דלתא גליל אג"ח ה' - עד כמה כדאי להשקיע?

סיון ליימן, מנכ"ל כנען ייעוץ השקעות, בוחן את סדרת אג"ח ה' של חברת דלתא גליל ובוחן את כדאיותה
סיון ליימן | (4)

דלתא גליל תעשיות בע"מ הינה חברת טקסטיל ותיקה (הוקמה בשנת 1975) העוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה וגרביים לנשים, גברים וילדים וכן בעיצוב, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה לילדים. לחברה שלושה תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים:

- תחום פעילות דלתא ארה"ב - שוק עממי: החברה עוסקת בעיקר בייצור, פיתוח, עיצוב ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה וגרביים לנשים, גברים וילדות, בעיקר לרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב.

- תחום פלח שוק עליון גלובלי: במסגרת תחום זה החברה עוסקת בעיקר, בעיצוב, פיתוח ,ייצור ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה לגברים ולנשים, גרביים ופרטים נוספים ,לרשתות קמעונאיות ולמותגים מובילים באירופה ובארה"ב.

- דלתא ישראל: במסגרת תחום זה החברה עוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה ממותגת לנשים וגברים ומוצרי הלבשה לילדים.

החברה הציגה במחצית הראשונה של שנת 2012 רווח נקי של 22.9 מיליון דולר לעומת רווח של 11.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2011 - זינוק של כמעט 100%. במסגרת תחזיות החברה והערכותיה לגבי תוצאות החברה לשנת 2012 העריכה החברה שהרווח השנתי שלה יסתכם ב-33 עד 34.5 מיליון דולר המהווה גידול של מעל ל-20% לעומת הרווח הנקי בשנת 2011 (כ-27 מיליון דולר ).

הון החברה בסוף יוני האחרון הסתכם בכ-237 מיליון דולר לעומת הון של כ-217 מיליון דולר בתאריך בסוף דצמבר 2011. כך היווה הון החברה בסוף יוני51.1% מסך המאזן, לעומת 49% בלבד בדצמבר האחרון. הגידול בהון החברה מיוחס בעיקרו לרווח של כמעט 23 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2012.

החברה הציעה לציבור בחודש אפריל 2012 לרכוש אג"ח מסדרה ה' בשווי של עד 225 מיליון ש' ובריבית שנתית שקלית קבועה אשר לא תעלה על 7.6% (זו גם הריבית שנקבעה במכרז). מדובר באג"ח שתעמודנה לפירעון (קרן) ב-8 תשלומים שווים בדצמבר במהלך השנים 2014-2021. בנוסף ישלמו אג"ח אלו ריבית פעמיים בשנה (יוני ודצמבר) החל מדצמבר 2012 ועד (כולל) דצמבר 2021.

תשואה לפדיון ברוטו

למרות תנאיי שוק קשים בשנת 2012 בשוק אג"ח ובשוק ההנפקות, הצליחה החברה לגייס חוב באפריל 2012 בריבית של 7.6% לא צמודה, לעומת גיוס חוב בריבית נמוכה יותר של 7% לא צמודה בינואר 2010 בתנאי שוק נוחים בהרבה.

כיום עומדת התשואה לפדיון של אג"ח מסדרה ה' על 7.21% בלבד. השיפור בתוצאות החברה בשנים האחרונות העלה את קרנה של החברה בעיני המשקיעים המאמינים ביכולת החברה לעמוד בהתחיבויותיה.

מדובר במח"מ בינוני - ארוך המתאים לעת הנוכחית בה נמצאת הריבית במשק במגמת ירידה. חברת הדירוג מדרוג אשררה דירוג של 3A באופק דירוג חיובי להנפקת אג"ח מסדרה ה של דלתא. החברה מנמקת את החלטתה במעמדה העסקי המבוסס של החברה בענף ההלבשה התחתונה, כמו גם שיפור בתוצאות החברה בשנים האחרונות ורמת נזילות טובה ומסגרות אשראי לא מנוצלות בבנקים בהיקף גבוה.

התניות פיננסיות ובטחונות:

- אגרות-החוב אינן מובטחות בשעבוד.

- החברה לא תהיה רשאית לבצע חלוקת דיבידנדים לבעלי מניותיה בסכום העולה על 50% מסכום הרווחים ברבעון הרלוונטי( אי עמידה בסעיף זה הינה עילה להעמדת אג"ח לפרעון מיידי).

- הגדלת הריבית ב-0.25% במקרה של הפחתת דירוג בדרגה אחת מדירוג הבסיס - עד לגידול מקסימלי של 1% בריבית ( דירוג נמוך מ-BBB הינו עילה להעמדת אג"ח לפרעון מיידי).

לסיכום, דלתא גליל ממשיכה להציג שיפור בדוחותיה הכספיים והיא אחת החברות התעשייתיות הבודדות שהצליחו לגייס חוב בשוק ההנפקות בשנת 2012. אג"ח של דלתא מספקות תשואה מעניינת ברמת סיכון נמוכה וכל זאת למרות שאג"ח אינן מובטחות בשיעבוד.

הכותב, סיון ליימן, הינו יועץ השקעות פרטי ומנכ"ל כנען ייעוץ השקעות

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יאיר 07/11/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    לא מעט קווי ייצור של החברה נמצאים במצרים, שאינטרס כלכלי לא תמיד עומד בראש מעיניה, כל משקיעי אמפל האמינו שהמצרים יגלו רציונליות כלכלית ויעמדו בהסכמים והמציאות חשבה אחרת... הסיכון היחיד שמתומחר במחיר האגרת הוא הסיכון הענפי, שכן טקסטיל הוא ענף מסוכן ולקוחות החברה יכולים מחר לרכוש מתוצרת סינית בזול יותר, אך הסיכון הגיאופוליטי לא מתומחר כלל
  • 3.
    פוסט כזה ראוי שיכתבו כמה היא עולה (ל"ת)
    04/11/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמלת שורה 02/11/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    רכישה עצמית של מניות לא מבשרת טוב למחזיקי האג"ח גם אם במשוואת הסיכוי סיכון המצב נראה טוב.
  • 1.
    אם כבר דלתא אז אגח כ (ל"ת)
    אגחיסט 01/11/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.