קרן אייבשיץ אינטל (אינטל)
קרן אייבשיץ אינטל (אינטל)

קארין אייבשיץ-סגל תנהל את פעילות ה-AI של אינטל העולמית

מנכ"לית אינטל ישראל מונתה למנהלת הזמנית של קבוצת הדאטה-סנטרים והבינה המלאכותית של אינטל העולמית. המינוי מגיע לאחר פרישת ג'סטין הוטארד לתפקיד מנכ"ל נוקיה ומדגיש
את החשיבות של הסניף הישראלי בפיתוח טכנולוגיות AI

עוזי גרסטמן | (2)
נושאים בכתבה אינטל


קארין אייבשיץ-סגל, המכהנת כמנכ"לית משותפת של אינטל ישראל, מונתה לתפקיד זמני חדש: ניהול קבוצת הדאטה-סנטרים והבינה המלאכותית (DCAI) של אינטל העולמית. המינוי מגיע בעקבות עזיבתו של המנהל הקודם, ג'סטין הוטארד, שיעבור לכהן כמנכ"ל נוקיה החל מה-1 באפריל. המהלך הזה מצביע על חיזוק הקשרים בין תחומי הטכנולוגיה המובילים בעולם, במיוחד כאשר נוקיה מתמקדת בחידושים בתחום התקשורת ואינטל מובילה בתחום ה-AI והדאטה סנטרים.

"יש לנו צוות DCAI חזק שימשיך לקדם את סדרי העדיפויות שלנו בשירות ללקוחותינו," נמסר מאינטל. "אייבשיץ-סגל היא מנהלת מוכשרת עם כמעט שני עשורים של ניסיון מנהיגותי באינטל במגוון תחומים, כולל מוצרים, מערכות ותשתיות."

תרומת הסניף הישראלי לפיתוחי ה-AI של אינטל

תחום ה-AI באינטל נחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, והוא כולל פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית למרכזי נתונים, מחשוב ענן, ויישומים תעשייתיים. אינטל משקיעה רבות בחדשנות בתחומים אלה, כולל פיתוח מעבדים ייעודיים ל-AI כמו סדרת Xeon ומאיצי Habana.

אייבשיץ-סגל עובדת באינטל כבר 23 שנים, מאז החלה את דרכה כסטודנטית למדעי המחשב בטכניון. לאורך השנים כיהנה בתפקידים בכירים, ביניהם ניהול מרכזי המו"פ של אינטל בישראל ותפקיד סגנית נשיא בקבוצת Manufacturing Validation Engineering. סניף אינטל בישראל ממלא תפקיד חשוב בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית, עם תרומות משמעותיות בתחומי ראיית מחשב, ניתוח נתונים מורכבים, ולמידת מכונה.

בין הפיתוחים הבולטים של אינטל ישראל בתחום ה-AI ניתן למנות את טכנולוגיות ה-OpenVINO, פלטפורמת אופטימיזציה ליישומי בינה מלאכותית, ואת פיתוחים מתקדמים בתחום החיישנים והרכיבים למכשירים חכמים. בנוסף, אינטל ישראל הייתה מעורבת בפיתוח טכנולוגיות עיבוד תמונה למצלמות מתקדמות, ושיפורים בתחום האוטונומיה לרכבים חכמים.

לדבריה, אינטל נמצאת בעיצומה של טרנספורמציה אסטרטגית, עם מעבר ממודל ייצור עצמי בלבד לייצור ופיתוח עבור חברות אחרות. "העובדה שאינטל היא החברה המערבית היחידה שמייצרת סיליקון בטכנולוגיה המתקדמת ביותר מהווה עבורה יתרון, במיוחד לאור משברים גלובליים שמשפיעים על שרשראות האספקה."



תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 11/02/2025 21:23
    הגב לתגובה זו
    היה להם ביד את גאודי קנו את מובילאיי חחח.מרוב כפל תםקידים העגלה לא זזה.הם צריכים א.רה ארגון.ב.מנהלים כושלים ללא יצירתיות הבייתה.ג.אופטימיזציה של מערכות הx86 הזקן .לחזק את פעילות הבאנה לאבס לא לייצר להם כפילויות
  • 1.
    ניקי סטרומצה 11/02/2025 16:17
    הגב לתגובה זו
    זו שגם תחת המשמרת שלה אינטל קרסה...מאות עובדים הלכו הבייתה...מקודמת לתפקיד בכיר יותר...מעניין!אחריות ממנה והלאה...
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.

יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאליואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאל
ראיון

מנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"

יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה

רן קידר |

התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור  - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.

ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב. 

ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?

"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".

נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?

 "אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".

ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?

"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".

גרמניה היא לא ידידה קרובה?

"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".