ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

תוצאות חלשות לנייר חדרה; הרווח הנקי נחתך ב-72% ברבעון השני

ההכנסות ירדו ב-8%, הרווח הגולמי נחתך ב-30%. גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם"; הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול
נועם בראל | (4)

חברת נייר חדרה שבשליטת קרן פימי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה ירידה בכל הפרמטרים התפעוליים, כאשר המכירות ברבעון ירדו בכ-8.4% והרווח הנקי נחתך בכ-72%. החברה מציינת כי תמשיך בביצוע התכנית לרכישה עצמית של מניותיה החל מה-1.8 בהיקף של כ-10 מיליון שקלים.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של נייר חדרה ממכירות הסתכמו ברבעון השני בכ-401.6 מיליון שקל, ירידה של כ-8.4% לעומת הכנסות של כ-438.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. החברה מייחסת את הקיטון בעיקר לירידה בהכנסות במגזר גלילי נייר לקרטון עקב ירידת מחירי המכירה בעולם.

הרווח התפעולי של החברה נחתך מכ-38.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018 לכ-13.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2019, והוביל לכך שבשורה התחתונה, החברה מסכמת רבעון חלש מבחינתה, כאשר הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2019 מסתכם בכ-6.1 מיליון שקל לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.

בתוך כך, ולמרות התוצאות החלשות, נייר חדרה הנפיקה 20 אלף אופציות לנושא משרה בחברה, לפי מחיר מימוש של 252 שקל, הגבוה בכ-24% ממחיר הסגירה של מניית החברה אתמול בבורסה בתל אביב.

תשקיע 200 מיליון שקל בהסבת מכונות

עם פרסום הדו"חות, הודעה החברה כי היא מתכוונת להשקיע כ-200 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות בהסבת מכונה מייצור ניירות כתיבה ("נייר לבן") לייצור גלילי נייר ממוחזר לקרטון ("נייר חום"), כשהיא מתאימה את עצמה לדרישה לנייר ממוחזר.

גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם. להערכתנו, ירידה זו נובעת מהאטת קצב הצמיחה בעולם ובפרט בסין, שהיא שחקן מפתח בעולם מוצרי האריזה והנייר. להבנתנו, מדובר במחזוריות המתרחשת מידי תקופה, אולם מי שיבחן את מגמת הביקוש ומחירי המכירה בשוק מוצרי האריזה על פני זמן ארוך, יזהה כי על פני כשלושה עשורים, ניכרת מגמה עקבית מובהקת של גידול בביקוש וכתוצאה, מחירי המכירה במגמת עלייה. אנו מאמינים כי המגמה השלילית הנוכחית הינה זמנית ואת תכניות הפעולה להשבחת החברה ושיפור רווחיותה לאורך זמן, אנו מבססים על המגמות החיוביות וחוסנו של השוק על פני שנים וכן על תחזיות הצמיחה של ענקי התעשייה בה אנו פועלים".

הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוטי 31/07/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה איך שהבורסה מתנהלת פה, מסחר על בסיס מידע פנים כל שני וחמישי, ולאף אחד לא אכפת. מה הפלא שהבורסה פה לא מעניינת אף אחד, חוץ מאת קרנות הפנסיה שמחוייבות להשקיע פה ולמעשה חייבות לשתף פעולה בנשף המסיכות הזה שנקרא "בורסת ישראל".
  • 2.
    אלון 31/07/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    איך יתכן שבדיוק יום לפני פרסום הד"וח החלש, המניה יורדת בכזו חדות?? זה פרצופה של הבורסה בארץ
  • 1.
    יועץ 31/07/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    זה היה צפוי,יחד עם זאת כבר ברבעון הבא נראה כבר עלייה משמעותית ברווחיות.
  • לואי 31/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    בתקן המחמיר ביותר , רק סבלנות.
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.