גיא ברנשטיין מנכל מגיק
צילום: מג'יק
דוחות

מג'יק עומדת בציפיות אבל צופה ירידה חדה בצמיחה. המניה יציבה בטרום בוול סטריט

התחזית לשנה הקרובה: צמיחה בהכנסות של 12.5% בלבד, לעומת 29% בשנה האחרונה. החברה רשמה הכנסות של 133 מיליון דולר ברבעון, מעל הצפי ל-125 מיליון, ועמדה בשורת הרווח הנקי על רווח של 26 סנט למניה; מאז נובמבר איבדה המניה 25% מערכה
נתנאל אריאל |

חברת התכנה הדואלית מג'יק 1.55% , המספקת פתרונות אינטגרציה עסקית וייעוץ בתחומי התמיכה הטכנית מדווחת כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2021 עלו בכ-27% ל-133 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים בוול סטריט ל-125.5 מיליון דולר, ולעומת 104.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה ב-24% ל–12.6 מיליון דולר, או 26 סנט למניה, לעומת 10.3 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.  

עם זאת, הצמיחה ברווח התפעולי על בסיס Non-GAAP נמצאת בהיחלשות ל-30% וכ-20 מיליון שקל לעומת צמיחה של 36.6% ברבעון המקביל עם כ-15 מיליון דולר.

התחזית קדימה - צמיחה בהכנסות של 12.5% לעומת 29% בשנה האחרונה

החברה צופה ירידה משמעותית בצמיחה בשנה הקרובה. החברה מצפה להכנסות של 535-545 מיליון דולר, כלומר אמצע טווח התחזית הוא צמיחה של 12.5%, וזאת לעומת צמיחה של 29% בשנה האחרונה, כאשר היא הכניסה ב-2021 כ-480 מיליון דולר.

מג'יק נסחרת בת"א ובנאסד"ק והיא מספקת ומפתחת פתרונות חכמים לפיתוח אפליקציות עסקיות ולאינטגרציית מערכות מבוססי Cloud ו-On-Premise. החברה פועלת בכ-50 מדינות בעולם תוך שיתוף פעולה עם בתי תוכנה, אינטגרטורים, יועצים ושותפי OEM, בהם אורקל, סיילספורס, SAP ו-IBM.

מניית החברה עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-12%, כאשר מאז חודש נובמבר האחרון היא איבדה 25% מערכה ונסחרת כעת בשער של 18 דולר למניה (58 שקל) המגלם שווק שוק של 882 מיליון דולר (2.86 מיליארד שקל) 

גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק תעשיות תוכנה: "שיעור הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-14.9% ומשקף את יכולתנו לשמור על רווחיות חרף עליות השכר שעימן מתמודדת תעשיית ההייטק, כמו גם מגזרים רבים אחרים. לצד החשיבות ההולכת וגוברת של תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים, אנו עדים לביקוש לסל הפתרונות שאנו מציעים ללקוחותינו וממצבים את המשך צמיחתנו."

דיבידנד

החברה תחלק דיבידנד עבור המחצית השניה של 2021 בסכום של 21.6 סנט למניה ובסכום כולל של כ-10.6 מיליון דולר, אשר ביחד עם הדיבידנד אשר חולק בגין המחצית הראשונה של 2021  בסך של 11.5 מיליון דולר, מהווים 75% מהרווחים לשנת 2021 כולה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הדיבידנד ישולם ב-7 באפריל 2022, כאשר היום הקובע יהיה ה-24 במרץ 2022.

התוצאות לשנה כולה:

ההכנסות בשנת 2021 עלו בכ-29.4% לשיא של כ-480.3 מיליון דולר, לעומת 371.2 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP בשנת 2021 עלה בכ-27.0% לשיא של כ-66.8 מיליון דולר, לעומת 52.6 מיליון דולר אשתקד.  

הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות מג'יק על בסיס Non-GAAP לשנת 2021 עלה בכ-23.5% והסתכם לשיא של כ-46.0 מיליון דולר, או 94 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 37.2 מיליון דולר, או 76 סנט למניה בדילול מלא, אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2021 הסתכם לכ-41.0 מיליון דולר, לעומת 52.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.