שידור חוזר? מטוסי קרב אמריקנים הוזנקו לגבול רוסיה, "הם מסוכנים מאוד"
אם חשבתם שהמתיחות באוקראינה כבר לא תשפיע על שוקי המניות, תחשבו שוב. המדדים בוול סטריט עברו לטריטוריה אדומה לאחר דיווחים על מטוסי קרב אמריקנים בשמי המדינות הבלטיות. "רוסיה כיום מסוכנת מאוד", אמרה נשיאת ליטא, דליה גריבאוסקייטה, היום.
לאחר איומי פלישה בתחילת השבוע, שנעו לאחורי הבמה כשנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע שלא יתקוף את אוקראינה, היום דורשת ממשלת רוסיה משכנתה שעומדת בפני חדלות פרעון להשיב לה 2 מיליארד דולר עד היום. אוקראינה עדיין לא שילמה על גז טבעי שקנתה מרוסיה, וכעת מאיימת רוסיה להפסיק את הזרמת הגז.
אמש אישר הקונגרס האמריקני הלוואת בזק לאוקראינה בסך מיליארד דולר, סכום שלא יספיק לכסות את החוב המיידי של המדינה.
במקביל, המתיחות באוקראינה מדאיגה גם את ראשי הממשלות של המדינות הבלטיות - ליטא, לטביה ואסטוניה, שגובלות ברוסיה. מדינות אלו דרשו וקיבלו סיוע צבאי מנאטו, שהגבירה היום את הנוכחות בשמי המדינות. חיל האויר האמריקני הזניק 6 מטוסי קרב לשמי ליטא היום, לראשונה מאז שהמדינה הצטרפה לנאטו ב-2004.
עוד 10 מטוסים צפויים להגיע לשמי פולין ב-10 במרץ, לפי דיווחי הממשלה הפולנית. במסגרת ישיבת חירום של מנהיגים מהאיחוד האירופי אמרה נשיאת ליטא כי "אחרי אוקראינה תבוא מולדובה, ואחריה יבואו מדינות אחרות. הם (הרוסים)מנסים לסרטט את הגבולות מחדש באירופה".
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- יורים ומנפיקים: קייבסטאר מביאה את אוקראינה לנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוקי המניות באירופה ירדו בשעה האחרונה בחדות בעקבות ההחמרה הזו במצב באיזור, למרות נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב.
- 4.איציק 09/03/2014 17:26הגב לתגובה זוהתגובה של ארהב ,אירופה והאוקראינים בו תבוא , כולם יעשו במכנסיים ,פוטין יודע זאת ,רוחמיני יודע זאת ,ולכן הם מצפצפים על המערב ובמיוחד על אובמה ,מאירופה הם אף פעם לא פחדו כל לאירופה אין צבא ,פשוט אין צבא ,להמחשה לחיזבללה י שיותר רקטות מאשר לצרפת או גרמניה ואו בריטניה,ישראל מבחינה צבאית היא מעצמה בקנה מידה אירופאי , והם קוראים לעצמם מעצמות ,יכול להיות כלכלית יש להם כח אך לא צבאי,היפנים קלטו זאת ביחס להסתמכות שלהם על ארהב במזרח,ולכן הם מקימים צבא משמעותי ,אותו הדבר יקרה באירופה ,גרמניה תתחמש כי מבינה שארהב זה קנה רצוץ
- 3.קונספירטור 07/03/2014 22:26הגב לתגובה זוהכל מתוזמן. הם עושים מיליארדים בכל תעלול כזה.
- 2.העולם 07/03/2014 22:24הגב לתגובה זובשנאה של כולם את כולם ! לכן מלחמה עולמית של השמדה הדדית בפתח.....אכול ושתו כי , מחר ימות העולם הזה , איפא כל חכמי תבל איפא ? על עיראק נאמר ע"י נביאי ישראל : שהמלחמה עמה היא בלתי נמנעת.....אפילו כל חכמיה לא יועילו....נאמר : "על שריה וחכמיה"......אפשר להעביר את הנאמר גם על חכמי העולם ממזרח וממערב.....
- 1.זה שוב תרגיל :) (ל"ת)סרק סרק סרק 07/03/2014 19:48הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
