דוחות

אאורה: צמיחה של 43% ברבעון ורווח של 18 מ' ש'; תחלק דיבידנד של 4 מ'

החברה הממוקדת בבנייה למגורים בפרויקטים של התחדשות עירונית מדווחת על הכנסות של 256 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020. הרווח התפעולי עמד על כ-34 מיליון שקל. המנכ"ל יעקב אטרקצ'י: "מול היצע נמוך של קרקעות בשוק, לאאורה צבר אדיר. צופים רווח גולמי של מאות מ' ש' בשנים הבאות"
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה אאורה

חברת הבנייה למגורים אאורה -2.94% מכרה 76 דירות ברבעון האחרון של 2020 במהלכו הציגה צמיחה של כ-43% בהכנסות לעומת רבעון מקביל, לרמה של 256 מיליון שקל. החברה, שמתמקדת בפרויקטים של התחדשות עירונית דיווחה על רווח רבעוני של 18.4 מיליון שקל, כפול מבתקופה המקבילה. הרווח התפעולי עמד על כ-34 מיליון שקל, בהשוואה לכ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל. באאורה הודיעו על דיבידנד בסך 4.2  מיליון שקל.

ב-2020 כולה מכרה החברה 324 דירות ב-549 מיליון שקל, לעומת 476 בתקופה המקבילה. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל והרווח התפעולי ב-96 מיליון שקל. הרווח הגולמי הוכפל לכ-130 מיליון שקל והרווח הסתכם ב-43 מיליון שקל. ההון העצמי בסוף התקופה עמד על 369 מיליון שקל, לעומת 281 מיליון שקל אשתקד, כשהגידול הושפע בין היתר מהנפקה מניות בסך 44 מיליון שקל. 

מימוש נכסים שאינם בליבת העסקים של החברה - במהלך שנת 2020 מימשה החברה 3 נכסים שהשבחתם הסתיימה ואינם בליבת העסקים: בפרדס חנה, בצומת סביון קרית אונו ובפינת הרחובות שינקין ומלצ'ט בתל אביב. מכירת הנכסים תרמה בשנת 2020 לתזרים, נטו של כ-50 מיליוני שקל ורווח גולמי של כ-9.8 מיליוני שקל.

עוד מציינים בחברה את הורדת המינוף, עם פירעון של כ-227 מיליוני שקל של אגרות חוב, וגיוס כ-100 מיליוני באג"ח במח"מ ארוך לטובת הורדת עלויות המימון והתאמה של לוח הסילוקין להתקדמות העסקית.

ב-2021 צופה החברה להתחיל כ-7 פרויקטים חדשים שיכללו כ-1,300 דירות (מתוכם חלק החברה הוא 964 דירות). פרט לפרויקטים אלה, מקדמת אאורה רישוי, תבעו"ת וחתימת דיירים בעוד כ-29 פרויקטים שיכללו כ-16 אלף דירות,  מתוכם חלק החברה הוא כ-12 אלף דירות. ברשות אאורה פרויקטים ועתודות קרקע בהיקף של 20 אלף יחידות דיור. הרווח הגולמי בפרויקטים בביצוע שטרם הוכר בהיקף של כ-557 מיליוני שקל. בסוף 2020 בקופת החברה היו 110 מיליון שקל.

"המיקוד בהתחדשות עירונית ייצר לחברה פרויקטים רבים שנמצאים משלב התכנון, הביצוע, השיווק ועד אכלוס סופי. לכן, אל מול היצע נמוך מאוד של קרקעות זמינות לבניה בשוק, שמוביל בין היתר לעליית מחירים בשוק, לאאורה יש צבר פרויקטים אדיר וצומח, במיוחד באזורי הביקוש, המותאם בדיוק לביקושים הקשיחים שהשוק הישראלי חווה ויחווה בשנים הקרובות", אמר יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בנינים בשדרה בחולון 21/03/2021 14:06
    הגב לתגובה זו
    מזה 4 שנים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳