שמן קנאביס
צילום: depositphotos
בועה?

קמן קפיטל קולטת פעילות קנאביס; השווי אחרי - עד 250 מיליון שקל

בעלי חברת הקנאביס From The Earth, יקבלו עד 90% ממניות החברה הממוזגת בהתאם לביצועיה -  "ניתן לשוק לקבוע את השווי שלנו", אומר מנכ"ל FTE דן זהרוני

ארז ליבנה | (6)

חברת קמן קפיטל קולטת פעילות קנאביס בארה"ב. אמנם מדובר בחברה רווחית בסקטור שצומח, אבל לא להתלהב. הפעילות אמנם מוכרת יפה - 18.5 מיליון דולר בשנה ויש לה EBITDA של קרוב ל-900 אלף דולר, אבל השווי של החברה הממוזגת (קמן קפיטל והנרכשת) עשוי להגיע ל-250 מיליון שקל.

קמן קפיטל היא שלד בורסאי שבעברו התמחה בביטוחים בארה"ב. החברה שמניותיה עלו בעקבות הדיווים על מיזוג הפעילות, נסחרת כעת בכ-25 מיליון שקל, אבל בעלי המניות של החברה הנרכשת - From The Earth; אמורים לקבל עד 90% ממניות החברה הממוזגת.

חשבון פשוט - שווי החברה תחת הקצאה כזו הוא 250 מיליון שקל. עם זאת, ההקצאה בשיעור 90% מותנית במכירות של 12.5 מיליון דולר ברבעון - קצב של פי מעל פי 2 מהקצב הנוכחי, כשסך הכנסותיה של FTE מוערכות ב-18.5 דולר בשנה.

באם לא תגיע החברה לקצב הזה, יוקצו לבעלי המניות של החברה הנרכשת שנשלטת על ידי דן זהרוני, 80% מהחברה המאוחדת. המשמעות במקרה זה - שווי של 125 מיליון שקל (25 מיליון שקל מחולקים בשיעור של 20% שיישאר בידי בעלי המניות הנוכחיים) 

למה FTE כן מעניינת

הייחוד של FTE, החברה הראשונה מחו"ל בתחום הקנאביס שנכנסת לבורסה בישראל, שלהבדיל מחברות קנאביס אחרות מוכרת ומרוויחה. לא אולי בעוד שנה, לא בכפוף לאסדרת היק"ר. מרוויחה. 

במצגת למשקיעים שפרסמה קמן קפיטל, היא מדווחת על הכנסות של 18.5 מיליון דולר מ-2 חנויות שהיא מפעילה בקליפורניה. בנוסף, צפויה החברה לפתוח את שלוש חנויות בארצות הברית בשנתיים הקרובות.

בנוסף, באחרונה הקימה מפעל בהשקעה של 5.5 מיליון דולר להפקת שמן קנאביס, שצפוי לייצר 90 ליטר שמן בשבוע. שמן קנאביס נמכר בממוצע במחיר של 6,000 דולר. בנוסף, החברה פועלת להקמת חממת גידול ובכך תשלוט בכל שרשרת הייצור. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השוק יקבע את השווי שלנו"

דן זהרוני, הבעלים של חברת FTE, מאושר עד הגג מההנפקה בישראל. הוא בן להורים שירדו מהארץ, אך נוהג לבוא לבקר פה משפחה וחברים לעתים קרובות. עכשיו, הוא גאה להיות הבעלים של חברת הקנאביס האמריקאית הראשונה שמנפיקה בישראל. 

למה דווקא להנפיק בישראל?

"הבורסה הגדולה בעולם בתחום היא בקנדה. אבל ממחקר שעשינו השוק שם רווי ואין לנו יכולת להתבלט. בישראל המצב הפוך, יש המון כסף נזיל ותחום הקנאביס מאוד חם".

אתם מתכוונים גם לגדול לכיוון הקנאביס הרפואי?

"ההבדל בארצות הברית בין קנאביס רפואי לקנאביס למטרות פנאי, הוא בעיקר במיסוי, כשבפנאי הוא גבוהה יותר. כרגע, אנחנו נמשיך להתמקד בתחום הפנאי".

האם יש לכם כוונה להעביר חלק מהפעילות לישראל?

"לא. נתרחב בארצות הברית, שם בכל מדינה יש רגולציה מעט שונה. אנחנו נגדיל את הפעילות שלנו מחוץ לקליפורניה, שם כרגע עסקי הליבה שלנו".

הקצאה של 90% אומר שהחברה תהיה שווה 250 מיליון שקל, זה לא קצת גבוה?

"נחיה ונראה. אנחנו ניתן לשוק לקבוע את השווי שלנו".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תמיר 25/01/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    אוסף של הודעות חלולות ואין גיבוי למילים. תבדקו את בעלי השלד ותבינו הכל. לא הייתי מתקרב
  • 5.
    מטופל ברשיון 22/01/2020 04:07
    הגב לתגובה זו
    תקרסו כולם ! לא שווה שקל אחד הקנאביס בבית מרקחת ! זהו עבר זמנכם או לגליזציה או נמשיך לקנות בשחור במחיר רצפה !
  • 4.
    זהרוני מזהיר אותנו 20/01/2020 23:36
    הגב לתגובה זו
    שקרנים ועוד באתרי כלכלים די תוציאו את כל מכניסי הקנביס לשלד והבטחות שלהם ששום דבר לא התקיים זהירות זהרוני
  • 3.
    פיננסי 20/01/2020 22:02
    הגב לתגובה זו
    השלד צריך להביא לעסקה 10 מיליון ש"ח שעדיין לא מקבלים ביטוי בשווי השלד. ביחד עם ה 10 מיליון זה גוזר שווי של 350מלחברה הממוזגת
  • 2.
    גולם אצות אדומות 20/01/2020 21:17
    הגב לתגובה זו
    הכל מוחזק ומי שקונה הנפקה במחיר הזה הוא פשוט לא מבין את כוחות הפועלים בנייר לעולם לא ירויחו בנייר כל זמן שאנשים הא6לו בניר זה וצירון אחים תאומים הקצאה הכנסת תוכן שווי מייארדים ובסוף מויאים את החברה בהסדר חוב כמו צירון בית זיקוק וויטטסטון נדלן 40 מיליון דולר
  • 1.
    ליאור 20/01/2020 21:09
    הגב לתגובה זו
    מיזוג של גנבים אם היו מגייסים בדלת הקדמית לא היה שמים שם שקל אז קל לבוא בדרך האחורית עם קומבינות בטח לא קנדה אף אחד לא היה סופר אותם שם
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.