המנכלים ששולטים בשוק האינטרנט: אף אחד לא עובר את גיל ה-40

Bizportal בדק מי הם המנכ"לים שעומדים מאחורי משרדי האינטראקטיב המובילים בארץ ומציג בפניכם את הטרנד הצעיר. ממוצע של גילאי המנכ"לים בפרסום האוף-ליין נראה אחרת לגמרי. בדקנו את הסיבות
משה בנימין |

2008 הולכת להיות שנת האינטרנט. על הנתון הזה תתקשו למצוא דעות חלוקות בקרב הפרסומאים ואפילו בקרב המפרסמים. מרוב כנסים, קמפיינים ושלל הצהרות ואסטרטגיות כמעט ששכחנו לבדוק מי הם האנשים שעומדים מאחורי התחום הלוהט ביותר בענף הפרסום.

אז Bizportal נטל את היוזמה ואת הבכורה ויצא לברר מי הם האנשים שעל כתפיהם מונח, לכאורה, עתיד הפרסום בשנים הקרובות.

התוצאות לא משאירות מקום לספק, עולם האינטרנט שייך למנכ"לים הצעירים, ולא רק זאת, ככל שהמשרד חזק יותר, ובועט יותר, כך גובר הסיכוי שעל הכיסא החשוב ביותר במשרד תמצאו מישהו שעדיין לא עבר את גיל 35.

להלן הממצאים המרשיעים; השמות, הגילאים והזמן בתפקידי המנכ"ל

חישבנו עבורכם את הממוצע: 35

רק כדי לסבר את האוזן, ממוצע גילאי המנכ"לים בפרסום האוף-ליין, מסתובב באיזור המיקוד של גיל 50.

במקרה, או שלא במקרה, "המבוגר האחראי" ברשימה לעיל בגיל 39, הוא תימור גורדון מארק אינטראקטיב, שגם מחזיק בתפקיד נציג חברות האינטראקטיב בהנהלת איגוד חברות הפרסום.

בקצה השני של הסקאלה, ניצב הינוקא שבחבורה, ערן גפן מ- Y&R. ינוקא או לא, מדובר באיש שכבר בגיל 22 הספיק למלא את תפקיד סמנכ"ל השיווק של אתר תפוז, עוד מימי הווילה הפרטית בסוף שנות ה-90, משם פעל האתר.

שאלנו את גורדון וגפן כמה שאלות כדי לברר מה עומד מאחורי תופעת הצעירים באינטרנט, ומה זה אומר על הענף.

"זקן השבט" - תימור גורדון

מה יש לתימור גורדון לומר?

(ש) המנכ"לים באינטראקטיב צעירים מאוד – ממוצע הגילאים הוא 35 (ויש בני 30, 32 ו-33) מה זה אומר על הענף, האם זה עולם ששמור לצעירים?

(ת) זה אומר, שזה עולם של המנהלים של הדור החדש, דור המולטי שיודע לעשות את הכל בצורה טובה ולהיות מעודכן כל הזמן.

(ש) מה אפשר להגיד למפרסמים ששמים את תקציבי הפרסום שלהם בידי אנשי ניהול צעירים? (ת) שהגיל לא רלוונטי אלא המקצוענות, הנסיון, יכולות ההתמודדות בסיטואציות ריל טיים, והבנת הביזנס שלהם והתשוקה למקצוע הם מה שקובעים.

(ש) האם זה אומר שלמבוגרים, נגיד מ-45 ומעלה כבר אין מה לתרום לאינטרנט – האם תימור גורדון יהיה לא רלוונטי בקרוב? (ת) אני כבר לא רלוונטי, לכן יש לי מנהלים ואנשים מדהימים בארק, שנותנים את הנשמה והשכל 24-7 למען הצלחת המטרות השיווקיות והעסקיות של הלקוחות.

(ש) האם המגמה תישאר כך תמיד בגלל שפרופיל הגולשים ברשת הוא צעיר והמנכ"ל צריך להיות קרוב לגילאים האלו?

(ת) אין קשר (וגם לא מדוייק). על תחום הבנת הגולשים והצרכנים בכלל אמונים אנשי מחקר ואסטרטגיה, שעושים זאת באופן מעמיק ויסודי.

(ש) מה אתה צופה לשנים הקרובות באינטראקטיב, כשאומרים שתקציבי הפרסום באינטרנט יכפילו את היקפם? (ת) להתמקצעות טוטאלית, הובלה אסטרטגית וריגושים חדשים לכולנו.

(ש) מה קמפיין האינטראקטיב שהכי אהבת? (ת) הגרין קארד "רוצה ויזה לארה"ב".

(ש) ולסיכום- להבדיל מהאוף-ליין שמתי לב שיש פרגון הדדי בענף האינטראקטיב, למה זה שונה באון-ליין, ומה לעזאזל קורה בין ינון לנדנברג ליוסי ארז?

(ת) אני לא רואה את הפרגון בענף כמשהו חריג, רובנו אנשים עניינייים שיודעים לנטרל יריבויות טפשיות ולא רוולנטיות. לגבי ינון ויוסי, שניהם חברים שלי ולא קורה ביניהם כלום, לטוב ולרע.שניהם מנהלים מצויינים שעושים עבודה קשה מאוד ומוצלחת מאוד.

"ילד הפלא" - ערן גפן

מה יש לערן גפן לומר?

(ש) המנכ"לים באינטראקטיב צעירים מאוד – ממוצע הגילאים הוא 35 (ויש בני 30, 32 ו-33) מה זה אומר על הענף, האם זה עולם ששמור לצעירים?

(ת) התשובה היא שהם צעירים אבל גם זקנים. הם צעירים אומנם בגיל אבל זקנים בתחום האינטרנט, הם דור המייסדים של הענף, רובם כבר עובדים בתחום מעל לעשר שנים מתחילתו. האינטרנט בעצמו הוא תחום חדש, ולכן טבעי שדור המנהלים הוא צעיר בגיל כי הם התחילו עם הענף. אני זוכר כשהתחלתי לעבוד באינטרנט באתר תפוז עבדנו מבית פרטי בסוף שנות התשעים עם שרת מיושן וגרפיקאי אנחנו היינו למעשה דור ייבוש הביצות, ואם אני נשמע כמו זקן שמעלה נוסטלגיה אז זה כי במונחי אינטרנט אני באמת כזה.

(ש) מה אפשר להגיד למפרסמים ששמים את תקציבי הפרסום שלהם בידי אנשי ניהול צעירים?

(ת) לגיל אין משמעות אבל לניסיון יש! ואנשי הניהול בתחום האינטראקטיב הם אנשים עם הניסיון המרבי ביותר שאפשר לצבור באינטרנט, כי הם היו מתחילתו. בנוסף, האינטרנט הוא מדיום משתנה ובכל יום כותבים את החוקים שלו מחדש, רק מנהלים דינאמיים היודעים להתאים את עצמם לקצב השינויים בלא קיבעונות או היסטוריה ניהולית ארוכה מידי, יכולים לעמוד בקצב. הגמישות ויכולת הלימוד היא מצרך ניהולי הכרחי. לעיתים רבות אני רואה את תפקידי כמתורגמן האחראי לקחת את שפת המותג ולהתאים אותה לשפת האינטרנט, כמי שמדבר את "שתי השפות" אני יכול לגשר על הפערים.

(ש) האם זה אומר שלמבוגרים, נגיד מ-45 ומעלה כבר אין מה לתרום לאינטרנט – האם תימור גורדון יהיה לא רלוונטי בקרוב? (ת) תימור גורדון כזקן הענף יכול לתרום רבות כיו"ר איגוד חברות האינטראקטיב מהיאכטה שלו בקאריביים. ועכשיו ברצינות, אני חושב שלתימור ולבעלי הניסיון בענף יש מה רבות מה לתרום, יש דרישה גדולה למנהלים עם ניסיון מוכח ומוצלח של שנים בתחום, ואני חושב שמדובר בכל היותר ב- 20 מנהלים כאלו בכל שוק האינטרנט והאינטראקטיב.

(ש) האם המגמה תישאר כך תמיד בגלל שפרופיל הגולשים ברשת הוא צעיר והמנכ"ל צריך להיות קרוב לגלאים האלו?

(ת) אינטרנט הוא כבר מזמן לא מדיום של ילדים, כולם גולשים היום באינטרנט, כאשר יש מעל 4 מיליון גולשים בישראל פרופיל הגולשים מתקרב לפרופיל האוכולוסיה.

(ש) מה אתה צופה לשנים הקרובות באינטראקטיב, כשאומרים שתקציבי הפרסום באינטרנט יכפילו את היקפם? (ת) מנכ"לי האינטראקטיב הם המנכ"לים הבאים של משרדי הפרסום וזאת בשל הניסיון הרב שלהם והרב תחומיות בה עם עוסקים. רק מנכ"לי האינטראקטיב התעסקו בכל האספקטים של עולם הפרסום, קריאטיב, רכישת מדיה, ניהול לקוח, אסטרטגיה ומיתוג. ולכן יש להם יתרון גדול לקבל בעתיד את מושכות משרדי הפרסום במיוחד לאחר שהאינטראקטיב יהפוך למדיום עיקרי בהכנסות משרדי הפרסום.

(ש) מה קמפיין האינטראקטיב שהכי אהבת? (ת) הקמפיין של קיטה לקוטקס היה בעייני מהלך אינטרנטי אסטרטגי מהמעלה הראשונה, אשר עשה שימוש ברשת על מנת לייסד מותג. מהקמפיינים שלנו הייתי בוחר את פרויקט "הדממת האינטרנט" שביצענו בהתנדבות למען החיילים החטופים במסגרתו כל האינטרנט הישראלי שיתף פעולה וירד מהאוויר למשך חמש דקות במלאות שנה לחטיפת החיילים.

(ש) ולסיכום- להבדיל מהאוף-ליין שמתי לב שיש פרגון הדדי בענף האינטראקטיב, למה זה שונה באון-ליין, ומה לעזאזל קורה בין ינון לנדנברג ליוסי ארז? (ת) אני חשוב שלמרות הגיל הצעיר של המנהלים ואולי דווקא בגללו אנחנו מבינים כי כולנו כאן נחיה ביחד כמתחרים לאורך שנים, אף אחד מאיתנו לא יעלם והאינטרס המשותף של כל חברות האינטראקטיב הוא הגדלת הנתח של האינטרנט בעוגה על חשבון הטלוויזיה, משם תבוא הצמיחה שלנו ולא מגניבת לקוחות. ולכן אפשר לחכות עם מלחמות הבוץ עד שהאינטרנט יגיע ל- 40% מהעוגה. אני חושב שלמעט מקרים נקודתיים של איבוד שליטה המנהלים בענף מתנהגים באחריות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה