קורנית דיגיטל רונן סמואל
צילום: יח"צ

"חלק מהשחקנים בשוק התבלבלו, התוצאות של קורנית טובות"

על אף הנתונים המבלבלים עידו שגיא מפסגות, מעריך שהחברה תמשיך לצמוח במחצית השנייה של 2019 ובשנה הבאה
איתן גרסטנפלד |

חברת קורנית דיגיטל  (סימול:KRNT) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. התוצאות יצרו בלבול רב בקרב המשקיעים, שגרמו לירידות במחיר המנייה. עידו שגיא, אנליסט בכיר בפסגות מסביר מה גרם לבלבול ולאן מועדות פני החברה.

לדברי שגיא, נושא האופציות לאמזון זרע בלבול שהוביל לירידה חדה במניה (כ-12%) מייד לאחר פרסום התוצאות. "המכירות הסתכמו בכ-44.6 מיליון דולר, מתחת לתחזיות שספקה החברה 47-51 מיליון דולר. אם כי בנטרול השפעת ה-warrants, הכנסות החברה עקפו במעט את אמצע הטווח ורשמו שיא של כ-49.7 מיליון דולר".

לדבריו, "בבחינת הנתונים הכספיים של החברה יש להתייחס לנתוני ה-GAAP הרשמיים, ה-non-GAAP שהחברה מפרטת וההשפעה המבלבלת יותר בהקשר של Kornit, השפעת ה- warrants של Amazon" 

הרווח הנקי קצת מאכזב אבל העתיד נראה חיובי

קצב הגידול בשורה העליונה גבוה מהותית מקצב הגידול בשורה התחתונה, גם בנטרול השפעת ה- warrants. לדברי שגיא מדובר בנתון מאכזב אך השינוי נראה באופק, "כמובן שהינו מעדיפים לראות צמיחה ברווחית (כלומר שהרווח למניה, הוא זה שצומח בקצב מהיר יותר). הסיבה העיקרית לפער הינה הגידול במספר המניות הרשומות של החברה. אלו מצויות בעליה, בעיקר בעקבות הנפקת המניות שביצעה מוקדם יותר השנה, כמו גם בעקבות גידול הנובע בתוספת האופציות הניתנות להמרה ע"י Amazon. בהתאם להסכם בין החברות מאחר ומספר המניות (בדילול מלא) גדל, הרי שהרווח למניה מושפע לשלילה. ב-2020, תסתיים ההכרה במניות החדשות שהונפקו ולכן אנו מצפים שהשורה התחתונה תצמח מהר יותר מהשורה העליונה".

שגיא מעריך שהשקת המוצרים החדשים תביא לצמיחה במחציית השנה, "שנת 2019 כוללת השקה של 3 מכונות חדשות, אלו הופכים את 2019 וסביר שאת 2020 לשנים בהן ירשמו שיעורי צמיחה גבוהים. ההשקה של ה-Atlas כבר באה לידי ביטוי היטב במחצית הראשונה, ה-Poly Pro הושקה בתחילת Q2 והשפיע באופן מהיר אפילו על הכנסות Q2, לאלו הצטרפה ההשקה של ה-Presto  בסוף Q2, שהחלה להשפיע על המכירות ב- Q3. שלושת המוצרים החדשים יובילו לצמיחה חזקה במחצית השניה, צמיחה שתמשך גם ב- 2020".

לדבריו "המוצרים החדשים מחזקים את בטחון ההנהלה לעמוד ביעד ארוך הטווח של מכירות של 500 מיליון דולר ב- 2023. החברה עדיין אינה מספקת תחזיות ל- 2020, אך זו תהיה שנה בה שלושת מוצריה החדשים ימכרו במקביל על פני כל השנה. יתרה מכך, השנה הראשונה של המכירות מאופיינת בדר"כ ב"הזמנות ניסיון" שמונה מספר מצומצם יחסית של מכונות, ככל שהמוצרים הינם לשביעות רצונם של הלקוחות הרי שהזמנות ההמשך הן בדר"כ גדולות יותר".

שורה תחתונה

בפסגות מסכמים, "בתחילת השנה הערכנו שהשנה של קורנית תראה כמו משפט המחץ ב"מבצע סבתא", מתחילים הכי חזק ומגבירים את הקצב. על פי התוצאות עד כה, החברה אינה מאכזבת, נהפוכהו. עם זאת, לפי התחזית שסיפקה החברה, ייתכן וברבעון הבא הקצב ירד מעט. נקווה (עבור סבתא) שהחברה מותירה מקום לעקוף את התוצאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.