
טיב טעם: רבעון שיא עם עלייה ברווח הנקי ל-24.6 מיליון שקל
הרשת סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של כ-10% בהכנסות הקבוצה, שנבעה בין היתר מאיחוד פעילות "מזרח ומערב", לצד יציבות במגזר הקמעונאות וגידול במועדון הלקוחות ל-647 אלף חברים; החברה תחלק דיבידנד של כ־7.4 מיליון שקל
טיב טעם טיב טעם 4.63% מציגה תוצאות שיא לרבעון השני של שנת 2025 עם צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. מועדון הלקוחות גדל בכ-16.2% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ-647 אלף חברים החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 7.4 מיליון שקל שישולם בחודש ספטמבר 2025
סך הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ- 539.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 489.6 מיליון שקל
ברבעון המקביל, גידול של כ- 10.2%.
הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני הסתכמו בכ- 420.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 422.3 מיליון
שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ- 0.4%. הקיטון מיוחס להתייקרות כללית של מוצרי מזון במשק, עליית המע"מ,
וירידה בהיקף הצריכה, אשר התקזזה מגידול במכירות בשל תכנית הנאמנות אשר תורמת לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש לחנויות הרשת שנחשף לראשונה לערכים המבדלים של הרשת ובמחירים הוגנים ולגידול בתדירות הביקורים. הגידול במכירות חנויות זהות ברבעון השני הסתכם
בכ-0.2% , כאשר ברבעון זה חל חג הפסח בסוף השבוע לעומת אמצע השבוע ברבעון המקביל אשתקד, בנטרול מופע הימים של חג הפסח חל גידול של כ-2.4% בחנויות הזהות.
במגזר
הסחר, סך ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ- 150.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 99.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ-51.2%. הגידול מיוחס ברובו לאיחוד, לראשונה, של תוצאותיה העסקיות של מזרח ומערב. מכירות המגזר ברבעון השני של
שנה זו נפגעו מאוד במחצית השנייה של חודש יוני כתוצאה ממבצע "עם כלביא", אשר השבית חלק גדול מהפעילות במשק ובעיקר בתחום המסעדות, חנויות יין ואלכוהול ומעדניות.
- טיב טעם נוגעת ב"מחיר המשוגע" - יש סיכוי לרכישה?
- טיב טעם: הרווח זינק ב-135% ל-16.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני הסתכם בכ- 183.5
מיליון שקל (כ- 34% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 158.7 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-15.6%
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-38.7 מיליון שקל (7.2% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-35.5 מיליון שקל (7.3% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 8.9%. הירידה בשיעור הרווח התפעולי מיוחסת בעיקר לירידה בשיעור הרווח הגולמי של קטגוריית המוצרים הטרמיים והבשר הטרי בו הייתה עליית מחירים משמעותית בחו"ג שהחברה לא גלגלה במלואה ללקוחותיה.
ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ- 69.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-62.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-10.2%.
- ישרס: ה-NOI עלה בכ-1% ל-119 מ' שקל; AFFO הסתכם ב-89 מ' שקל
- ליברה: הרווח הנקי זינק ב-67% ל-23 מיליון שקל - תחלק 10 מ' שקל דיבידנד
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה...
הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני לכ- 24.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 15.6%.
דבר החברה
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו שמחים להציג נתוני שיא בתולדות טיב טעם לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2025. במהלך הרבעון השני אוחדו לראשונה תוצאות מזרח ומערב, רכישה אשר מחזקת מאד את מגזר הסחר שלנו (התעשייה לשעבר) ותרומתה חשובה על רקע התקופה המאתגרת המשפיעה בעיקר על מגזר זה. בכוונתנו להמשיך לפעול להמשך הצמיחה והמגמה החיובית בפעילות. מגזר הסחר סובל עדיין ממחירי חומרי הגלם הגבוהים (בשר למינהו), מהפגיעה במסעדות, המלונות וחנויות היין, על רקע התקופה המאתגרת. בנוסף לכך, מהלכי הסינרגיה בין החברות טרם באים לידי ביטוי ואנו מאמינים כי הפוטנציאל הוא משמעותי.
במגזר הקמעונאות ישנם מנועי צמיחה מובהקים ובהם פעילות האון-ליין, המגזר ממשיך להציג שיפור בתוצאות מדי רבעון ביחס לתקופות מקבילות ופירות מועדון הלקוחות ותוכנית הנאמנות מוכיחות זאת עם קהל נאמן שהולך וגדל ואנו מחויבים להמשיך לתת לו את השירות וחווית הקניה הטובה ביותר לצד מחירים הוגנים.
מדינת ישראל נמצאת בתקופה קשה, אשר סופה אינו נראה קרוב עדיין. אנו לא רואים בכך גזירת גורל, מנהלים את האירועים, ממשיכים למצוא דרכים להתייעלות ולשיפור ועושים זאת בצורה טובה. אנו מייחלים לסיום המלחמה בהקדם ולהשבת כל החטופים."
לקריאה נוספת טיב טעם נוגעת ב"מחיר המשוגע" - יש סיכוי לרכישה?
מניית טיב טעם נסחרת לפי שווי שוק של כ-910 מיליון שקל לאחר שעלתה בכ-25% מתחילת השנה ובכ-45% ב-12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח המייצג לרבעון השני עומד באזור 9.3

האם הכוכבות של הבורסה ימשיכו לעלות?
מצד אחד, מניות הביטוח זינקו פי כמעט 3.5 בשנה, מצד שני תראו מי קונה אותן. למה זינקו מניות הביטוח, מה הסיבות להמשך העליות, ומה הסיבות שיכולות לקלקל את החגיגה?
אחרי שנים שבהן סקטור הביטוח נתפס כאפור ומסורבל, הגיעו השנתיים האחרונות והפכו אותו לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בבורסה. מדד ת"א ביטוח זינק בכ-117% מתחילת השנה ובכמעט 230% ב-12 החודשים האחרונים, נתון שממקם אותו ככוכב העליות של שוק ההון. בתוך המדד, מניות רבות הציגו תשואות שמזכירות יותר סטארט-אפ מאשר חברות פיננסים ותיקות: איילון הובילה עם קפיצה של יותר מ-300% בשנה האחרונה, הפניקס מנורה כלל והראל הכפילו ואף יותר את שוויין מתחילת השנה, מגדל רשמה תשואה דו-ספרתיות גבוהה מתחילת השנה.
כל זה התרחש על רקע שיפור
דרמטי בתוצאות הכספיות של החברות. חברות הביטוח מציגות רווחי ליבה חזקים יותר, שקיפות טובה יותר תחת IFRS 17, ורוח גבית משוקי ההון שהזרימו רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים. את התוצאה אפשר לראות דרך התרחבות מכפילי ההון, כאשר הסקטור שנסחר במשך שנים ב-0.5 על ההון נסחר
כיום במכפילים שנעים בין 1.4 למגדל ועד 2.7 להפניקס, רמות שבעבר היו נחשבות לחלום רחוק.
מאחורי הראלי
הראלי בסקטור הביטוח נתמך במספר גורמים, כאשר נקודת המוצא הגיעה מהמאקרו. אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות, שוק ההון המקומי הפך אטרקטיבי גם
למשקיעים זרים. כלכלה צומחת תחת סביבת ריבית גבוהה יחסית, אינפלציה תחת שליטה, והמשך גיוסי ההון בהייטק, כל אלה בצל מלחמה ארוכה שמציגה את העליונות הצבאית של ישראל. הכסף הזר שנכנס לבורסה הישראלית הצית את הריצה בסקטור, ומשם ההמשך הגיע כמעט טבעית. ברגע שמתחיל מומנטום,
כולם מגדילים חשיפה וממשיכים להזרים כספים.
ברקע גם הגיע השיפור החד בביצועים. חברות הביטוח למדו בשנים האחרונות לשים את הדגש על פעילויות הליבה, רווחי הביטוח והפרמיות, ושם נרשמה קפיצה מרשימה. אפשר לראות זאת בדוחות האחרונים של מגדל, כאשר הרווח מפעילויות ליבה זינק ברבעון האחרון בכ-36%. הנתון הזה משקף כי החברות הצליחו לייצר רווחיות יציבה, שאינה תלויה רק בתנודתיות של שוק ההון.
- מחירי ביטוח הרכב צפויים לרדת לקראת סוף השנה
- מנורה מצטיינת בשירות הפנסיה, אבל יכולה להשתפר בחלק משירותי הביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, אי אפשר להתעלם מהמרכיב הפיננסי. רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים תרמו בצורה דרמטית לשורה התחתונה. מגדל רשמה רווחי נוסטרו
משמעותיים בשנה האחרונה, ובאיילון חלק ניכר מהשיפור נבע מהכנסות השקעה, שאם היה נשמר היה מציב את המכפיל של החברה על 3 בלבד. למעשה, במבנה של החברות האלו, כל שנה חיובית בשווקים מתורגמת כמעט מידית לרווחיות חריגה.

אלקטרה פאוור: ההכנסות צמחו אבל הגפ"מ אכל את הרווח
ההכנסות צמחו בכ-17% לכ-219 מיליון שקל אבל הפסדים תפעוליים ממגזר הגפ"מ שחקו את הרווח והעבירו את אלקטרה פאוור להפסד רבעוני של 4.2 מיליון שקל; מול הגפ"מ בלט מגזר החשמל עם צמיחה משמעותית
שוק החשמל בישראל עובר בשנים האחרונות רפורמה מבנית שנועדה לשבור את מונופול חברת החשמל ולהגביר את התחרות במקטע האספקה, במטרה להוזיל עלויות ולשפר את השירות לצרכנים. הרפורמה, שמוביל משרד האנרגיה, מאפשרת לצרכנים לבחור ספקי חשמל פרטיים, המציעים הנחות של 5%-20%, שיכולות לחסוך למשקי הבית מאות עד אלפי שקלים בשנה.
עד עכשיו ההתניידות עוד קטנה כשלפי הנתונים עברו כ-263,000 משקי בית לספקים פרטיים, כשהקצב עומד על כ-20,000 בתי אב מדי חודש. הרפורמה התחילה בקיץ שעבר, ונתנה אפשרות למתקנים סולאריים ומתקני אגירה למכור חשמל
לספקים פרטיים. בחודשיים האחרונים הורחבה הרפורמה גם לתחנות כוח קונבנציונליות, בעיקר מבוססות גז, שיוכלו למכור חשמל לספקים פרטיים באמצעות מכרזים. היקף ההספק שייפתח למכרזים מוערך ב-2,000-3,000 מגה-וואט, והמימוש צפוי בתחילת 2026.
אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז) יכולה להיות מהמרוויחות העיקריות מהרפורמה. היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק האנרגיה בישראל, עם כ-400,000 לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדיים. החברה, שנרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו, פועלת בתחומי שיווק והפצת גז ביתי (גפ"מ), גז טבעי, וייזום תחנות כוח קטנות מבוססות קוגנרציה.
ב-2023, אלקטרה פאוור נכנסה לשוק אספקת החשמל ללקוחות פרטיים והקימה מוקד לקוחות ארצי, מה שהוביל להצטרפות עשרות אלפי לקוחות המעוניינים במסלולי חשמל חסכוניים. הפתיחה של השוק לתחנות כוח מבוססות גז יכול לחזק אפילו יותר את המיצוב התחרותי של החברה בשוק האספקה הביתי והעסקי.
- אלקטרה פאוור: הסכם אספקה ממתקני EDF בהיקף של כ-200 מיליון שקל
- דניאל ספיר: "אנחנו היחידים עם מלאי חשמל שיביא אותנו לרווחיות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, התוצאות הרבעוניות מאכזבות והמניה מגיבה בירידה של 4.5%. אלקטרה אמנם צמחה בהכנסות אבל מגזר הגפ"מ שנפגע מעליית עלויות במהלך המלחמה העביר אותה להפסד נקי של 4.2 מיליון שקל לעומת 2.3 מיליון רווח ברבעון המקביל. הירידה מגיעה אחרי עלייה מרשימה של 65% מתחילת השנה ו-74% ב-12 החודשים האחרונים, כששווי שוק של אלקטרה פאוור עומד על כ-591 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות
הכנסות החברה ברבעון עלו ב-17% ל-219 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.