"חלק מהשחקנים בשוק התבלבלו, התוצאות של קורנית טובות"
חברת קורנית דיגיטל (סימול:KRNT) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. התוצאות יצרו בלבול רב בקרב המשקיעים, שגרמו לירידות במחיר המנייה. עידו שגיא, אנליסט בכיר בפסגות מסביר מה גרם לבלבול ולאן מועדות פני החברה.
לדברי שגיא, נושא האופציות לאמזון זרע בלבול שהוביל לירידה חדה במניה (כ-12%) מייד לאחר פרסום התוצאות. "המכירות הסתכמו בכ-44.6 מיליון דולר, מתחת לתחזיות שספקה החברה 47-51 מיליון דולר. אם כי בנטרול השפעת ה-warrants, הכנסות החברה עקפו במעט את אמצע הטווח ורשמו שיא של כ-49.7 מיליון דולר".
לדבריו, "בבחינת הנתונים הכספיים של החברה יש להתייחס לנתוני ה-GAAP הרשמיים, ה-non-GAAP שהחברה מפרטת וההשפעה המבלבלת יותר בהקשר של Kornit, השפעת ה- warrants של Amazon"
הרווח הנקי קצת מאכזב אבל העתיד נראה חיובי
קצב הגידול בשורה העליונה גבוה מהותית מקצב הגידול בשורה התחתונה, גם בנטרול השפעת ה- warrants. לדברי שגיא מדובר בנתון מאכזב אך השינוי נראה באופק, "כמובן שהינו מעדיפים לראות צמיחה ברווחית (כלומר שהרווח למניה, הוא זה שצומח בקצב מהיר יותר). הסיבה העיקרית לפער הינה הגידול במספר המניות הרשומות של החברה. אלו מצויות בעליה, בעיקר בעקבות הנפקת המניות שביצעה מוקדם יותר השנה, כמו גם בעקבות גידול הנובע בתוספת האופציות הניתנות להמרה ע"י Amazon. בהתאם להסכם בין החברות מאחר ומספר המניות (בדילול מלא) גדל, הרי שהרווח למניה מושפע לשלילה. ב-2020, תסתיים ההכרה במניות החדשות שהונפקו ולכן אנו מצפים שהשורה התחתונה תצמח מהר יותר מהשורה העליונה".
שגיא מעריך שהשקת המוצרים החדשים תביא לצמיחה במחציית השנה, "שנת 2019 כוללת השקה של 3 מכונות חדשות, אלו הופכים את 2019 וסביר שאת 2020 לשנים בהן ירשמו שיעורי צמיחה גבוהים. ההשקה של ה-Atlas כבר באה לידי ביטוי היטב במחצית הראשונה, ה-Poly Pro הושקה בתחילת Q2 והשפיע באופן מהיר אפילו על הכנסות Q2, לאלו הצטרפה ההשקה של ה-Presto בסוף Q2, שהחלה להשפיע על המכירות ב- Q3. שלושת המוצרים החדשים יובילו לצמיחה חזקה במחצית השניה, צמיחה שתמשך גם ב- 2020".
לדבריו "המוצרים החדשים מחזקים את בטחון ההנהלה לעמוד ביעד ארוך הטווח של מכירות של 500 מיליון דולר ב- 2023. החברה עדיין אינה מספקת תחזיות ל- 2020, אך זו תהיה שנה בה שלושת מוצריה החדשים ימכרו במקביל על פני כל השנה. יתרה מכך, השנה הראשונה של המכירות מאופיינת בדר"כ ב"הזמנות ניסיון" שמונה מספר מצומצם יחסית של מכונות, ככל שהמוצרים הינם לשביעות רצונם של הלקוחות הרי שהזמנות ההמשך הן בדר"כ גדולות יותר".
שורה תחתונה
בפסגות מסכמים, "בתחילת השנה הערכנו שהשנה של קורנית תראה כמו משפט המחץ ב"מבצע סבתא", מתחילים הכי חזק ומגבירים את הקצב. על פי התוצאות עד כה, החברה אינה מאכזבת, נהפוכהו. עם זאת, לפי התחזית שסיפקה החברה, ייתכן וברבעון הבא הקצב ירד מעט. נקווה (עבור סבתא) שהחברה מותירה מקום לעקוף את התוצאות".

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
