"חלק מהשחקנים בשוק התבלבלו, התוצאות של קורנית טובות"

על אף הנתונים המבלבלים עידו שגיא מפסגות, מעריך שהחברה תמשיך לצמוח במחצית השנייה של 2019 ובשנה הבאה
|
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, צילום: יח"צ

חברת קורנית דיגיטל -1.4% קורנית דיגיטל 33.09 -1.4% קורנית דיגיטל סגירה:0 פתיחה:33.7 גבוה:34.13 נמוך:32.89 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול:KRNT) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. התוצאות יצרו בלבול רב בקרב המשקיעים, שגרמו לירידות במחיר המנייה. עידו שגיא, אנליסט בכיר בפסגות מסביר מה גרם לבלבול ולאן מועדות פני החברה.

לדברי שגיא, נושא האופציות לאמזון זרע בלבול שהוביל לירידה חדה במניה (כ-12%) מייד לאחר פרסום התוצאות. "המכירות הסתכמו בכ-44.6 מיליון דולר, מתחת לתחזיות שספקה החברה 47-51 מיליון דולר. אם כי בנטרול השפעת ה-warrants, הכנסות החברה עקפו במעט את אמצע הטווח ורשמו שיא של כ-49.7 מיליון דולר".

לדבריו, "בבחינת הנתונים הכספיים של החברה יש להתייחס לנתוני ה-GAAP הרשמיים, ה-non-GAAP שהחברה מפרטת וההשפעה המבלבלת יותר בהקשר של Kornit, השפעת ה- warrants של Amazon" 

הרווח הנקי קצת מאכזב אבל העתיד נראה חיובי
קצב הגידול בשורה העליונה גבוה מהותית מקצב הגידול בשורה התחתונה, גם בנטרול השפעת ה- warrants. לדברי שגיא מדובר בנתון מאכזב אך השינוי נראה באופק, "כמובן שהינו מעדיפים לראות צמיחה ברווחית (כלומר שהרווח למניה, הוא זה שצומח בקצב מהיר יותר). הסיבה העיקרית לפער הינה הגידול במספר המניות הרשומות של החברה. אלו מצויות בעליה, בעיקר בעקבות הנפקת המניות שביצעה מוקדם יותר השנה, כמו גם בעקבות גידול הנובע בתוספת האופציות הניתנות להמרה ע"י Amazon. בהתאם להסכם בין החברות מאחר ומספר המניות (בדילול מלא) גדל, הרי שהרווח למניה מושפע לשלילה. ב-2020, תסתיים ההכרה במניות החדשות שהונפקו ולכן אנו מצפים שהשורה התחתונה תצמח מהר יותר מהשורה העליונה".

שגיא מעריך שהשקת המוצרים החדשים תביא לצמיחה במחציית השנה, "שנת 2019 כוללת השקה של 3 מכונות חדשות, אלו הופכים את 2019 וסביר שאת 2020 לשנים בהן ירשמו שיעורי צמיחה גבוהים. ההשקה של ה-Atlas כבר באה לידי ביטוי היטב במחצית הראשונה, ה-Poly Pro הושקה בתחילת Q2 והשפיע באופן מהיר אפילו על הכנסות Q2, לאלו הצטרפה ההשקה של ה-Presto  בסוף Q2, שהחלה להשפיע על המכירות ב- Q3. שלושת המוצרים החדשים יובילו לצמיחה חזקה במחצית השניה, צמיחה שתמשך גם ב- 2020".

לדבריו "המוצרים החדשים מחזקים את בטחון ההנהלה לעמוד ביעד ארוך הטווח של מכירות של 500 מיליון דולר ב- 2023. החברה עדיין אינה מספקת תחזיות ל- 2020, אך זו תהיה שנה בה שלושת מוצריה החדשים ימכרו במקביל על פני כל השנה. יתרה מכך, השנה הראשונה של המכירות מאופיינת בדר"כ ב"הזמנות ניסיון" שמונה מספר מצומצם יחסית של מכונות, ככל שהמוצרים הינם לשביעות רצונם של הלקוחות הרי שהזמנות ההמשך הן בדר"כ גדולות יותר".

שורה תחתונה
בפסגות מסכמים, "בתחילת השנה הערכנו שהשנה של קורנית תראה כמו משפט המחץ ב"מבצע סבתא", מתחילים הכי חזק ומגבירים את הקצב. על פי התוצאות עד כה, החברה אינה מאכזבת, נהפוכהו. עם זאת, לפי התחזית שסיפקה החברה, ייתכן וברבעון הבא הקצב ירד מעט. נקווה (עבור סבתא) שהחברה מותירה מקום לעקוף את התוצאות".

כך או כך צפויה החברה להשלים שנה חזקה וצמיחה של כ-25% בהכנסות, תוצאות שאף מחזקות את אמון ההנהלה ביעד השאפתני שהציבה, הכנסות של 500 מיליון דולר ב- 2023. קצב אימוץ שלושת המכונות החדשות ב- 2019 צפוי לגבור מהותית ב- 2020 ע"י הלקוחות הקיימים וסביר שגם נראה לקוחות גדולים חדשים, בינהם גם מותגים מוכרים. על רקע זה אנו מאמינים ש- 2020 תהיה שנה נוספת של צמיחה בהיקף דומה ל- 2019 וכזה המקרב אותה ליעד המכירות של 2023".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות