חוגלה קימברלי על כינוס המותגים של לילי: "רווחי יותר לעבוד עם מותג אחד מוביל"

בראיון עם Bizportal מדברת איילת הרגש, מנהלת חטיבת היגיינה נשית על כינוס המותגים, ועל הפרסום באינטרנט באמצעות מק'אן דיגיטל: "לולי הרעיונות של מק'אן דיגיטל, לא בטוח שהיינו שמים דגש כל-כך מהותי באינטרנט"
משה בנימין |

3 שנים לאחר המיצוב שנעשה למותג "לילי נטורל" בהשקעה של כ-4 מיליון שקל החליטו בחברה להשקיע כמיליון שקל ולכנס, במהלך מדורג את המותגים הקיימים תחת מותג אחד מוביל בשם לילי נטורל.

חוגלה קימברלי, הודיעה אתמול (א') על שדרוג סדרת מוצרי היגיינת הנשים וכינוס סדרות מוצרי ההיגיינה לילי נטורל, לילי קלאסיק, אינטרלוד ונובה לי

תחת המותג "לילי", תוך מיצוב המותג ברמת Best value for money. בנוסף, משיקה החברה תחבושת אלוורה לראשונה בישראל.

לדברי איילת הרגש, מנהלת חטיבת היגיינה נשית: "לילי נטורל הוא מותג

VFM, היחיד שמציע הגנה מושלמת, ברמה של המוצרים המתקדמים ביותר, ויחד עם זאת עולה כ-20% פחות מהמתחרים,ולכן יאפשר להגיע לקהל חדש של צרכניות שזיהינו, המחפשות מוצרים איכותיים בתמורה למחיר".

הרגש מסרה ל- Bizportal, כי "כיום עדיף לחברה, ורווחי יותר לעבוד תחת 'ברנד' אחד בולט, ולצמצם את פיזור המותגים ככל האפשר". בנוגע לנתח השוק אמרה הרגש: "היעד אליו מכוונת החברה ב-2008 הוא גידול של 10% לעומת נתח השוק הכספי הקיים כיום למותגי לילי שעומד על 17%".

הפעילות באינטרנט

בחוגלה-קימברלי משדרים שביעות רצון בכל הנוגע לפעילות האינטרנטית. הקמפיין של קוטקס אותו השיקו בחברה, על-ידי מק'אן דיגיטל וכוון לנערות נתפס בענף האינטראקטיב כאחד המוצלחים יותר, ובחברה, מטבע הדברים מציינים את המהלך לחיוב: "אנחנו נמצאים המון באינטרנט, בתחום הנשים, עם קוטקס יאנג. בגלל קהל המטרה המאוד צעיר בקוטקס, אחוזים גבוהים מתוך התמהיל הפרסומי מופנים למדיה זו".

הולכים 'שבי' אחרי מק'אן דיגיטל

בחברה לא שוכחים להפנות חלק חשוב מהמחמאות למשרד הפרסום שמטפל בפעילות הפרסומית באינטרנט, דהיינו: מק'אן דיגיטל. "למק'אן יש משמעות אדירה בכניסה שלנו לאינטרנט - זהו מהלך שהוביל המשרד עצמו, ובחרנו בו מתוך מגוון הרעיונות שהועלו בפנינו. מבחינתנו קמפיין קיטה הוא חוד החנית של המהלכים שלנו".

המותג מתכנס ומתרחב וחוזר חלילה: האם זה טרנד?

לפני מספר שנים החליטו בחוגלה להרחיב את קו המתגים, ולעבוד תחת 4 מותגים שונים. מספר שנים לאחר מכן מגיע המהלך הנוכחי שמכנס בחזרה את המותגים תחת 'ברנד' אחד בולט - לילי נטורל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות
דעה

הרחבת מודל "העסק הזעיר" עלולה לעלות למדינה מאות מיליונים ולפגוע בעצמאיים עצמם

ההצעה של רשות המסים להגדיל את תקרת ה"עסק הזעיר" ל-300 אלף שקל מצטיירת אולי כהקלה לעצמאים, אבל בפועל תעלה למדינה מאות מליונים ותפגע באותם נהנים בקבלת משכנתה והחזרי מס
אריאל פטל |
נושאים בכתבה רשות המסים

לאחרונה פורסם כי שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים מציע להרחיב את הפטור ממס לעסקים עם מחזור של עד 300 אלף שקל, בעקבות הצלחת הפטור הקודם לעסקים עד 120 אלף שקל. ההצעה נועדה להקל על נישומים ולצמצם את הבירוקרטיה. כעת, רשות המסים תוכל לגבות מס נמוך יותר מעסקים אלו, תוך שמירה על גבייה יעילה. התנאים להמשך המהלך כוללים גבייה מרשימה ותחזיות צמיחה חיוביות.

בואו ונעשה קצת סדר. 

החל משנת 2024 נקבע מושג חדש שנקרא "עסק זעיר" לעניין מס הכנסה. 

מי שיכול להירשם כ"עסק זעיר" הוא מי שמחזור הכנסותיו השנתי (לא רווח) הוא עד 120,000 שקל. אותו עסק זעיר יכול להיות עוסק פטור או עוסק מורשה לעניין מע"מ, מה שחשוב זה מחזור ההכנסות השנתי. 

מי שרשום כ"עסק זעיר" מקבל מהמדינה שתי סוכריות:

1. 30% ממחזור ההכנסות שלו מהוות הוצאות מוכרות באופן אוטומטי, מבלי שהוא נדרש להוכיח תשלום וללא צורך לשמור אסמכתאות להוצאות. 

2. פטור מהגשת דוח שנתי למס הכנסה ופטור מהגשת הצהרת הון, כך שנתוני הדיווח לא ייבדקו. 

כ-40-45 אלף עוסקים שעונים להגדרה כבר נרשמו לסיווג החדש. במקרים רבים מאוד מדובר בנותני שירותים, כגון: מורים פרטיים, נגנים, מטפלים ברפואה משלימה ועוד, שאין להם באמת הוצאות בהיקף של 30% וגם לא 20% אלא 10% לכל היותר. 

כעת, מנהל רשות המסים מבקש להרחיב את מודל ה"עסק זעיר" כך שיוגדל סכום ההכנסות השנתי ל-300 אלף שקל במקום 120 אלף שקל, אלא שבהצעה קיימת התעלמות מוחלטת ממספר השפעות שליליות משמעותיות  שעלולות לעלות לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים ולציבור שמסווג כעסק זעיר הרבה מאוד כסף והמידע נסתר מהם ולכן, אני מתנגד נחרצות למהלך המוצע מהסיבות הבאות:

ראשית, לא פורסמה העלות הצפויה למהלך, הלא היא "השתתפות המדינה" בהפחתת מס הכנסה וביטוח לאומי למי שמחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא עד 300 אלף שקל. בהעדר המידע, לא ניתן לקבוע אם המהלך כלכלי לקופת המדינה?

תהיה פגיעה בתגמולים שישולמו מביטוח לאומי כתוצאה מרווח חייב במס נמוך בעשרות אחוזים מהרווח ה"אמיתי" ובעיקר: