בצעדי ענק - הביטקוין חצה את ה-9,800 דולרים

הביטקוין בפרט וכל המטבעות הדיגיטליים מתחילים לעלות על המכ"ם של יותר אנשים, עסקים וגופים מוסדיים. מריחים בועה? אתם לא הוזים. ומי צפוי ליהנות מהמהלך?
מוטי כהן | (4)

יש הרבה הייפ תקשורתי סביב הבלוקצ'יין והביטקוין בעוד זה האחרון עולה הבוקר לרמה של 9,856 דולרים. הסיטואציה המרתקת שמתרחשת בימים אלו שקשורה ללגיטימציה של התחום, מעלה את השאלה - כיצד משקיעים חכמים יכולים לנצל את המצב?

מה קורה כרגע?

 

הביטקוין בפרט וכל המטבעות הדיגיטליים מתחיל לעלות על המכ"ם של יותר אנשים, עסקים וגופים מוסדיים, הרבה בזכות ערכו הגבוה של הביטקוין, אשר הצית את הדמיון של משקיעים רבים, במיוחד לאור ההערכות בקרב אלו החדשים, כי הביטקוין משמש כחלופה חכמה למטבעות המסורתיים. בשלב זה נראה בהחלט שאנו יוצאים משלב האימוץ המוקדם של הביטקוין ושל מטבעות אחרים, וכעת אנו נמצאים בשלב של משיכת תשומת הלב של התקשורת וגופי השקעה מסורתיים.

 

Blockchain Capital ביצע סקר שהתפרסם ב'בלומברג' בתחילת החודש שבו הוא מצא כי 30% מהגילאים של 18 ל-34 מעדיפים להשקיע באמצעות ביטקוין ולא בהשקעות מסורתיות כמו מניות או אג"ח. עוד הוצג במסגרת המחקר כי 42% מקבוצת הגיל הזו הכירו את הביטקוין, כאשר, בבני 65 ומעלה, רק כ-15% הכירו את הביטקוין.

 

בהקשר זה נציין כי בורסות החוזים של שיקאגו החליטה לאחרונה להשיק חוזה עתידי על הביטקוין, וזו בהחלט בשורה של ממש בהפיכת המטבע ללגיטימי להשקעה גם אם יש מי שחושב שהוא נסחר גבוה או נמוך. לנו, המשקיעים הקטנים שלא זיהו את הביטקוין בתחילת דרכו יש נכון לכרגע מעט מאוד דרכים להיחשף לבום. דרך מעניינת היא באמצעות חברות ציבוריות שיש להן חשיפה לשוק המטבעות.

בשלב זה רואים לא מעט חברות שמנצלות את ההייפ הגדול סביב הבלוקצ'יין על מנת להגדיל מחזורים ועניין ובכך להרים את שער המניה. להערכתי מניות אלו לא יזכו לעדנה במידה והפעילות שלהן לא תוכיח כי יש ממש בהצהרות ובאופי הפעילות שיוסט לעבר הטכנולוגיה המהפכנית הזו.

 

צריך להפריד בצורה הרמטית בין השקעה במוצר שיש לו תוכן של ממש לבין השקעה במוצר שמנצל את הבאז בשביל לגייס כסף בזול. כשם שבזמן בועת הדום קום חברות כמו קוזמו יצאו לאוויר העולם כך יש היום מטבעות הזויים לא פחות כמו BITCOHEN שעל פי היזם הרוסי שהנפיק את המטבע נועד על מנת להחליף את המסורת היהודית של מתן הלוואות ללא ריבית וכן צדקה בדמות עשרה אחוזים מהרווחים של המטבע. כן מה שאתם שומעים - ביטקוין ליהודים.

 

ויש גם מטבע הזוי לא פחות שנקרא DENTACOIN שהונפק על מנת להנגיש טיפולי שיניים כאשר מספר מרפאות שיניים ברחבי ארה"ב כבר עושות שימוש במטבע הזה ואפילו חברה נרכשה כולה בכספי המטבע הזה.  הרשימה המצחיקה הזו לא נגמרת רק פה. יש מטבע של תומכי טראמפ, פוטין ואפילו מטבע לסטלנים העונה לשם POTCOIN (קנאביס).

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

 

מריחים בועה ? אתם לא הוזים

 

בזמנו כל האנליסטים דיברו על אמזון וגוגל במונחי בועה ואכן השוק העניש את המניות הללו. אבל רק לטווח הקצר שכן חברה שיש לה תוכן אמיתי והיכולות לגייס מהשוק כסף ובעיקר אמון הן משנות משחק.

 

אז איך נחשפים לביטקוין? דרך השקעה ישירות במטבע או אסימון שהונפק ב-ICO, להשתמש בבורסה כמו Coinbase או Kraken, בין היתר, או להשקיע בעקיפין באמצעות חברות ציבוריות עם חשיפה ל-cryptocurrencies כאשר הביטא בין תנועת המניה לבין תנועת הביטקוין נתונה לחסדי הספקולנטים בטווחים הקצרים.

 

בזמנו כשהתחום בצבץ החשיפה למטבע היתה מוגבלת מיסודה. אז, בהעדר לגיטימציה מצד גופים מוסדיים ומסחריים רבים ובהיעדר באז תקשורתי רציני, כל מי שרצו להיחשף למטבע היו צריכים לכרות אותו (תהליך היצירה הטכני) או לשלם עמלות עצומות (שעדיין קיימות אם כי בהיקפים קטנים יותר) עבור רכישת חוזה הפרשים של הביטקוין בפלטפורמות שהאמינות שלהן הוטלה בספק בשעתו עקב בעיות בכל הקשור לסליקה מצד הבנקים – במערכת הפיננסית יש צורך בספק אמין שמאושר על ידי הבנקים וחברות הסליקה.

 

האם מדובר בספקולציה לטווח קצר או השקעה שיש בבסיסה ערך?

 

יש לזכור כי המונח cryptocurrency, במובנים רבים, הוא קצת מטעה. זהו מטבע שנתפס בעיני משקיעים בין מטבע לסחורה, אבל ברוב המקרים הוא עושה הרבה יותר מאשר לשמש אמצעי החליפין של סחורות או שירותים, כמו הדולר האמריקני.

 

אם אתם חושבים על השירות של Paypal (סימול: PYPL) בשימוש לקנות דברים ברשת, יש לו גם יישומים אחרים המעורבים בשירות כמו העברות בנקאיות בין לקוחות פרטיים בין מי שמחזיק חשבון פייפל ובין מי שלא מחזיק חשבון פייפל. התהליך הנ"ל מוותר על המתווך הראשי שהוא ברוב המקרים הבנק ומאפשר הפקדה מיידית מה שבבנק היה לוקח כמה ימים.

 .

רוב ה-cryptocurrencies הלגיטימיים דומים לזה. יש להם יותר מתכלית אחת ויש לכך משמעויות רבות בכל הקשור לפוטנציאל צמיחה ועליית ערך עתידית.

 

דוגמא טובה נוספת יכולה להיות חברת אפל. אם אפל היתה מייצרת טלפונים נטו לצרכי תקשורת אזי היתה לאפל הערכת שווי אחת במחיר מוסכם פחות או יותר . אבל ברגע שמכניסים למשוואה טלפון עם אפשרות לאחסן אפליקציות ותמונות וגם תקשורת - פתאום אותה הערכת שווי מקורית מקבלת תפנית משמעותית בעלילה.

 

במידה ומשקיע מעוניין להיחשף ל-cryptocurrencies יש דרכים נוספות להיחשף ולא בצורה ישירה בכריית מטבע או רכישה באחד מאתרי התיווך שציינתי קודם. יש מספר הולך וגדל של חברות ציבוריות לבחירה. כאשר אותי מה שמעניין זה חברות שיש להן תכניות להגדיל באופן משמעותי את החשיפה שלהם ל-cryptocurrencies ישירות.

 

הכי מעניינת - אוברסטוק

 

אם להכריע בין AMD ו-Nvidia על סמך החשיפה שלהם ל-cryptocurrencies הייתי בוחר ב-Nvidia כי בשלב זה הכורים מעדיפים את המעבדים שלה. ועדיין, חשוב לציין בהקשר זה כי תחום הכרייה על ידי כרטיסים גרפיים נמצא בסוג של מוות קליני ובהשוואה למכירות שהיו בסקטור הזה בשנה שעברה ניכר בבירור כי חלה האטה משמעותית.

 

בשלב זה החברה המסקרנת ביותר בשוק ה-crypto היא Overstock (סימול: OSTK), חברה שלא קיבלה שום אזכור במדיה הכלכלית בישראל והגיע הזמן שתקבל.

 

חברת אוברסטוק.קום מפעילה אתר אינטרנט למכירה קמעונאית של מגוון מוצרים לבית ושירותי נופש. קו המוצרים כולל אביזרי מיטה ואמבטיה, שעונים, כלי מטבח, רהיטים, תכשיטים, אביזרי ביגוד והלבשה, ציוד ספורט, ספרים, מגזינים, סרטים ותקליטים, ציוד חשמל ואלקטרוניקה, מגזינים, משחקי וידאו ועוד. בנוסף, מציע האתר אפשרות להזמנת טיסות, מלונות, השכרת רכב וחבילות נופש. החברה הוקמה ב-1997 ומרכזה בסולט לייק סיטי, יוטה.

בימים אלה החברה שנראית לכם כמו עוד אתר מכירות אונליין מתכננת את הצעת המטבע (ICO) הראשונית הגדולה ביותר בהיסטוריה, שאם תצליח, תספק לחברה הון של 500 מיליון דולר. הכסף הזה ישמש לפיתוח בורסת מניות לחברות (ממש כפי שיש היום חברות בנאסדק) שמעוניינות להנפיק הון באמצעות חוזים חכמים על גבי רשת האתר'יום. ה-ICO מקבל את השם TZERO.

 

אחת הסיבות העיקריות להתעניינות שלי ב-Overstock היא המניע להנפקה המתוכננת שמתקיימת בימים אלו ונגמרת ב-15 בדצמבר , בניגוד להרבה חברות שמעוניינות להנפיק מטבע (ICO) רק בגלל ההייפ והבאז והאפשרות למנף את מילת הבאז ביטקויין לצרכים שלא בהכרח קשורים לבלוקצ'יין, אוברסטוק המטרה הכוללת שלה, היא להיות מנהיגה בתחום המטבעות ולסייע לתעשייה לגדול, ובעיקר לבנות משהו משמעותי לתעשיית הפיננסים דרך הקמת בורסה שכולה מבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין ובכך תהיה מערכת המסחר הראשונה בעולם שתבצע עסקאות מסחר על בסיס טכנולוגיה זו. עד כמה הסיפור הזה גדול אתם בטח שואלים?

 

הפיילוט של הנאסד"ק

 

רק בשבוע שעבר פורסם כי הנאסד"ק – הבורסה הגדולה בעולם עורכת פיילוט רחב היקף לבחינת שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. הסיפור יקבל תפנית משמעותית במיוחד בכל הקשור לאבטחת המידע וזה יקפיץ את האבטחה והאמינות של הבורסות בעולם פי כמה, כל הנכסים והעסקאות משורשרים ולא ניתנים למניפולציות.

 

המיוחד בכל הסיפור הזה הוא כי כל המהלך יהיה מורשה על ידי ה-SEC - הרשות לניירות ערך בארה"ב שהאינטרס העיקרי שלה הוא לרכז את כל ההנפקות במקום אחד ובכך לפקח על הנעשה בשוק ה-ICO שכרגע לא מפוקח בעליל.

 

40% רווח ביוםֱ!

 

אוברסטוק מעוניינת בהקמת בורסה שבה כל חברה שיש לה רצון להנפיק תעשה זאת באמצעות ה-TZERO ותאפשר לציבור המשקיעים להיחשף למניות החברה בהעדר אותו חתם (מתווך).

 

Overstock עושה  מעבר מהיר  להיות עסק blockchain ולא עסק מסחר אלקטרוני כפי שהיא כעת, ואת הצמיחה העתידית שלה ואת הערך העתידי שלה ניתן יהיה לזקוף לטכנולוגיית ה-blockchain, ולא למסחר אלקטרוני. זו הסיבה היחידה שמניות החברה זינקו בחודשיים האחרונים.

האנליסטים המסורתיים לא יודעים איך לאכול את החברה ועדיין מתמחרים אותה כאתר מכירות אונליין וככזה מחפשים כל מיני מתאמים לחברות דומות. סיפור דומה לדוגמה עם אפל.

 

המניה נסחרת בתנודתיות גבוהה עם תנודתיות יומית ממוצעת של 9.5% ולכן אין מדובר בהמלצה להיכנס כעת אבל זו דוגמא לחברה שהייתי שמח בהחלט להיכנס אליה לאחר תיקון טכני כלשהו שיגיע מתוך הנחה שזו חברה מובילה בטכנולוגיה הכי מדוברת בעולם. אחד הגורמים שיכולים לייצר תיקון שכזה הוא הצלחה חלקית בהנפקת ה-TZERO. במקרה שכזה, הייתי בוחן את החברה בקרוב.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אורן 09/12/2017 01:50
    הגב לתגובה זו
    מנוי לאיתותים שלו . יודע מה הוא אומר !
  • 2.
    שלומי קידר 28/11/2017 08:08
    הגב לתגובה זו
    כרגע נסחרת בתנודתיות יתר. לטווח ארוך היא מאד מעניינת, למי שמאמין שהמטבעות הוירטואליים כאן כדי להישאר כאן.
  • אורי 03/12/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    גם בורסת רוסיה נכנסת. גם מניית mara מענינית ונסחרת בשווי שוק המוך יחסית
  • 1.
    צ'יזי 28/11/2017 02:40
    הגב לתגובה זו
    יותר נכון הערך שלו בועתי להחריד. אין לו ערך אמיתי מאחר והוא סה"כ קובץ מחשב אישי מוצפן להעברת דולרים שככל שהבלוקצ'ין תתפתח כך המחיר שכל אזרח ישלם על קובץ שכזה דרך הבנק ילך לאיזור השקלים הבודדים....אפילו הכבדים ביותר שסוחרים בביטקוין ודומיו אומרים שזו מגה בועה...מה אתה משווה לחברות יצרניות ? מה קורה לך? הבועה יכולה להמשיך להתנפח אבל לעולם לא תדע מתי היא תתפוצץ...עוד דקה או עוד שנה...לא תדע.
בינה מלאכותית גנרי AI generic בינה מלאכותית גנרי AI generic

אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך

עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?

עומר מילויצקי |
נושאים בכתבה AI השקעות

עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי. 

המהפיכה הראשונה

כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי, כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.

השלב הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.

התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17 מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.

במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?

בינה מלאכותית גנרי AI generic בינה מלאכותית גנרי AI generic

אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך

עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?

עומר מילויצקי |
נושאים בכתבה AI השקעות

עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי. 

המהפיכה הראשונה

כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי, כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.

השלב הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.

התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17 מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.

במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?