רחוב וול סטריט
צילום: Chenyu Guan unsplash

השוק מתוח עם סבירות גבוהה לתיקון - אבל אנשים ממשיכים לקנות

כ-83 מיליארד דולר זרמו לקרנות השנה ונראה כי המשקיעים מאמינים כי השוק יכול להתגבר כעת כמעט על כל דבר
אדיר בן עמי | (6)
נושאים בכתבה בורסה וול סטריט

מדד ה-S&P ירד בכמעט 2% מהשיא שלו השנה של 4588 נקודות בסוף יולי, כשסיבת מפתח לירידות הייתה הירידה הגבוהה מהצפוי בייצוא של סין, מה שמסמל ביקוש עולמי נמוך לסחורות ושירותים ומוסיף לחשש ממיתון והאטה כלכלית.

בנקים מרכזיים מסביב לעולם העלו את הריבית במטרה להאט את האינפלציה, ההעלאות  הללו משפיעים על הכלכלה בדיליי. הנתונים האחרונים מזכירים כי ככל וההשפעה של העלאות הריבית תגדל, הביקוש לשירותים וסחורות עלול להיפגע, מה שצפוי לגרום לאנליסטים להוריד תחזיות לרווחי חברות ויעמידו את המניות בסיכון גבוה יותר לירידות. מה שמחזק את הטענה היא העבודה כי שוק המניות הפך ליקר יותר ויותר, כשהוא משקף את האופטימיות לגבי עונת הדוחות.

למרות כל זאת, אנשים ממשיכים להכניס את כספם לקרנות. לפי בנק אוף אמריקה, קרנות המניות ראו הכנסות של כ-4.8 מיליארד דולר בשבוע שעבר. כ-83 מיליארד דולר זרמו לקרנות השנה. נראה שהמשקיעים מאמינים כי השוק יכול להתגבר כעת כמעט על כל דבר. אם הבנקים המרכזיים יפסיקו לעלות את הריביות בקרוב, הכלכלות צפויות להתייצב, מה שיאפשר לרווחים לצמוח בשנה הבאה ואז אולי גם להמשיך לצמוח, במיוחד עם הבינה המלאכותית ברקע שצפויה לדחוף את חברות הטכנולוגיה מעלה.

שיעור האינפלציה של ארה"ב נחתך ביותר מחצי מהשיא שלו ואם הוא ישאר תחת שליטה, התשואות על החוב לטווח הקצר עלולות לרדת היות והמשקיעים צופים מדיניות מוניטרית קלה יותר. מה שצפוי להגדיל את הערך המהוון של רווחים עתידיים ועשוי לגרום למשקיעים להיות מוכנים לשלם יותר עבור מניות. צפוי לפחות בטווח הקרוב כי כספים ימשיכו לזרום לשוק המניות, כל עוד יש סיבה להאמין שהרווחים יכולים לגדול והריביות ישארו תחת שליטה. מה שאומר שסביר שהמניות ימשיכו לעלות, גם אם לא בצורה חלקה.

היום דווח כי האינפלציה בארה"ב עלתה ל-3.2% אחרי עליה של 0.2% במדד של חודש יולי. מדובר בפעם הראשונה מזה שנה שהאינפלציה חוזרת לעלות (בחודש הקודם היא ירדה ל-3%). אבל שינוי הכיוון הפעם לא מפתיע אף אחד, הסיבה לירידה המהירה באינפלציה בחודשים הקודמים היא טכנית בעיקרה ולכן גם העליה כעת טכנית. בחודש יולי הקודם המדד לא עלה כלל ולכן כל עליה כעת במדד גוררת עליה באינפלציה (אבל אם זוכרים שבחודשים שלפני - יוני ומאי - המדד עלה ב-1% ויותר בכל חודש זה מסביר את הירידה המהירה בחודשיים הקודמים).

הנתונים הטובים היום מגיעים אחרי שבשבוע שעבר דווח כי המעסיקים בארצות הברית הוסיפו כ-187 אלף משרות במגזר הלא חקלאי בחודש שעבר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-200 אלף משרות. זהו החודש השני ברציפות עם האטה בקצב הגידול במספר המשרות, כאשר שוק העבודה ממשיך להתאזן בהדרגה. שיעור האבטלה עומד כיום על 3.5%, ירידה קלה מה-3.6% שנרשמו ביוני. הכלכלנים בוול סטריט ציפו ששיעור האבטלה ישאר ללא שינוי לעומת החודש הקודם. מאז מרץ 2022, שיעור האבטלה נע בין שיא של 3.7% לשפל היסטורי של 3.4% באפריל האחרון - שפל של 54 שנים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ר 11/08/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
    להשקיע בטכנולוגיה לטווח ארוך, בלי למכור... למי שיש כסף פנוי כל חודש וסבלנות - להשקיע במדדי טכנולוגיה לטווח ארוך נראה לי השקעה טובה.
  • 3.
    אלעד 11/08/2023 10:55
    הגב לתגובה זו
    העליות השנה הם רק הפרומו. תיקונון קטן ועפים
  • האמיתי 11/08/2023 13:07
    הגב לתגובה זו
    לפחות השטויות היו קצרות
  • 2.
    מכפילי הרווח במדדים המובילים 23 37 60 2 מיליון (ל"ת)
    הכתב שכח לציין.... 11/08/2023 07:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    1929 כאן !!! (ל"ת)
    דן 10/08/2023 21:49
    הגב לתגובה זו
  • אז תשאיר את הכסף שלך בפק"מ, נתראה עוד שנה...תכין מטפחת (ל"ת)
    הלו 11/08/2023 11:53
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.