קרן חזון תורפז
צילום: ששון משה

תורפז רכשה חברת מזון גרמנית ב-10.7 מיליון אירו

החברה הגרמנית, Schumann & Sohn GmbH, פועלת בתחום הטעמים למזון. המטרה: הרחבת בסיס הלקוחות והרחבת סל המוצרים המשולב
איציק יצחקי | (3)

חברת תורפז תעשיות רכשה 100% מהון המניות של החברה הגרמנית, Schumann & Sohn GmbH, הפועלת בתחום הטעמים למזון. התמורה: כ-10.7 מיליון אירו. העסקה, שהושלמה בסוף השבוע, מומנה באמצעות אשראי בנקאי.

הרכישה מהווה המשך אסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית של תורפז, ומחזקת את מעמדה בתחום הטעמים המתוקים באירופה המערבית. חברת שומאן, שנוסדה על ידי משפחת שומאן ב-1948, בעלת מוניטין רב בתחומה, מכרה ב9 החודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר, 2024 כ-6.7 מיליון יורו, קצב מכירות דומה לשנת 2023. מחזור המכירות בכל שנת 2023 היה כ-9 מיליון יורו. שיעור הרווחיות של שומאן דומים לשיעור הרווחיות של חטיבת הטעמים של תורפז.

החברה הגרמנית מפעילה אתר ייצור ופיתוח בKarlsruhe, גרמניה, ומעסיקה 21 עובדים. מינוף הסינרגיה בין החברות צפוי לייצר לתורפז הזדמנויות Cross-Selling, הן באמצעות הרחבת בסיס הלקוחות והן דרך הרחבת סל המוצרים המשולב. הפורטפוליו המשלים של שומאן, המתמחה בפתרונות טעם לתעשיית המזון ותוספי התזונה, צפוי להגדיל את המענה לצרכי הלקוחות של תורפז בשוק האירופאי.

קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז: "רכישת שומאן הינה המשך מימוש אסטרטגיית ההתרחבות הגלובאלית של תורפז וחיזוק מעמדה תוך כניסה לשוק הטעמים המתוקים בגרמניה. אנו זיהינו את פוטנציאל הצמיחה על בסיס הלקוחות וערוצי ההפצה של שתי החברות. מינוף הסינרגיה בין החברות תאפשר לתורפז לנצל את היתרונות התחרותיים של שתי החברות ולהאיץ את קצב הצמיחה האורגנית".

גב' סבינה שומאן, בעלת המניות בשומאן, ומר גרד  מוסמאן, ממנהליה של שומאן, אשר ימשיכו ללוות את שומאן לתקופת מעבר: "שילובה של שומאן בקבוצת תורפז תביא עמה הזדמנויות חדשות להרחבת סל המוצרים וערוצי ההפצה של שומאן, על-ידי מינוף פריסתה הגיאוגרפית של תורפז, ויאפשרו את שימור המורשת של שומאן ופיתוח עסקיה בשוק הטעמים הגרמני".

רכישה זו מצטרפת ל-3 רכישות שבוצעו על-ידי תורפז בשנת 2024, חברת הטעמים האנגלית Flavours and Essences, רכישת  Sunspray מדרום אפריקה ורכישת קבוצת Clarys & Willich הבלגית-גרמנית. בסה"כ ביצעה תורפז 20 רכישות מאז הקמתה.

אודות תורפז תעשיות

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 10/11/2024 20:33
    הגב לתגובה זו
    אך מי ש"ישב" ירוויח אט אט צריכים פשוט סבלנות לסוג חברה כזו
  • 1.
    משקיע 10/11/2024 12:35
    הגב לתגובה זו
    צמיחה דרך רכישות ללא השבחה כגון הורדת כוח אדם מנהלתי - כלומר סתם להגדיל מחזור כי אין צמיחה
  • דן 10/11/2024 12:54
    הגב לתגובה זו
    הרווחיות נראית קצת יותר גבוהה מהריבית וגם כתבו שתהיה התיעלות
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.