לאחר ההשקה המדוברת: האנליסטים שוריים על מניית אפל בשל האייפון 5 - מזהים אפסייד של עד 21%
רוב המשקיעים הופתעו מכוונת אפל להגיע לתפוצה מהירה של כ-100 מדינות בהן ימכר המכשיר החדש עד חודש דצמבר; אפל מוסיפה מעל 1%
מספר אנליסטים בוול סטריט העלו את מחיר היעד שלהם למניותיה של אפל (סימול: AAPL) לאחר שזו השיקה אמש את המכשיר החדש, האייפון 5, אשר צפוי להימכר ב-9 מדינות בו זמנית בהתחלה ויסמן שיא של כל הזמנים במכירות.
"השקת האייפון 5 גברה על כל ציפיותינו בקשר למפרט הטכני ואנחנו חושבים שיש שזה מוסיף אפסייד נוסף לתחזית שלנו", כתב אנליסט בג'י פי מורגן, מארק מוסקוביץ' ללקוחותיו.
מוסקוביץ' חזר על המלצת 'תשואת יתר' על אפל ועם מחיר יעד של 770 דולר למניה. מספר אנליסטים נוספים העלו את מחיר היעד שלהם, כאשר בדיוטשה בנק עדכו אותו לרמה של 775 דולר מ-650 דולר ובברקליס מחיר היעד זינק ל-810 דולר מרמה של 750 דולר.
- 2.היתה השקה סבירה ולא מעבר (ל"ת)לא מבין על מה הרעש 13/09/2012 18:06הגב לתגובה זו
- 1.אמיר 13/09/2012 17:51הגב לתגובה זוזהירות מהמלצות, פולוריסטם 7-8 דולר: 7-8 אפרסקים, או 3-4 נעליים? אפל 775 דולר או 550 דולר? להזהר!!!!
צילום: לוגו
המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"
ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם.
"פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.
טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.
גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי.
חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד.
אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום.
גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.
