ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

תוצאות חלשות לנייר חדרה; הרווח הנקי נחתך ב-72% ברבעון השני

ההכנסות ירדו ב-8%, הרווח הגולמי נחתך ב-30%. גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם"; הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול
נועם בראל | (4)

חברת נייר חדרה שבשליטת קרן פימי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה ירידה בכל הפרמטרים התפעוליים, כאשר המכירות ברבעון ירדו בכ-8.4% והרווח הנקי נחתך בכ-72%. החברה מציינת כי תמשיך בביצוע התכנית לרכישה עצמית של מניותיה החל מה-1.8 בהיקף של כ-10 מיליון שקלים.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של נייר חדרה ממכירות הסתכמו ברבעון השני בכ-401.6 מיליון שקל, ירידה של כ-8.4% לעומת הכנסות של כ-438.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. החברה מייחסת את הקיטון בעיקר לירידה בהכנסות במגזר גלילי נייר לקרטון עקב ירידת מחירי המכירה בעולם.

הרווח התפעולי של החברה נחתך מכ-38.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018 לכ-13.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2019, והוביל לכך שבשורה התחתונה, החברה מסכמת רבעון חלש מבחינתה, כאשר הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2019 מסתכם בכ-6.1 מיליון שקל לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.

בתוך כך, ולמרות התוצאות החלשות, נייר חדרה הנפיקה 20 אלף אופציות לנושא משרה בחברה, לפי מחיר מימוש של 252 שקל, הגבוה בכ-24% ממחיר הסגירה של מניית החברה אתמול בבורסה בתל אביב.

תשקיע 200 מיליון שקל בהסבת מכונות

עם פרסום הדו"חות, הודעה החברה כי היא מתכוונת להשקיע כ-200 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות בהסבת מכונה מייצור ניירות כתיבה ("נייר לבן") לייצור גלילי נייר ממוחזר לקרטון ("נייר חום"), כשהיא מתאימה את עצמה לדרישה לנייר ממוחזר.

גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "תוצאות הרבעון השני משקפות בעיקר את ירידת המחירים בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם. להערכתנו, ירידה זו נובעת מהאטת קצב הצמיחה בעולם ובפרט בסין, שהיא שחקן מפתח בעולם מוצרי האריזה והנייר. להבנתנו, מדובר במחזוריות המתרחשת מידי תקופה, אולם מי שיבחן את מגמת הביקוש ומחירי המכירה בשוק מוצרי האריזה על פני זמן ארוך, יזהה כי על פני כשלושה עשורים, ניכרת מגמה עקבית מובהקת של גידול בביקוש וכתוצאה, מחירי המכירה במגמת עלייה. אנו מאמינים כי המגמה השלילית הנוכחית הינה זמנית ואת תכניות הפעולה להשבחת החברה ושיפור רווחיותה לאורך זמן, אנו מבססים על המגמות החיוביות וחוסנו של השוק על פני שנים וכן על תחזיות הצמיחה של ענקי התעשייה בה אנו פועלים".

הנביאים מכרו את המניה כבר אתמול

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוטי 31/07/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה איך שהבורסה מתנהלת פה, מסחר על בסיס מידע פנים כל שני וחמישי, ולאף אחד לא אכפת. מה הפלא שהבורסה פה לא מעניינת אף אחד, חוץ מאת קרנות הפנסיה שמחוייבות להשקיע פה ולמעשה חייבות לשתף פעולה בנשף המסיכות הזה שנקרא "בורסת ישראל".
  • 2.
    אלון 31/07/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    איך יתכן שבדיוק יום לפני פרסום הד"וח החלש, המניה יורדת בכזו חדות?? זה פרצופה של הבורסה בארץ
  • 1.
    יועץ 31/07/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    זה היה צפוי,יחד עם זאת כבר ברבעון הבא נראה כבר עלייה משמעותית ברווחיות.
  • לואי 31/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    בתקן המחמיר ביותר , רק סבלנות.
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.