אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
לקראת הדוחות

לקראת דוחות אנבידיה - אלו הנתונים שיזיזו את המניה

הציפיות לרווח של 1.01 דולר למניה על הכנסות של 46.1 מיליארד דולר, מכפילים של 38 ו־28 לשנים הקרובות, תלות של 40% מההכנסות בארבע ענקיות וחשיפה לשוק הסיני – כל אלה מציבים את אנבידיה במבחן שישפיע על וול סטריט כולה

אדיר בן עמי | (2)


ביום רביעי בלילה, אחרי סגירת המסחר בוול סטריט, תפרסם אנבידיה NVIDIA Corp. 0.04%  את דוחותיה לרבעון השני. עם שווי שוק של 4.4 טריליון דולר – כמעט שמינית ממדד S&P 500 – החברה הפכה למדד־על לכל מה שקשור למהפכת הבינה המלאכותית. עבור משקיעים רבים, המספרים שתציג יהיו חשובים לא פחות מהחלטות הריבית של הפדרל ריזרב.


מניית אנבידיה עלתה השנה בכ־34% וכמעט הכפילה את עצמה מאז אפריל. השוק התרגל לראות את המניה מטפסת, אבל השאלה היא אם קצב כזה יכול להימשך. בשוק האופציות מתמחרים תרחיש של טלטלה משמעותית: שווי החברה עלול לזוז בכ־260 מיליארד דולר לכאן או לכאן בעקבות פרסום התוצאות.


תחזיות הקונצנזוס מצפות לרווח של 1.01 דולר למניה על הכנסות של 46.1 מיליארד דולר. התחזיות הרחבות יותר מדברות על רווח שנתי של 4.54 דולר השנה ו־6.42 דולר בשנה הבאה. מול המספרים האופטימיים עומדים מכפילים כמעט חסרי תקדים: 38 על רווחי 2026 ו־28 על רווחי 2027. במילים פשוטות – המניה מתומחרת לשלמות, וכל פספוס קטן עלול לעלות ביוקר.


אל תתמקדו רק באנבידיה

כריס מרפי, אסטרטג מסוסקוהנה, מזהיר שההתמקדות לא צריכה להיות רק במניה עצמה אלא גם בגלים שהיא יוצרת מסביב. לדבריו, "ההדים שאנבידיה שולחת לשוק מעניינים לא פחות מהתנועה במניה עצמה."


הקשרים של החברה עם ענקיות הטכנולוגיה מחזקים את התחושה הזו. כ־40% מהכנסות אנבידיה מגיעים מארבע חברות: מיקרוסופט, אמזון, מטא ואלפאבית. הן עצמן מהוות 34% ממדד S&P 500. התלות ההדדית יוצרת מצב שבו חולשה אצל אחת משפיעה מיידית על השנייה.


מעבר לכך, לאנבידיה נתח שוק עצום – כ־80% משוק שבבי ה־AI. היתרון הזה הפך אותה לחוליה מרכזית בכל תוכנית השקעה בתחום, אבל הוא גם חושף אותה לביקורת מתחרים ולסיכונים רגולטוריים. ברגע שמתחרה או רגולטור ישנו את כללי המשחק, התמונה עלולה להשתנות מהר.


החוליה החלשה ביותר

החוליה החלשה ביותר נמצאת כנראה בסין. אנבידיה קיבלה אישור למכור את שבבי H20 במדינה, אך בתנאי שתעביר 15% מההכנסות לממשל האמריקאי. במקביל, בייג'ינג מנסה להקטין את התלות בחברות אמריקאיות. חברת דיפסיק הסינית כבר הציגה מודל שפה חדש שעובד על שבבים מקומיים.

קיראו עוד ב"גלובל"


המצב המקרו־כלכלי מוסיף מורכבות נוספת. יו"ר הפד ג'רום פאוול הזהיר בכנס ג'קסון הול מפני האטה בשוק העבודה ומפני סיכוני אינפלציה חדשים כתוצאה ממכסים. אלו חדשות רעות במיוחד עבור חברות טכנולוגיה עם מכפילים גבוהים.


גם שוק האג"ח מאותת על חששות. פער התשואות בין אג"ח לשנתיים לעשר שנים זינק לרמות הגבוהות מאז 2021. המשקיעים מצפים להורדות ריבית, אבל בו־זמנית חוששים מהאטה בצמיחה ומהתחדשות הלחצים האינפלציוניים. בינתיים, חלק מהכסף זורם דווקא לסקטורים אחרים. מדד ראסל 2000 של מניות קטנות עלה 5% בחודש האחרון, ומדד קבלני הבתים זינק ביותר מ־10%. הטכנולוגיה, שהובילה את העליות השנה, לקחה צעד אחורה.


ובכל זאת, קשה להתעלם מהעובדה שאנבידיה היא לב הסיפור. ההשקעות הענקיות של חברות הטק בבינה מלאכותית – המהוות כ־60% מהתקציבים ההוניים שלהן – תלויות כמעט לחלוטין ביכולת שלה לספק שבבים מתקדמים. לכן, הדו"ח הקרוב של אנבידיה לא יבחן רק אם החברה עומדת בתחזיות, אלא גם אם הנרטיב כולו – זה שהחזיק את וול סטריט השנה – עדיין בתוקף. אם התוצאות יאכזבו, זו עלול להשפיע על כל שוק המניות האמריקאי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני מושקע באינבידיה עוד מאפריל 24 קניתי ומכרתי מס פעמים אך הפעם אני חושש.מתוך 170 מניות מכרתי שליש (ל"ת)
    אנונימי 26/08/2025 23:27
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 27/08/2025 09:25
    הגב לתגובה זו
    אתה תמיד חושש ממניות ארביטראג עכשיו אתה חושש מאינבידיה אם אתה תמיד חושש אז אל תשקיע במניות.אל תשתף אותנו בחששות שלך.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.