שי מרצקי
צילום: יח"צ

בונוס ביוגרופ מגייסת 8.5 מיליון שקל ללא דיסקאונט

חברת הביוטק שהחלה בפיתוח תרופה לקורונה תנפיק מניות וכתבי אופציה, במחיר גבוה מהשוק;  את הגיוס תוביל קרן ההון סיכון SIBF שתשקיע כ-7 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (8)

חברת בונוס ביוגרופ 0.47% מדווחת על סבב גיוס בהיקף של כ-8.5 מיליון שקל, באמצעות הקצאת מניות וכתבי אופציה. את הגיוס תוביל קרן ההון סיכון SIBF שתשקיע כ-7 מיליון שקל. 

> "הצלחנו להפחית בשיעור של 70% את הבצקת בריאות" 

 

במסגרת הגיוס, תקצה החברה כ-17.1 מיליון מניות, שיהוו כ-1.7% מהחברה, במחיר של 50 אגורות למנייה. כמו כן, תקצה החברה כ-8.5 מיליון כתבי אופציה, הניתנות למימוש תוך שנתיים במחיר של 60 אגורות למנייה. עד כה גייסה החברה כ-118 מיליון שקל, מהם כ-96.5 מיליון שקל בהנפקות פרטיות.

החברה המפתחת טכנולוגיה של הנדסת רקמות לגידול שתל חי של עצם אנושית, נכנסה כמו רבים וטובים גם היא לתחום פיתוח התרופה לקורונה. לאחר שהחלה לפני מספר חודשים בהסבה של טכנולוגיות בהן היא עושה שימוש לטיפול בחולים בווירוס. 

בראיון לביזפורטל בשבוע שעבר טענו, ד"ר שי מרצקי מנכ״ל החברה, וד"ר תומר בורנשטיין מנהל המחקר שלה, כי על אף היעדר ההתקדמות בתחום, מצבם טוב וכי הניסויים פשוט אורכים זמן רב. כל זאת בזמן שבונוס ביוגרפ מדווחת על הפסד כולל של כ-22 מיליון שקל בשנה וקצב שריפת המזומנים הוא כ-17 מיליון שקל. את החברה מלווה כבר שנים הערת עסק חי, וגם בדוח האחרון, מצבת המזומנים נמוכה משמעותית אל מול ההתחייבויות השוטפות.

אור בן שושן, שותף מנהל בקרן  SIBF: "אנו רואים בבונוס ביוגרופ  חברה עם נכסים טכנולוגיים יוצאים מגדר הרגיל, אנשים טובים ושוק גדול מאוד המצפה למוצרי החברה. לאחר בחינה ממושכת, החלטנו להשקיע בחברה, ביו היתר מתוך אמונה שיש בידינו לסייע בצמיחתה ולכן היא מתאימה למודל ההשקעות שלנו".

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דלית 13/10/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    אני מושקעת במניית החברה כבר מעל שנה, ברור שהיא נסחרת בחסר משמעותי . מסכימה עם מספר 6 שאם היתה נסחרת בנסדאק כבר היתה כנראה שווה הרבה הרבה יותר כי השווי שלה בתל אביב מגוחך. שמחה לראות שהשקעות רצינית נכנסה לחברה
  • 7.
    שי 13/10/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    תסתכלו על הביצועים של הקרן שנכנסה, מצליחה להשביח מאוד חברות בזמן קצר. נראה לי כדאי לקנות
  • 6.
    נאור 13/10/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    חברה מדהימה ,כזו חברה בנסדק היתה נסחרת בשווי של מליארדי דולרים. לחטוףולשמור חזק
  • 5.
    טיסה נעימה של 25% !!! (ל"ת)
    13/10/2020 00:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תרופה לקורונה בטח 13/10/2020 00:26
    הגב לתגובה זו
    תרופה לקורונה בטח
  • 3.
    חברה מדהימה 12/10/2020 23:48
    הגב לתגובה זו
    אין חברה שבונה עצמות מתאים של האדם עצמו. אין פתרון כזה בכל העולם! יש אנשים שכבר רצים אחרי שהיו קודם נכים כי היתה חסרה להם עצם ענקית. יש אנשים שבנו להם חצי לסת מחדש. החברה הזו תהיה שווה פי עשר לפחות.
  • 2.
    למה הם קנו בשער 50 כשאפשר ליקנות בהרבה פחות (ל"ת)
    רוני 12/10/2020 21:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    AVI 12/10/2020 20:28
    הגב לתגובה זו
    הקרן הכי מפתיעה בישראל, השקעות משמעותיות וניצול הזדמנויות ברמה גבוהה כשרוב גופי ההשקעה הישראלים מתכנסים ומדשדשים.. ,כל הכבוד עסקה ממש טובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.