איתמר מדיקל חושפת השקעה מחברת המכשור ResMed ששוויה 30 מיליארד ד'
רגע אחרי שדיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2020 והשנה כולה, מנכ"ל איתמר , גלעד גליק חושף השקעה בחברה מצד מפתחת המכשור הרפואי רזמד (RMD) העוסקת גם היא בתחום הפרעות השינה. גליק מגלה כי בהנפקה שהשלימה איתמר לפני כחודש בנאסד"ק לקחה חלקה חלק רזמד. בצד הצעת מכר של קרן ויולה, איתמר גייסה 44.8 מיליון דולר כשההערכות בשוק הוא שרזמד לקחה נתח משמעותי בגיוס והשקיעה כמה מיליוני דולרים בחברה.
"יש לנו כעת עמדה נוחה יותר לצמוח אורגנית וכן לחפש הזדמנויות לצמיחה לא אורגנית", אמר גליק בשיחה עם המשקיעים והתייחס להנפקה בוול סטריט: "אנו נהנים מנזילות משופרת בשוק האמריקאי. צירפנו כמה משקיעים חדשים, בהם רזמד, שהיא מובילה בתחום הרפואה הדיגיטלית ויש לה פתרונות רפואה מרחוק בענן".
רזמד האוסטרלית הוקמה בסוף שנות השמונים וכיום בסיסה בסן דייגו. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-30 מיליארד דולר ודיווחה באחרונה על הכנסה רבעונית בסך 800 מיליון דולר, צמיחה של 8.7% ורווח של 1.41 דולר למניה, עלייה של 16.5% לעומת הרבעון המקביל. את ההנפקה של איתמר בוול סטריט בה לקחה חלק הוביל סינדיקט של שלושה בנקים אמריקאים : Piper Sendler/Cowen/SVB Leerink.
הסינרגיה בין הפעילות של רזמד לזו של איתמר מעלה אפשרות להסכם השקעה אסטרטגית בהמשך הדרך. ואכן, השאלה הגדולה שיכולים לשאול כעת בשוק היא מהו עתיד היחסים בין שתי החברות, בהמשך לחשיפה של גליק. בשוק חברות הרפואה מה שמתחיל כרכישה של נתחים זעירים לעתים ממשיך בהפיכה לבעל עניין, וכמו שמקווים יזמים רבים – גם באקזיט.
- ג'פריס: אפסייד של 40% במניית אנרג'יאן. מעלים המלצה ל'קנייה'
- האסדה של אנרג'יאן הגיעה - הגז צפוי לזרום מ"כריש" ברבעון השלישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, מדיטייט הייתה חברה מוחזקת (17%) של אולימפוס לפני שהאחרונה הודיעה זה עתה על רכישתה, כחלק ממימוש הסכם אופציה עליו חתמוה הצדדים. אולימפוס תשלם 250 מיליון דולר עבור יתרת ההחזקות בחברה, בעסקה שמשקפת למדיטייט שווי של 300 מיליון דולר. עוד עסקת ענק שזכורה מהשנים האחרונות ובוצעה במתווה דומה הייתה זו של מדטרוניק ומזור הישראלית. מדטרוניק השקיעה בשני סבבים גיוס של מזור עד שעלתה להחזקה של 11% מהחברה. זה היה גם שיעור ההחזקה שלה כשהודיעה על רכישת מזור בתמורה ל-1.6 מיליארד דולר.
כמובן שעוד חזון למועד, מבחינת המשקיעים הקיימים באיתמר, התקווה בשלב הנוכחי הוא שאכן ההשקעה של רזמד בחברה תביא איתה ערך מוסף ושהסיפור לא מסתיים באזכור בשיחת משקיעים ונפנוף במוניטין של חברת ענק.
בינתיים, באיתמר צופים כי השנה ההכנסות יסתכמו ב-52-53 מיליון דולר (צמיחה של 27%-29), בדומה לצפי האנליסטים לסך של 52 מיליון דולר. את הרבעון הרביעי של 2020 סגרה עם הכנסות שיא של 12.8 מיליון דולר, כשבכך הכתה את תחזיות האנליסטים לנתון של 12.3 מיליון דולר. ואולם בשורה התחתונה החברה פספסה את התחזיות והציגה הפסד של 21 סנט למניה, עמוק יותר מתחזית האנליסטים להפסד של 13 סנט למניה. ההפסד מיוחס לגידול בהוצאות המימון (הפרשי מט"ח), הוצאות משפטיות והרחבת יכולות המכירה והשיווק. בשנת 2020 כולה הסתכמו ההכנסות ב-41 מיליון דולר.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?
