שרון פימה, מנכ"ל מיט-טק
צילום: יח"צ

מיט טק משקיעה מיליון אירו ב-Peace Of Meat

ההשקעה הנה שלב ראשון בתהליך רכישה כולל בהיקף של 17.5 מיליון דולר של החברה הבלגית המפתחת מוצרי שומן מתורבת על בסיס תאי-גזע; אז כמה יעלה להכין קילו סטייק בסוף?
ערן סוקול | (6)

חברת מיט-טק ​המפתחת תהליך להדפסה תעשייתית של בשר נקי באמצעות מדפסת תלת-ממד, מדווחת על השקעה של 1 מיליון אירו בחברת Peace Of Meat - POM, הפועלת בתחום מוצרי השומן המתורבת. ההשקעה הנה שלב ראשון בתהליך רכישה כולל וזאת בהמשך להודעת החברה מחודש ספטמבר על חתימת מכתב כוונות לרכישת 100% ממניות חברת היעד בהתאם לתוכנית האסטרטגית הרחבה של מיט-טק להטמעת טכנולוגיות חקלאיות מבוססות תאים.

 

לקריאה נוספת:

> "כולם מנסים להדפיס בשר תחליפי. אנחנו הולכים על היהלום שבכתר - הדפסת בשר אמיתי; כל 20 שניות נייצר סטייק"

חברת POM שבסיסה בבלגיה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית, מוגנת קניינית, המבוססת על תאי-גזע לייצור שומנים מן החי באמצעות ריבוי בביוריאקטורים, ממקורות כמו: בקר, עוף אווז וזאת ללא פגיעה כלשהי בבע"ח. החברה הנרכשת ביצעה מבחני טעימה למוצרים היברידיים (על בסיס צמחי עם 20% שומן עוף מתורבת). מתוך 150 המשתתפים במבחני הטעימה כולם הצביעו באופן ברור על טעם של עוף.

רכישת יתרת האחזקות בחברה תהיה כפופה להשלמת הסכם סופי, לפיו מיט-טק תרכוש את כל ההון העצמי של POM בסך כולל של 17.5 מיליון דולר, באמצעות שילוב של מזומן ומניות מיט-טק, בכפוף לעמידת החברה הנרכשת באבני דרך טכנולוגיות לאורך תקופה של שנתיים.  

בכוונת מיט-טק למנף את טכנולוגיות השומן המתורבת של POM כדי להרחיב את היצע מוצריה על בסיס תאים, על ידי האצת פיתוח מוצרי שומן מתורבת וקיצור זמני ההגעה לשוק. 

כאמור, רכישה זו הנה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של מיט-טק, במטרה לייעל את תהליכי הפיתוח ולהרחיב את מגוון מוצרי החברה, כדי לחדור לשוקי טכנולוגיית הבשר המתורבת בזמן קצר ככל האפשר. 

שרון פימה, מנכ"ל וה-CTO של חברת מיט-טק: "הרכישה המיועדת של POM שהנה ממובילות תחומה בעולם, מדובר ברכישה סינרגטית אשר מסייעת להאיץ את תהליכי פיתוח ופותחת מגוון רחב של אפשרויות ליצירת שומן מתורבת שהנו מוצר מבוקש בפני עצמו. רכישה זו מקצרת את זמן ההגעה שלנו למכירות ראשונות בשוקי היעד".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אז כמה זה יעלה בסוף?

לשאלת אתר ביזפורטל לגבי הליך הייצור ועלויות הייצור של הבשר העתידי שתייצר מיט-טק (בהנחה שאכן החברה תשלים בהצלחה את כל הפיתוחים הנדרשים לצורך כך), הסביר פימה כי נכון לכרגע, חומר הגלם אשר משמש את מיט-טק לצורך הכנת ה"דיו" ממנו מדפיסה החברה בשר, הינו תרבית המכילה נוזלים, סוכרים וחלבונים אשר כרגע רוכשת החברה תמורת כ-50 דולר לכל קילו סטייק. 

עם זאת, החברה נמצאת כעת בעיצומו של פיתוח תרבית דומה המופקת מצמחים אשר השלמת פיתוחה (ככל שתושלם) צפויה להוזיל משמעותית את עלות הייצור לרמה של 5-10 דולר לקילו סטייק.

לדברי פימה, "אסטרטגיית מיט טק הינה לפתח דרך חברות הבת טכנולוגיות נוספות אשר יאפשרו הגעה מוקדמת יותר לשוק עם מוצרים היברידיים המשלבים חלבון מן הצומח ושומן מתורבת. אפשר להתייחס לכך כאל ''ביונד מיט משודרג'' וישנה התעניינות רבה בשוק לעניין זה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ניצן הורוביץ 20/10/2020 20:59
    הגב לתגובה זו
    במטותא מכם הינכם פועלים בדיוק כמו לולן המראה לתרנגול חצי עבודה. הוצאתם מתחת ידכם מאמר מפואר אך ללא סימוכין למקור, אולי זו המצאה מקורית של כתב משועמם?
  • 5.
    כל חברות הבניה הגדולות הגדילו את המכירות, ועדיין בוכים (ל"ת)
    אני 19/10/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ביונד מיט 19/10/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
    ביונד מיט אותו מגרש משחקים
  • 3.
    משה 19/10/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    תזהרו
  • 2.
    טכנולגיה מהפכנית בנסדק היא כבר היתה שווה מילארד לפחות .. (ל"ת)
    A.s 18/10/2020 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי שלא קונה יצטער (ל"ת)
    18/10/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.