רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)
רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)

צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים

לקראת "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים צפויים חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה; הנה הכבישים שצפויים להיחסם

רן קידר | (3)

בעקבות עצרת המחאה הגדולה שמתוכננת להיערך  בירושלים נגד גיוס חרדים, משרד התחבורה, עיריית ירושלים והמשטרה מזהירים את הציבור מהשלכות תחבורתיות חמורות - חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה.

משרד התחבורה הודיע כי החל מהשעה 12:00, ועד סיום העצרת, ייחסם כביש מספר 1 לתנועת רכבים פרטיים בין מחלף לטרון לגבעת שאול. הכניסה לירושלים תתאפשר רק לאוטובוסים מאורגנים שיכוונו ע"י המשטרה לאזורי הורדת נוסעים. כביש 443 יישאר פתוח לתנועת רכבים.

החסימות בתוך העיר כוללות את רחובות גבעת שאול, יפו, בן צבי, שדרות שז"ר והרצל, צומת מלכי ישראל - שרי ישראל ורחוב ירמיהו. גם מחלף גבעת שאול - רמות ייחסם לכל הכיוונים.

הרכבת הקלה תפעל עד השעה 12:00 כרגיל, אך לאחר מכן תעבור לפעולה חלקית בלבד - בצפון בין נווה יעקב לתחנת הדוידקה, ובדרום בין הדסה עין כרם לכיכר דניה. תחנות מרכזיות כמו התחנה המרכזית, מחנה יהודה וקריית משה לא יופעלו.

רכבת ישראל הודיעה כי תחנת ירושלים יצחק נבון תיסגר מהשעה 12:30 ועד סיום העצרת בשל קרבתה למוקד האירוע.

מערך האוטובוסים העירוני והבין-עירוני ישתנה לחלוטין. קווים יוסטו, קווים יופעלו בשירות מקוצר וחלקם יבוטלו (כמו קווים 54 ו-89).

בין השינויים המרכזיים:

קווי בנימין ומעלה אדומים יגיעו רק עד גבעת התחמושת.

קווי מבשרת יוסטו לכביש 16 ויסיימו באזור הסינמה סיטי.

קווי גוש עציון, צור הדסה וקרית ארבע יגיעו עד מלחה.

קווים מביתר ומודיעין עילית יופנו למסוף הרטום.

תחבורה מכיוון בית שמש תגיע עד הר הרצל.

במשרד התחבורה ממליצים להימנע מלהגיע לעיר ברכב פרטי ולהיערך לנסיעות ממושכות במיוחד, לרבות יציאה מוקדמת מירושלים למי שנמצא בעיר. בעירייה מזהירים גם מהעומסים בצירים הראשיים בתוך העיר.

במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לאירוע ומדגישים כי המעבר דרך החסימות יתאפשר רק לבעלי אישורים או תושבים המציגים תעודת זהות. גם בתחבורה הציבורית, לא יתווספו תגבורים יזומים מעבר לתכנון הקיים.

מדובר בהיערכות תחבורתית מהגדולות שידעה הבירה בשנים האחרונות, כאשר הצפי הוא למאות אלפי משתתפים בעצרת שתשתרע על פני שטחים נרחבים במערב העיר.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קיום היהודים זה בזכות התורה (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 22:13
    הגב לתגובה זו
  • נכון מאוד (ל"ת)
    אנונימי 31/10/2025 00:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    החיים 30/10/2025 10:25
    הגב לתגובה זו
    שהחילונים יעבדו ישרתו ימותוויבלו כל חייהם בפקקיםנוודא שאין להם תחבורה ציבורית בשבת או כל תקווהכדי לפרנס את הבטלנים השתמטיםשמצביעים לנו !נוודא שיכנס מספיק כסף למפגינים כדי שיעזרו לי בהחרבת המדינהתמצית משנתו של בנימין נתניהומחריב המדינה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.