ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

תוצאות חלשות לנייר חדרה; הרווח הנקי נחתך ב-72% ברבעון השני

ההכנסות ירדו ב-8%, הרווח הגולמי נחתך ב-30%. גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם"; הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול
נועם בראל | (4)

חברת נייר חדרה שבשליטת קרן פימי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה ירידה בכל הפרמטרים התפעוליים, כאשר המכירות ברבעון ירדו בכ-8.4% והרווח הנקי נחתך בכ-72%. החברה מציינת כי תמשיך בביצוע התכנית לרכישה עצמית של מניותיה החל מה-1.8 בהיקף של כ-10 מיליון שקלים.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של נייר חדרה ממכירות הסתכמו ברבעון השני בכ-401.6 מיליון שקל, ירידה של כ-8.4% לעומת הכנסות של כ-438.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. החברה מייחסת את הקיטון בעיקר לירידה בהכנסות במגזר גלילי נייר לקרטון עקב ירידת מחירי המכירה בעולם.

הרווח התפעולי של החברה נחתך מכ-38.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018 לכ-13.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2019, והוביל לכך שבשורה התחתונה, החברה מסכמת רבעון חלש מבחינתה, כאשר הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2019 מסתכם בכ-6.1 מיליון שקל לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.

בתוך כך, ולמרות התוצאות החלשות, נייר חדרה הנפיקה 20 אלף אופציות לנושא משרה בחברה, לפי מחיר מימוש של 252 שקל, הגבוה בכ-24% ממחיר הסגירה של מניית החברה אתמול בבורסה בתל אביב.

תשקיע 200 מיליון שקל בהסבת מכונות

עם פרסום הדו"חות, הודעה החברה כי היא מתכוונת להשקיע כ-200 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות בהסבת מכונה מייצור ניירות כתיבה ("נייר לבן") לייצור גלילי נייר ממוחזר לקרטון ("נייר חום"), כשהיא מתאימה את עצמה לדרישה לנייר ממוחזר.

גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם. להערכתנו, ירידה זו נובעת מהאטת קצב הצמיחה בעולם ובפרט בסין, שהיא שחקן מפתח בעולם מוצרי האריזה והנייר. להבנתנו, מדובר במחזוריות המתרחשת מידי תקופה, אולם מי שיבחן את מגמת הביקוש ומחירי המכירה בשוק מוצרי האריזה על פני זמן ארוך, יזהה כי על פני כשלושה עשורים, ניכרת מגמה עקבית מובהקת של גידול בביקוש וכתוצאה, מחירי המכירה במגמת עלייה. אנו מאמינים כי המגמה השלילית הנוכחית הינה זמנית ואת תכניות הפעולה להשבחת החברה ושיפור רווחיותה לאורך זמן, אנו מבססים על המגמות החיוביות וחוסנו של השוק על פני שנים וכן על תחזיות הצמיחה של ענקי התעשייה בה אנו פועלים".

הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוטי 31/07/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה איך שהבורסה מתנהלת פה, מסחר על בסיס מידע פנים כל שני וחמישי, ולאף אחד לא אכפת. מה הפלא שהבורסה פה לא מעניינת אף אחד, חוץ מאת קרנות הפנסיה שמחוייבות להשקיע פה ולמעשה חייבות לשתף פעולה בנשף המסיכות הזה שנקרא "בורסת ישראל".
  • 2.
    אלון 31/07/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    איך יתכן שבדיוק יום לפני פרסום הד"וח החלש, המניה יורדת בכזו חדות?? זה פרצופה של הבורסה בארץ
  • 1.
    יועץ 31/07/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    זה היה צפוי,יחד עם זאת כבר ברבעון הבא נראה כבר עלייה משמעותית ברווחיות.
  • לואי 31/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    בתקן המחמיר ביותר , רק סבלנות.
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

אבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואגאבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואג

ההכנסות צמחו, הרווח קפץ: המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק

ברבעון השלישי של 2025 הציגה קבוצת מר עלייה מתונה בהכנסות, אך שיפור חד ברווחיות הודות לשינוי בתמהיל המכירות וצמצום פעילויות רווחיות פחות. המגזר הישראלי בולט במיוחד, עם קפיצה משמעותית ברווח, בעוד שהמגזר הגלובלי נשחק בעקבות האטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית. למרות זאת, הרווח הנקי של החברה מזנק, והצבר מגיע לשיא של כ-900 מיליון שקל - נתון שמסמן את המשך מגמת הצמיחה

עוזי גרסטמן |

קבוצת מר CMER  פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, והם מציירים תמונה מורכבת אך חיובית: ההכנסות אמנם עלו בצורה מתונה ברבעון, אך הרווחיות השתפרה בצורה משמעותית, בעיקר בזכות העדפה ברורה למוצרים ולפעילויות שמניבים שיעורי רווח גבוהים יותר. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-180.5 מיליון שקל - עלייה של כ־3.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאחורי העלייה עומדת בעיקר הפעילות בישראל, שצברה תאוצה ובלטה ברווחיותה. מנגד, הפעילות הבינלאומית נותרה כמעט ללא שינוי, כשהירידות בתחום תשתיות התקשורת באמריקה הלטינית המשיכו להעיק על המגזר.

בפעילות החברה בישראל בלטה צמיחה חדה בהכנסות שהגיעו ל-87.3 מיליון שקל - עלייה של כ-8.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ואלם הנתון המרשים יותר הוא זינוק של כ-38.9% ברווח המגזרי, שהגיע ל-6.5 מיליון שקל. זאת הודות לשיפור ביכולות התפעול ולדגש הולך וגובר על מוצרים רווחיים יותר, במקביל לצמצום פעילויות שהניבו רווחיות נמוכה. במגזר הגלובלי נרשמה דווקא יציבות בהכנסות - כ-93.2 מיליון שקל, לעומת כ-94.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההאטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית היא הסיבה העיקרית לשחיקה, אך הרווח במגזר נותר דומה לרבעון המקביל - כ-11.5 מיליון שקל, מה שמעיד על התאמה פנימית טובה לנסיבות.

הרווח הגולמי ברבעון קפץ בכ-15.7% והגיע ל-37.1 מיליון שקל, המשקפים שיעור רווחיות של 21% מההכנסות - שיפור ניכר לעומת 18% בשנה שעברה. התוצאה הזו מודגשת בייחוד לאור העובדה שההכנסות עצמן כמעט שלא השתנו: המשמעות היא שהחברה מצליחה למכור יותר מוצרים ושירותים ברווחיות גבוהה, תוך צמצום פעילויות שאינן תורמות לשורה התחתונה. הרווח התפעולי ברבעון עלה אף הוא, לכ-17.5 מיליון שקל - עלייה של כ־9.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. אף שהוצאות המכירה וההנהלה גדלו בגלל השקעה מוגברת בשיווק ובפיתוח פעילויות בישראל ובעולם, הרווח הגולמי החזק קיזז את העלייה הזו כמעט במלואה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-13.3 מיליון שקל - עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל, ואף קפיצה משמעותית לעומת 7.7 מיליון שקל בלבד שנרשמו ברבעון השני של השנה. השיפור החד מדגיש את האפקט של שינויי התמהיל העסקי, גם בלי זינוק משמעותי בהיקף המכירות. 

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מצטיירת תמונה דומה: ההכנסות ירדו מעט לכ-484.5 מיליון שקל, בעיקר בגלל ירידה בפעילות תשתיות התקשורת במרכז אמריקה והשפעות מבצע עם כלביא מול איראן על שרשרת האספקה. עם זאת, הרווח הגולמי בתקופה עלה ב-12.5% והגיע ל-96.1 מיליון שקל - נתון המשקף שינוי עמוק באופן שבו החברה מתעדפת את תחומי הפעילות שלה.