גייפרוג
צילום: יחצ

ג'ייפרוג הונפקה בשווי של 4 מיליארד ד' מזנקת ל-6 מיליארד ד'

החברה הישראלית גייסה 352 מיליון דולר ו-76 מיליון דולר נוספים באופציות חתמים: מניית החברה מזנקת ב-50%
אור צרפתי | (4)
נושאים בכתבה הנפקה ראשונית

ישראלית נוספת בוול סטריט, חברת התוכנה ג'ייפרוג (סימול:JFROG) מנתניה, פותחת את יומה הראשון בנאסד"ק בזינוק של עשרות אחוזים. עם פתיחת המסחר, זינקה המניה ממחיר של 44 דולר בהנפקה, למחיר של 74 דולר, קפיצה של 85%, כעת נסחרת במחיר של 66 דולר.

החברה שתכננה לגייס לפי מחיר של 33 ועד 37 דולר למניה, והעלתה ציפיות לטווח של 39 ועד 41 דולר למניה. המניה הונפקה במחיר של 44 דולר, המשקף שווי שוק של 4 מיליארד דולר. ג'ייפרוג הנפיקה 8 מיליון מניות, וגייסה 352 מיליון דולר. לחתמים יש עוד כ-1.7 מיליון מניות באופציות למימוש, בהנחה שהחתמים יממשו את האופציות שבראשותם, תגייס החברה כ-76 מיליון דולר נוספים.

לפי התשקיף של החברה, משנת 2019, הכנסותיה הסתכמו בכ-105 מיליון דולר, עליה של 65% לעומת שנת 2018. במחצית הראשונה של שנת 2020, זינקו ההכנסות בכ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-69.3 מיליון דולר.

ג'ייפרוג עדיין הפסדית, אך הפסדיה מצטמצמים בצורה משמעותית בין השנים. בשנת 2019 דיווחה החברה על הפסד של כ-5.4 מיליון דולר, לצורך השוואה בשנת 2018 דיווחה על הפסד בסף 26 מיליון דולר. במחצית הראשונה של שנת 2020, דיווחה החברה על הפסד בסך 400 אלף דולר בלבד, לעומת 2.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

החברה, הוקמה בשנת 2008 על ידי שלומי בן חיים, פרדי סימון ויואב לנדמן, מפתחת מוצרים המאפשרים לשחרר עדכוני תוכנה בתדירות גבוהה, באופן אוטומטי. המוצר המרכזי של ג'ייפרוג הוא Artifactory, פתרון לניהול ספריות קוד פתוח.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלי 17/09/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    מהמכירות שלה... נשמע לי מוגזם!!!
  • 3.
    פנחס 17/09/2020 07:27
    הגב לתגובה זו
    וחברות שמרויחות נסחרות ב0.5, הכל טוב אבל לרוב החלום לא מתגשם וכספי הפנסיה של המשקיעים נשרפים.
  • 2.
    יוסי 17/09/2020 00:17
    הגב לתגובה זו
    צריך מערכת הפעלה חדשה. ה-windows סיים את דרכו.
  • 1.
    אלי 16/09/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    של יום המסחר הראשון. המנייה תרד למקומה הטבעי בימים הקרובים.
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.