פייסבוק שוכרת מאפי ומליסרון במאות מיליוני שקלים; חוזה ענק לגב ים
עסקאות בשוק הנדל"ן המניב ממשיכות להחתם בקצב גבוה, אפילו בפרויקטים שטרם הושלמה בנייתם. היום דווח על חמש עסקאות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
גב ים -0.33% דיווחה כי חברת הטכנלוגיה והמדע הגרמנית מרק (Merck) ושלוש חברות טכנולוגיה נוספות חתמו על עסקאות שכירות בגב-ים קמפוס העברית בשווי כולל של 60 מיליון שקל לכל תקופת השכירות בשטח כולל של כ-3500 מ"ר. משך החוזים שנחתמו הוא בין 10 ל-15 שנים.
עוד בתחום הנדל"ן המניב - מליסרון -0.69% ואפי נכסים -1.03% מודיעות על חתימה על הסכם שכירות במתחם שרונה בתל אביב עם חברת מטא (פייסבוק לשעבר). על פי ההסכם מחצית משטחי המשרדים במגדל A בפרויקט, בשטח כולל של 51 אלף מ"ר, המתפרשים על פני 20 קומות יושכרו לחברה למשך 7 שנים עם שתי אופציות להארכה בת 3 שנים כל אחת. כמו כן יושכרו 660 מקומות חניה. היקף העסקה צפוי לעמוד על כ-750 מיליון שקל. בניית מגדל A צפויה להסתיים בתום שנת 2023.
יריב בר-דעה, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בגב-ים: "גב-ים קמפוס העברית מייצר את האקוסיסטם המושלם עבור זירת ההייטק בירושלים, כאשר אנו רואים את מרקם החברות שמצטרפות לקמפוס ביניהן חברות ותיקות לצד סטרטאפים פורצי דרך, ובטוחים כי הודות לשותפות האסטרטגית עם האוניברסיטה העברית בירושלים ימשיכו לצמוח ולהתפתח. בחירתה של חטיבת האלקטרוניקה של ענקית הטכנולוגיה והמדע מרק ((Merck בגב-ים קמפוס העברית בירושלים כשותפה טבעית להתרחבותה בארץ, מביעה בצורה הטובה ביותר את חוזקו של קמפוס העברית ואת חשיבות השותפות האסטרטגית עם מוסדות אקדמאיים כקטר להמשך פיתוח ההייטק הישראלי".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ההסכם שנחתם היום הוא הסכם משמעותי וחשוב. לחברות הטכנולוגיה בישראל יש חלק משמעותי בצמיחת שוק המשרדים ואנו מאמינים שהשוק עוד יתפתח ויצמח. פרויקט LANDMARK הוא פרויקט ייחודי, העומד בסטנדרטים גבוהים ביותר של בנייה ושירות ומבטיח לכל העובדים בבניין סביבת עבודה אופטימלית, מלאה וחווייתית".
- האוני' העברית נגד וינשטיין: מה לשופט ולמועצה המפקחת על ניסויים בבעלי חיים?
- הושגה פשרה בין האוניברסיטה העברית והמו"לים לשימוש הוגן בספרי הוראה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳