
ההכנסות עלו אך ההפסד העמיק: סיליקום מסכמת רבעון
חברת סיליקום סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה קלה בהכנסות ל-15.6 מיליון דולר, אך ההפסד העמיק ל-2.8 מיליון דולר בעקבות גידול בהוצאות התפעוליות; ההנהלה אופטימית לגבי השנה הבאה, אך המשקיעים מאוכזבים מהתוצאות
חברת סיליקום Silicom Ltd. -13.34% פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2025, והציגה העמקת ההפסד בשורה התחתונה למרות עלייה קלה בהכנסות.
ההכנסות ברבעון עלו לכ-15.6 מיליון דולר לעומת 14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך ההפסד הנקי העמיק ל-2.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם על בסיס Non-GAAP, המשקף את תוצאות הפעילות השוטפת ללא סעיפים חד-פעמיים, ההפסד גדל ל-2.1 מיליון דולר לעומת 1.7 מיליון דולר בשנה שעברה.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-45 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת התקופה המקבילה (43.6 מיליון דולר), אך ההפסד הנקי התרחב ל-8.9 מיליון דולר לעומת 7.6 מיליון דולר בשנה הקודמת. ההוצאה התפעולית גדלה בקצב מהיר יותר מההכנסות, בעיקר בתחומי הפיתוח והשיווק, על רקע המשך השקעות בצנרת הפרויקטים ובמוצרים חדשים.
הנהלת סיליקום צופה כי ברבעון הרביעי ההכנסות יעמדו בטווח של 15 עד 16 מיליון דולר, כלומר ללא שינוי מהותי לעומת הרבעון הנוכחי.
- סיליקום הישראלית מתמודדת עם התקפת סייבר מאיראן וטענות שהחברה היא שלוחה של המוסד
- סיליקום מזנקת בוול סטריט: חתמה על עסקה בשווי של 50 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי המנכ"ל לירון אייזנמן, הרבעון התאפיין בהמשך יישום התוכנית האסטרטגית של החברה ובתנופה בזכיות Design Win, עם שמונה זכיות חדשות מתחילת השנה, כמעט מלוא היעד השנתי. אייזנמן ציין כי סיליקום זכתה לאחרונה בפרויקטים משמעותיים בתחום הצפנה שלאחר עידן הקוונטים (PQC), וכן בשני חוזים בתחום ה-Edge, אחד עם לקוח ותיק ואחד עם לקוח חדש.
למרות זאת, הנתונים הפיננסיים ממשיכים לשקף תקופה מאתגרת, עם צמיחה מתונה מול שחיקה ברווחיות. בחברה מעריכים כי ב-2026 תגיע הצמיחה הדו-ספרתית שלה לשיא, כחלק מיעד אסטרטגי להגיע לרווח למניה של מעל 3 דולרים והכנסות שנתיות של 150-160 מיליון דולר.
דבר החברה
המנכ"ל אייזנמן: "אנחנו נרגשים במיוחד מהזכייה השנייה שלנו בתחום הצפנה שלאחר עידן הקוונטים (Post-Quantum Cryptography) בתוך חודשים ספורים. למרות שמחשבים קוונטיים רחבים עדיין רחוקים מספר שנים, ספקיות ציוד ותקשורת חייבות כבר היום להיערך להגנה מפני מתקפות 'לאסוף עכשיו, לפצח אחר כך'. העובדה שכבר היום יש לנו פתרון בשל ומוכן לעידן הקוונטי מבדילה אותנו כשותף טכנולוגי מתקדם ומושכת עניין מצד יצרניות ציוד וספקיות שירות. לצד זאת, שתי זכיות הקשורות ל-Edge במהלך הרבעון, אחת עם לקוח ותיק והשנייה עם לקוח חדש, ממחישות שוב את הערך של הפורטפוליו הרחב שלנו ואת המוניטין שלנו כשותף אמין. זכיות מסוג זה יהוו את הבסיס לצמיחה החזקה הצפויה בשנים הבאות."
- עצירה פתאומית - הרווח הנקי של BYD נפל ב-33%
- רובולוקס היכתה את התחזיות - אז למה המניה צונחת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
"לקראת 2026, אנו מצפים לראות עוד הזדמנויות בצנרת הופכות לזכיות נוספות, יחד עם כניסת פרויקטים חדשים בכל תחומי המוצרים שלנו. הצבנו לעצמנו יעד שאפתני לשנה הבאה, 7 עד 9 זכיות Design Win חדשות בכלל הקווים העסקיים, כולל תחומי ה-FPGA, פתרונות ה-Edge וה-Smart NICs. עם טכנולוגיות ייחודיות, לקוחות מרוצים, צוות מחויב ומאזן חזק, אנו בעמדה מצוינת להשגת היעדים וליצירת ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו."
תגובת השוק
למרות האופטימיות של ההנהלה, המניה מגיבה בירידות חדות לאחר פרסום הדוחות. המניה נופלת בכ-15% לשווי שוק של כ-100 מיליון דולר, ומשלימה ירידה של כ-56% ב-5 השנים האחרונות.
בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
BYD (X)עצירה פתאומית - הרווח הנקי של BYD נפל ב-33%
יצרנית הרכב החשמלי הסינית רשמה את הנפילה החדה ביותר ברווח הנקי מזה שנים, על רקע התחרות בסין
ענקית הרכב הסינית BYD, יצרנית הרכב החשמלי הצומחת ביותר בעולם והיריבה המרכזית של טסלה, דיווחה היום על האטה משמעותית. הרווח הנקי שלה ברבעון השלישי צנח בשיעור חד של 33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-7.8 מיליארד יואן (כ-1.1 מיליארד דולר), תוצאה
חלשה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-9.6 מיליארד יואן.
התוצאות מעידות על הלחץ הגובר בפעילות בשוק הסיני, שהתאפיין לאחרונה ב"קמפיין" של הנחות אגרסיביות ומלחמת מחירים. זוהי ירידה רבעונית שנייה ברציפות ברווח הנקי, והיא משקפת שחיקה ברווחיות הליבה של החברה.
ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-195 מיליארד יואן, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל, ונפילה מול תחזית האנליסטים ל-216 מיליארד יואן. שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו באופן משמעותי מ-21.89% ברבעון המקביל אשתקד ל-17.6% ברבעון הנוכחי.
נתח שוק ויצוא
למרות הירידה ברווח, BYD ממשיכה לשלוט בשוק הרכב החשמלי המקומי עם כ-30% מהשוק, אך מתמודדת עם תחרות גוברת מצד ג׳ילי וחברות מקומיות אחרות. כתוצאה מכך, החברה מאיצה מכירות בחו"ל, עם מפעלים בברזיל, הונגריה, אינדונזיה, תאילנד, טורקיה ואוזבקיסטן, וצוות משלוח של
שמונה אניות ייעודיות. בנוסף, החברה מצפה להציג בקרוב פריצות דרך טכנולוגיות, כולל סוללה חצי-מוצקה ותהליך ייצור חדש שיקל על משקל הרכב ויפשט את ההרכבה.
ואכן, היצוא הוא נקודת אור בדוחות. יצוא הרכבים של BYD בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינק ב-14%
ל-705 אלף יחידות, והחברה עומדת בדרכה להשיג את יעד היצוא השנתי שלה (800 אלף עד מיליון רכבים). BYD היא מנוע הצמיחה המרכזי של יצוא הרכב החשמלי הסיני, כשהיא מחזיקה בכ-40% מסך היצוא של רכבים חשמליים מסין.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקבוצה, שחזתה מכירות כוללות של 4.6 מיליון מכוניות
השנה, הציבה יעד מכירות שנתי ארוך טווח של 10 מיליון מכוניות, מחציתן מגיעות מחוץ לסין.
