דב סלע
צילום: יח"צ

בזכות המתיחות: ראדא מדווחת על הזמנות של 6 מיליון דולר בחודשיים

דב סלע: "האירועים בהם נעשה שימוש בכטב"מ לאחרונה, במפרץ הפרסי ובמקומות נוספים, העלו את המודעות והצורך בפתרונות המכ"מ ההגנתיים שלנו"
ערן סוקול |

חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף של 6 מיליון דולר במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר.

על פי הדיווח, יותר מ-90% מההזמנות החדשות התקבלו עבור מערכות המכ"מים הטקטיים של ראדא, שהינם מכ"מים מוגדרי תוכנה רב-משימתיים המיועדים בעיקר לכוחות התמרון.

השימושים למכ"מים המוזמנים הינם בעיקר עבור מערכות הגנה כנגד רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים (C-UAV), וכן לשימושי מערכות הגנה אווירית לטווחים קצרים מאוד (VSHORAD) ומערכות הגנה אקטיביות (APS).

מרבית ההזמנות הינן הזמנות המשך מלקוחות איתם התקשרה ראדא בשנתיים האחרונות. יתרת ההזמנות התקבלו מלקוחות חדשים ובהיקפים קטנים באופן יחסי, אך בחברה מאמינים כי קיים פוטנציאל להזמנות המשך בהיקפים גדולים יותר בטווח הקצר. 

מתחילת 2019, זכתה ראדא בהזמנות חדשות בהיקף כולל של 41 מיליון דולר, מהן 32 מיליון דולר עבור מערכות המכ"מים הטקטיים. 

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "אנו מזהים עניין רב במכ"מים לאיתור רחפנים מתוצרתנו, שנרכשים בהיקפים גדלים והולכים על ידי לקוחות בעולם. האירועים בהם נעשה שימוש בכטב"מ לאחרונה, במפרץ הפרסי ובמקומות נוספים, העלו את המודעות והצורך בפתרונות המכ"מ ההגנתיים שלנו לרמת עדיפות גבוהה. אנו עדים לגידול עקבי ורציף בהזמנות המשך למכ"מים, אשר בונה עבורנו כבר היום צפי מכירות חזק לשנה הבאה".

   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.