גייפרוג
צילום: יחצ

ג'ייפרוג הונפקה בשווי של 4 מיליארד ד' מזנקת ל-6 מיליארד ד'

החברה הישראלית גייסה 352 מיליון דולר ו-76 מיליון דולר נוספים באופציות חתמים: מניית החברה מזנקת ב-50%
אור צרפתי | (4)
נושאים בכתבה הנפקה ראשונית

ישראלית נוספת בוול סטריט, חברת התוכנה ג'ייפרוג (סימול:JFROG) מנתניה, פותחת את יומה הראשון בנאסד"ק בזינוק של עשרות אחוזים. עם פתיחת המסחר, זינקה המניה ממחיר של 44 דולר בהנפקה, למחיר של 74 דולר, קפיצה של 85%, כעת נסחרת במחיר של 66 דולר.

החברה שתכננה לגייס לפי מחיר של 33 ועד 37 דולר למניה, והעלתה ציפיות לטווח של 39 ועד 41 דולר למניה. המניה הונפקה במחיר של 44 דולר, המשקף שווי שוק של 4 מיליארד דולר. ג'ייפרוג הנפיקה 8 מיליון מניות, וגייסה 352 מיליון דולר. לחתמים יש עוד כ-1.7 מיליון מניות באופציות למימוש, בהנחה שהחתמים יממשו את האופציות שבראשותם, תגייס החברה כ-76 מיליון דולר נוספים.

לפי התשקיף של החברה, משנת 2019, הכנסותיה הסתכמו בכ-105 מיליון דולר, עליה של 65% לעומת שנת 2018. במחצית הראשונה של שנת 2020, זינקו ההכנסות בכ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-69.3 מיליון דולר.

ג'ייפרוג עדיין הפסדית, אך הפסדיה מצטמצמים בצורה משמעותית בין השנים. בשנת 2019 דיווחה החברה על הפסד של כ-5.4 מיליון דולר, לצורך השוואה בשנת 2018 דיווחה על הפסד בסף 26 מיליון דולר. במחצית הראשונה של שנת 2020, דיווחה החברה על הפסד בסך 400 אלף דולר בלבד, לעומת 2.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

החברה, הוקמה בשנת 2008 על ידי שלומי בן חיים, פרדי סימון ויואב לנדמן, מפתחת מוצרים המאפשרים לשחרר עדכוני תוכנה בתדירות גבוהה, באופן אוטומטי. המוצר המרכזי של ג'ייפרוג הוא Artifactory, פתרון לניהול ספריות קוד פתוח.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלי 17/09/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    מהמכירות שלה... נשמע לי מוגזם!!!
  • 3.
    פנחס 17/09/2020 07:27
    הגב לתגובה זו
    וחברות שמרויחות נסחרות ב0.5, הכל טוב אבל לרוב החלום לא מתגשם וכספי הפנסיה של המשקיעים נשרפים.
  • 2.
    יוסי 17/09/2020 00:17
    הגב לתגובה זו
    צריך מערכת הפעלה חדשה. ה-windows סיים את דרכו.
  • 1.
    אלי 16/09/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    של יום המסחר הראשון. המנייה תרד למקומה הטבעי בימים הקרובים.
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.