי ייתכן וכבר מדובר בסוג של בועה פיננסית, למרות הצמיחה החזקה. הגרף של החברה נראה לחלוטין בועתי, כאשר הטיסה ממארס האחרון התרחשה ללא תיקון משמעותיים.
עם זאת, 2 הגורמים שהובילו את הזינוק בתקופה האחרונה לא צפויים להעלם בתקופה הקרובה. להיפך, אם מסתכלים על הצפי של הממשל לחודשים הקרובים (לכתבה המלאה), מבינים שלא רק שהכסף הזול מהשווקים לא צפוי להעלם, הנזילות בשווקים צפויה לעלות משמעותית בחודשים הבאים.
גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות: חלומו של כל משקיע
- 8.אני 23/05/2020 19:57הגב לתגובה זויעצור שב6$ לחודש עם שירות ענן vps כמו vultr hfc נותן מה שוויקס יכולים לחלום לתת מבחינת ערך
- 7.י 23/05/2020 19:12הגב לתגובה זומוצר חרא
- 6.אם משווים אותה לשופיפיי שנסחרת בפי 60 על המכירות, 23/05/2020 14:50הגב לתגובה זואם משווים אותה לשופיפיי שנסחרת בפי 60 על המכירות, וויקס ״רק״ בפי 10. כל העולם ועכשיו גם העסקים הקטנים עוברים לאון ליין, הפוטנציאל הוא אינסופי ולכן גם הערכות השווי
- שמוליק 23/05/2020 22:39הגב לתגובה זוזה מטריד שחברת תוכנה לא מרוויחה ורק מפסידה למרות הקף מכירות. איזה נס צריך כדי שהיא תתחיל להרוויח?
- 5.דירה=קורת גג 23/05/2020 03:00הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 4.אני מבין נכון שזה חברה מפסידה, כל שנה רווח שלילי וEPS? (ל"ת)שמוליק 23/05/2020 02:57הגב לתגובה זו
- 3.רק ירידות ?למי כואב שהמניה עולה? (ל"ת)למה לעצור 22/05/2020 23:35הגב לתגובה זו
- 2.מה יעצור? הרשות לניירות ערך. על הרצה פושעת. (ל"ת)סוחר 22/05/2020 21:14הגב לתגובה זו
- רשות ניירות ערך 22/05/2020 23:38הגב לתגובה זולשחקני מעוף שלוקחים את כל הכסף כל חודש?
- 1.ויקס 22/05/2020 20:28הגב לתגובה זושה ממש לא בועה!! זה האמא של הבועות!!! יצאו מפרופורציה...את השווי שלהם היום לא יצליחו להרויח בעוד אלף שנה!! כל הבורסה שם מנופחת כמו בלון!! מתנה לעשירים וניפוח חברות זה הכל...אין שום הגיון כלכלי בכל מה שקורה בעולם!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
