קמפיין הטוויטר של טראמפ נגד יצרניות הרכב הפך היום לגלובלי

אלמוג עזר | (1)

קמפיין הטוויטר של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הפך היום עולמי. לאחר שאיים על ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ופורד (סימול: F) בתשלומי מס כבדים אם יבחרו ליצר מחוץ לארה"ב ולמכור בתוכה, כיוון טראמפ היום את האש לכיוונה של חברת טויטה (סימול: TM) היפנית.

 

טראמפ טען כי במידה והנהלת טויוטה תיישם את תוכניתה לייצר מכוניות במקסיקו ומשם לשווק אותן לארה"ב, היא תשלם מס גבולות גבוה. זוהי כאמור הקריאה השלישית מסוגה כנגד יצרניות מכוניות אשר ביקשו להקים מפעלי ייצור במקסיקו. 

הביקורת המרוכזת של טראמפ נגד יצרניות הרכב כרגע אינה זוכה לתגובה ביקורתית מצד היצרניות ועד כה נראה שהיא עובדת. הנהלת פורד הודיעה על ביטול תוכנית הקמת המפעל במקסיקו וגם ג'נרל מוטורס לא תרחיב את הייצור מדרום לגבולה של ארה"ב. 

קרלוס גוהן מנכ"ל ניסאן ורנו התראיין לפיננשל טיימס וטען שיש צורך ב"חוקים, תקנות וציפיות שיוכרזו על ידי ממשלת ארה"ב ואנחנו נפעל בהתאם...כולנו באותה סירה". כך שנראה ששוק המכוניות אכן מתכונן לשינויים מהותיים. 

לחברתו של גוהן יש מה להפסיד, ניסן היא אחת היצרניות הגדולות ביותר במקסיקו, ניסאן מעסיקה יותר מ-14,500 אנשים ומייצרת יותר מ-850 אלף כלי רכב בשנה. כ -30% מסך מכוניות ניסאן שנמכרו בארה"ב יוצרו במקסיקו, לעומת 5% בלבד של טויוטה. כך פירסם אנליסט הרכבים היפני קוג'י אנדו.

פורד, ג'נרל מוטורס וטויטה זכו עד כה לביקורת מצד הנשיא, אך במידה ומס הגבולות יצא אל הפועל, מצעד החברות הנפגעות יהיה ארוך יותר. לקרייזלר, פולקסוואגן ויונדאי גם להן יש מפעלים במקסיקו וגם שולי הרווח שלהן יצטמצמו. יהיה מעניין לראות את תגובות ממשלות אירופה ויפן לנוכח יישומו של מס הגבולות.

הצצה ראשונה סופקה על ידי ממשלת יפן היום כתגובה לציוצו של טראמפ. דובר ממשלת יפן הזדרז טעון כי טויטה הייתה "תאגיד שהועיל עד כה לאזרחים בארה"ב". האם תחילתו של משבר אמון במערב יכול להגיע דווקא משוק הרכבים העולמי? נחכה ונראה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א.ד.גורדון 07/01/2017 19:16
    הגב לתגובה זו
    מי שיסרב לייצר בארה"ב דינו אחד ללא פשרות!!! אם כל הכבוד גם לדמוקרטיה יש גבולות!! ואצלנו? לספח הכל ומייד. שלום עושים עם אויבים. אבל אחרי סיפוח אין לנו אויבים....!!! יש אזרחים שיצביעו לפרלמנט בירדן!!
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר

ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.