וול סטריט נסחרת באדום: עקומת התשואה מקבלת האשמה

תשואת האג"ח ארוכת הטווח בארה"ב ירדה לזמן קצר מתחת לתשואת האגרות קצרות הטווח, אירוע אשר מעלה חששות מסוייגים מתחילתו של מיתון, מרקורי צונחת 8.6%, אודיוקודס משילה 2.5%
יוני נאמן |

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בשעה זו בירידות שערים, ביום מסחר תזזיתי ולא אופייני לתקופת החגים אשר לרוב שקטה יחסית. המדדים נסחרו בחלקו הראשון של המסחר בעליות שערים, זאת לאור ירידה חדה במחירי הנפט, אשר מאבדים 1.7% לרמה של 57.45 דולר, אך בהמשך אירוע חריג בשוק האג"ח עורר פחד בקרב המשקיעים. תשואת האגרות ארוכות הטווח (10 שנים) ירדה לזמן קצר מתחת לתשואת האגרות קצרות הטווח (שנתיים), אירוע אשר היווה בעבר אינדיקטור לתחילתו של מיתון בכלכלה. כיום, הדעות הן שאינדיקטור זה איבד ממשמעותו, אך המדדים עברו להיסחר בירידות שערים. היום לא פורסמו נתוני מאקרו חדשים.

מדד הנאסד"ק נסחר בשעה זו בירידה של 0.77% לרמה של 2,232 נקודות, מדד הדאו ג'ונס משיל 0.72% לרמת 10,804 הנקודות.

בקרב הסקטורים השונים בולט היום מגזר האנרגיה, הנסחר בסנטימנט שלילי, זאת לאור נסיגה מטה של מחירי הנפט. ברקע לירידה בזהב השחור, דיווחים על מזג אויר חם מן הרגיל לעונה. עוד במרכז העניינים, המגזין היוקרתי "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום, כי על פי נתונים מחברת מאסטרכרד הבינלאומית, נרשם גידול של 8.7% במכירות בעונת החגים בהשוואה לשנה שעברה.

אמריקניות במרכז

קמעונאית האינטרנט אמזון (AMZN) דיווחה כי השנה נרשמו שיאים בביקוש לנגני מוזיקה ניידים מסוג איי פוד ומשחקי מחשב של חברת אפל (AAPL). מתחילתו של חודש נובמבר ועד חג המולד נמכרו כ-108 מיליון מוצרים, ציינה החברה. מניות אפל מגיבות בעליה של 1.3% לרמה של 74.3 דולר, מניות אמזון משילות 1.5% לרמה של 48.5 דולר.

ישראליות בוול סטריט

מפתחת כלי התוכנה לבדיקת מערכות, מרקורי (MERQE), צונחת היום בשיעור של 8.7% לרמה של 28.6 דולר. החברה הודיעה היום, כי ביקשה מבורסת הנאסד"ק הארכה למועד הגשת דוחותיה הרבעוניים לרשויות ה-SEC, מועד שנקבע ל-3 בינואר 2006. מן החברה נמסר עוד, כי למרות ה"התקדמות הניכרת" שביצעה לטובת סיום עדכון הדוחות, יש צורך בזמן נוסף כדי להתאימם לדרישות הנאסד"ק.

מניות פרטנר (PTNR) נסחרות בירידה של 0.96% לרמה של 8.22 דולר. החברה מרכזת תשומת לב היום, לאחר שהודיעה במסיבת עיתונאים שנערכה לציון שנה להשקת הדור השלישי על השקת שירות חדש, תא הודעות וידאו- שיתוף פעולה עם חברת קומברס אשר מושק לראשונה בישראל, ובין הבודדים שהושקו בעולם.

יצרנית שבבי הפלאש הישראלית, אם-סיסטמס (FLSH), נסחרת בירידה של 1.7% לרמה של 33.92 דולר, זאת למרות שהדיסק און קי של החברה נבחר למקום ה-9 ברשימת 50 הגדג'טים המוצלחים במחצית המאה האחרונה של מגזין המחשבים "פי.סי" היוקרתי.

דלתא גליל (DELT) הודיעה היום כי דב לאוטמן, מייסד ובעל השליטה (25%), יכהן מפברואר כמנכ"ל וכיו"ר החברה למשך שנה זאת במקום ארנון טיברג שפרש. מניות החברה מגיבות בירידה של 1% לרמה של 6.21 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.