טלאסול חברת בת של אלומיי השלימה עסקת מימון בהיקף של 175 מ' אירו
חברת האנרגיה המתחדשת אלומיי -2.82% הדואלית (סימול: ELLO) הודיעה כי טלאסול S.L המחזיקה בבעלותה תחנת כוח פוטו-וולטאית עם כושר ייצור של 300 מגוואט באזור העיר טלאוואן, קסרס, בספרד, אשר 51% ממנה מוחזקים על ידי החברה, השלימה סגירה פיננסית של הסכם מימון, שעליו דיווחה החברה בעבר, בסכום מצטבר של 175 מיליון אירו, שיסופקו על-ידי מלווים מוסדיים אירופיים.
המימון כולל הלוואה בסכום של 155 מיליון אירו לתקופה של 22.5 שנים, והלוואה בסכום של 20 מיליון אירו לתקופה של 21 שנים. משך החיים הממוצע המשוקלל (weighted average life) של המימון החדש הוא כ-11.5 שנים, לעומת משך חיים ממוצע משוקלל מקורי של 5.5 שנים במימון הקודם (כהגדרתו מטה) . המימון החדש נושא ריבית שנתית קבועה בממוצע משוקלל של כ-3% לעומת שיעור ריבית משתנה של כ-3% בממוצע שקובע באמצעות SWAP במימון הקודם.
הסכומים של המימון החדש ישמשו את החברה עבור פירעון מוקדם של יתרת החוב של המימון הקודם שהועמד לטלאסול, בסכום של 121 מיליון אירו (לעיל ולהלן "המימון הקודם"); הפקדת 6.9 מיליון אירו בחשבון הבנק של טלאסול כקרן לשירות החוב, הפקדת 10 מיליון אירו בחשבון הבנק של טלאסול כבטוחה לכתב אשראי (LC) להסכם גידור מחיר החשמל (PPA) (להלן, "כתב אשראי ל-PPA"). כתב האשראי ל-PPA יקטן במיליון אירו מדי שנה עד לסכום מינימלי של 3.5 מיליון אירו שישוחררו במועד סיום ה-PPA, שחרור ה-SWAP לשער הריבית של המימון הקודם בסך 3.29 מיליון אירו עלויות עסקה המוערכות ב-3 מיליון אירו; וכן דיבידנד לבעלי המניות של טלאסול בסכום של כ-31 מיליון אירו (להלן, "הדיבידנד המיוחד").
הדיבידנד הצפוי יחד עם הדיבידנד הרגיל לתקופה שהסתיימה בספטמבר 2021 בסכום של 5.3 מיליון אירו והשחרור של ההון העצמי שיועד למימון בצ"מ (contingent equity) שהפקידו בעלי המניות של טלאסול בהקשר למימון הקודם בסך של 4.3 מיליון אירו, מסתכמים תזרים מזומנים של כ-41 מיליון אירו שתחלק טלאסול לבעלי מניותיה, כאשר חלקה הצפוי של החברה מתוכו הוא כ-20.9 מיליון אירו.
- הליוס חותמת על חוזה אגירת חשמל של 100 מיליון שקל
- אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו מרוצים מאוד מהמימון החדש של טלאסול," אמר רן פרידריך, מנכ"ל וחבר הדירקטוריון של אלומיי. "המימון צפוי לשפר את תזרים המזומנים הפנוי השנתי הממוצע של טלאסול בכ-3 מיליון אירו בתשע השנים הנותרות של ה-PPA. הכספים המיידיים שהתקבלו מהמימון החדש משפרים את יכולתה של טלאסול לחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה, לרבות החברה".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳