חגי שלום
צילום: אסף לב
דוחות

טיב טעם: רבעון שיא עם עלייה ברווח הנקי ל-24.6 מיליון שקל

הרשת סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של כ-10% בהכנסות הקבוצה, שנבעה בין היתר מאיחוד פעילות "מזרח ומערב", לצד יציבות במגזר הקמעונאות וגידול במועדון הלקוחות ל-647 אלף חברים; החברה תחלק דיבידנד של כ־7.4 מיליון שקל

תמיר חכמוף | (2)

טיב טעם טיב טעם -0.39%  מציגה תוצאות שיא לרבעון השני של שנת 2025 עם צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. מועדון הלקוחות גדל בכ-16.2% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ-647 אלף חברים החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 7.4 מיליון שקל שישולם בחודש ספטמבר 2025


סך הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ- 539.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 489.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 10.2%.

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני הסתכמו בכ- 420.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 422.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ- 0.4%. הקיטון מיוחס להתייקרות כללית של מוצרי מזון במשק, עליית המע"מ, וירידה בהיקף הצריכה, אשר התקזזה מגידול במכירות בשל תכנית הנאמנות אשר תורמת לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש לחנויות הרשת שנחשף לראשונה לערכים המבדלים של הרשת ובמחירים הוגנים ולגידול בתדירות הביקורים. הגידול במכירות חנויות זהות ברבעון השני הסתכם בכ-0.2% , כאשר ברבעון זה חל חג הפסח בסוף השבוע לעומת אמצע השבוע ברבעון המקביל אשתקד, בנטרול מופע הימים של חג הפסח חל גידול של כ-2.4% בחנויות הזהות.

במגזר הסחר, סך ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ- 150.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 99.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ-51.2%. הגידול מיוחס ברובו לאיחוד, לראשונה, של תוצאותיה העסקיות של מזרח ומערב. מכירות המגזר ברבעון השני של שנה זו נפגעו מאוד במחצית השנייה של חודש יוני כתוצאה ממבצע "עם כלביא", אשר השבית חלק גדול מהפעילות במשק ובעיקר בתחום המסעדות, חנויות יין ואלכוהול ומעדניות.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני הסתכם בכ- 183.5 מיליון שקל (כ- 34% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 158.7 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-15.6%

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-38.7 מיליון שקל (7.2% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-35.5 מיליון שקל (7.3% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 8.9%. הירידה בשיעור הרווח התפעולי מיוחסת בעיקר לירידה בשיעור הרווח הגולמי של קטגוריית המוצרים הטרמיים והבשר הטרי בו הייתה עליית מחירים משמעותית בחו"ג שהחברה לא גלגלה במלואה ללקוחותיה.

ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ- 69.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-62.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-10.2%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני לכ- 24.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול  של  כ- 15.6%.

דבר החברה

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו שמחים להציג נתוני שיא בתולדות טיב טעם לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2025. במהלך הרבעון השני אוחדו לראשונה תוצאות מזרח ומערב, רכישה אשר מחזקת מאד את מגזר הסחר שלנו (התעשייה לשעבר) ותרומתה חשובה על רקע התקופה המאתגרת המשפיעה בעיקר על מגזר זה. בכוונתנו להמשיך לפעול להמשך הצמיחה והמגמה החיובית בפעילות. מגזר הסחר סובל עדיין ממחירי חומרי הגלם הגבוהים (בשר למינהו), מהפגיעה במסעדות, המלונות וחנויות היין, על רקע התקופה המאתגרת. בנוסף לכך, מהלכי הסינרגיה בין החברות טרם באים לידי ביטוי ואנו מאמינים כי הפוטנציאל הוא משמעותי.

במגזר הקמעונאות ישנם מנועי צמיחה מובהקים ובהם פעילות האון-ליין, המגזר ממשיך להציג שיפור בתוצאות מדי רבעון ביחס לתקופות מקבילות ופירות מועדון הלקוחות ותוכנית הנאמנות מוכיחות זאת עם קהל נאמן שהולך וגדל ואנו מחויבים להמשיך לתת לו את השירות וחווית הקניה הטובה ביותר לצד מחירים הוגנים.

מדינת ישראל נמצאת בתקופה קשה, אשר סופה אינו נראה קרוב עדיין. אנו לא רואים בכך גזירת גורל, מנהלים את האירועים, ממשיכים למצוא דרכים להתייעלות ולשיפור ועושים זאת בצורה טובה. אנו מייחלים לסיום המלחמה בהקדם ולהשבת כל החטופים."

לקריאה נוספת טיב טעם נוגעת ב"מחיר המשוגע" - יש סיכוי לרכישה?

מניית טיב טעם נסחרת לפי שווי שוק של כ-910 מיליון שקל לאחר שעלתה בכ-25% מתחילת השנה ובכ-45% ב-12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח המייצג לרבעון השני עומד באזור 9.3

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רותי אסף 03/09/2025 15:04
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למנכל והבעלים חגי שלום.
  • 1.
    קתרינה 27/08/2025 23:45
    הגב לתגובה זו
    יותר בריא זול וטעים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.