אל על רושמת זינוק ברווח הנקי ברבעון ל-41.2 מ' דולר
חברת אל על פירסמה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2007. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק ברווח נקי לרמה של כ-41.2 מיליון דולר, לעומת כ-1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בה פרצה מלחמת לבנון השנייה. בשורה הראשונה רשמה החברה ברבעון הכנסות של כ-566.7 מיליון דולר לעומת 447 מיליון דולר אשתקד, עליה של 26.7%.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה הסתכם לסך של כ 151.3 מליון דולר ושיעורו מן המחזור כ-27% בעוד שברבעון המקביל אשתקד הסתכם לסך של כ- 77.3 מליון דולר ושיעורו מן המחזור היה כ-.17%.
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של השנה, הסתכמו לסך של כ-74.1 מליון דולר ויתרות המזומנים וההשקעות לזמן קצר ליום 30 בספטמבר 2007 הסתכמו לסך של כ- 272.7 מליון דולר.
מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי של השנה גדל בכ- 27% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והגיע לשיא של כ-567 מליון דולר.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2007 הסתכם הרווח הנקי לסך של כ 40.2 מליון דולר לעומת הפסד של כ- 18.0 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, והמזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו לסך של כ- 178.1 מיליון דולר. סך ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2007 הסתכם לסך של כ- 312.7 מליון דולר, ביחס לכ-214.1 מליון דולר ליום 31 בדצמבר 2006
ברבעון השלישי של 2007 הצטרפו לצי מטוסי הנוסעים של החברה, שני מטוסים חדשים מדגם בואינג 777-200, רחבי גוף ובהם מותקנים מושבים חדישים ומערכות בידור משוכללות בהשקעה כוללת של כ-250 מליון דולר.
פרופסור ישראל ( איזי) בורוביץ, יו"ר דירקטוריון חברת אל על, ציין: "התוצאות הכספיות ברבעון משקפות גידול משמעותי של החברה בכל הפרמטרים, תוך המשך יישום תכנית ההתייעלות. החברה ממשיכה להגשים את חזונה ולהוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה. הנהלת החברה ממשיכה ביישום התוכנית העסקית "אל על 2010" במסגרתה ננקטות פעולות רבות ליישום מדיניות הצמיחה. אני מאמין כי חוסנה הכלכלי של החברה ימשיך ויאפשר לנו להשקיע בכדי להוביל את החברה להגשמת חזונה". חיים רומנו מנכ"ל אל על ציין: "יכולתה של אל על להציג רווחיות הוא תוצאה של פעילות נחושה שגרמה לעליה בכל מנועי הצמיחה של החברה, לגידול שיא בהכנסות ולהגדלת שיעורי התפוסה. כל אלו באו לידי ביטוי ברבעון זה כתוצאה מיישום מדיניות הניהול של החברה הדוגלת ביצירת אטרקטיביות בעיני הלקוחות, הקפדה על שיפור השירות והמוצר, הצגת מגוון רחב של מחירים, לוחות זמנים מותאמים לצרכיהם והגדלת תדירויות בהתאם לדרישות השוק. החברה השקיעה בפיתוח ובהתחדשות כמיליארד שקל, יותר מבכל תקופה אחרת, מאז הפרטתה. השלמנו את רכישתם והכנסתם לשירות של שני המטוסים החדשים, השקענו 20 מיליון דולר במושבים חדשים והגענו לשיאה של תנופת התחדשות".