פז בית זיקוק אשדוד
צילום: אבי שאולי

פז בית זיקוק מתרסקת ב-30% ביום הראשון שלה בבורסה

פז קיבלה שווי נמוך מדי בפיצול וזינקה באותו יום. היום מגיע הצד השני - בית הזיקוק קיבל שווי גבוה מדי והמניה מתרסקת
נתנאל אריאל | (11)

מניית פז נפט זינקה בשבוע שעבר בעקבות פיצול בית הזיקוק. המשקיעים ראו את התמחור הנמוך של פז עצמה ושלחו את המניה למעלה ב-18% באותו יום. אבל היום מגיע הצד השני, מניית פז בית זיקוק  פז בית זיקוק החלה להיסחר כעת והמניה נופלת ב-30%. 

מה שקרה בשבוע שעבר הוא הפחתה של ההון העצמי של בית הזיקוק (הפעילות שהופרדה) מתוך כל ההון של פז, לכן גם מחיר המניה של פז ירד באותו יחס. אז התאמת הערך עברה לפז בית זיקוק, אבל המשקיעים לא חושבים שזה השווי הנכון. עובדה - מניית פז זינקה בשבוע שעבר. המשמעות היא שהמשקיעים נתנו ערך גבוה יותר למניית פז עצמה ולכן הם גם נותנים ערך נמוך יותר למניית פז בית זיקוק.

במספרים - מניית פז פז נפט נסחרה לפני הפיצול ב-423 שקל, מתוכם על פי החברה 161.3 שקל שויכו לבית הזיקוק, כלומר - במניית פז נשארו 262 שקלים לכל הפעילויות של פז - פעילות הקמעונאות yellow ופרשמרקט (וגם וסופר יודה ובקרוב חביב), לצד פעילות האנרגיה שבעיקרה אספקת דלקים-תחנות דלקים ויש גם את היהלום שעוד לא לוטש - פעילות הנדל"ן. 

פז בית זיקוק קיבלה שווי של 2.015 מיליארד שקל, אבל כעת היא נופלת ב-30% ונסחרת במחיר של 113.9 שקלים למניה ושווי שוק של 1.42 מיליארד שקל בלבד. אז מאחר שמניית פז נפט זינקה בשבוע שעבר כי השווי היה נמוך מדי - מניית פז בית זיקוק נופלת היום כי השווי שקיבלה בפיצול היה גבוה מדי. 

פז כזכור החליטה לפצל את פעילות בית הזיקוק ולחלק את המניות כדיבידנד בעין לבעלי המניות שלה. המחזיקה הגדולה במניות של פז בית זיקוק היא שפיר הנדסה עם 15.9% מהמניות, אחריה המוסדיים - מגדל ביטוח עם 7.9%, הראל עם 7.4%, מנורה עם 7.4%, כלל עם 6.7%, הפניקס עם 6%, מור עם 4.6% וגם חברת סאמיט של זוהר לוי עם 7.7%.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לרון 31/08/2023 09:54
    הגב לתגובה זו
    שקניתי אתמול פז זיקוק,לא המלצה,אל תצפו לעליה מטאורית,זו מננית ערך שתעלה לאט
  • 5.
    לרון 31/08/2023 09:53
    הגב לתגובה זו
    אינן מתבצעות בזול,אין חיה כזו =כא"נ כי איך נרוויח?
  • 4.
    לרון 30/08/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
    מכר פז בעליה ,קנה אתמול אלקטריאון וקונה היום את ה"מתרסקת של ביז" פז זיקוק
  • מחר תטוס לדעתי (ל"ת)
    דניאל 30/08/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
  • אחי, אנחנו לא מכירים אותך (ל"ת)
    מי 30/08/2023 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוד 30/08/2023 12:04
    הגב לתגובה זו
    שווי אמיתי צ"ל ירידה של 62%
  • 'ww 30/08/2023 18:17
    הגב לתגובה זו
    נכון.....
  • 2.
    דוד 30/08/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    אם פז בתי זיקוק שווה 161 שקל למניה מנית בזן אמורה להיות 200 שקל למניה ובפועל מחירה שקל ועשרים אגורות מדינת קומבינות
  • בחייאת, תדבר על שווי חברה ולא שווי מניה. (ל"ת)
    אבישלום 30/08/2023 13:04
    הגב לתגובה זו
  • דוד 30/08/2023 13:16
    שווי בזן חיפה3.5 פז בית זיקוק שווי 2 מיליארד
  • 1.
    העיקר לקחו מס דיוידנדים על החלוקה. (ל"ת)
    אמנון 30/08/2023 11:08
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.